Medlem
Bortagen

Har tagit bort allt jag kan då folk blev väldigt arga över att jag informerade om detta.

Medlem

Dumheter;)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Varför skulle man vilja avboka det??


signatur

B lup

Medlem

så det är så viktigt att inte behöva använda origin? har halva Sverige hamnat i "trotsåldern" igen lr?

JAG VILL INTE HA SKOR PÅ MIG!
JAG KAN VISST ÄTA BULLE TILL FRUKOST!
TVINGAR NI MIG ATT ANVÄNDA ORIGIN SÅ LIPAR JAG!

Medlem

Har tagit bort allt jag kan då folk blev väldigt arga över att jag informerade om detta.

Inaktiv

Varför skulle man vilja avboka det? Tja, varför inte? Alltid bra att veta hur man ska behöva göra för att avboka det ifall något kommer upp. Lyna er pågar.

Medlem
Skrivet av cordylus:

så det är så viktigt att inte behöva använda origin? har halva Sverige hamnat i "trotsåldern" igen lr?

JAG VILL INTE HA SKOR PÅ MIG!
JAG KAN VISST ÄTA BULLE TILL FRUKOST!
TVINGAR NI MIG ATT ANVÄNDA ORIGIN SÅ LIPAR JAG!

Eller så har iaf vissa av oss vettiga anledningar för att inte använda det. Det känns bra mycket mer omoget att hånfullt ifrågasätta någons beslut att avboka ett spel än att... avboka ett spel.

Medlem
Skrivet av cordylus:

så det är så viktigt att inte behöva använda origin? har halva Sverige hamnat i "trotsåldern" igen lr?

JAG VILL INTE HA SKOR PÅ MIG!
JAG KAN VISST ÄTA BULLE TILL FRUKOST!
TVINGAR NI MIG ATT ANVÄNDA ORIGIN SÅ LIPAR JAG!

Herregud, du har verkligen noll koll.

Medlem

Har inte provat Origin, men om det är ungefär som steam så kan man ju bara starta det när man ska spela BF3 och sedan stänga av det igen. Gillar inte tanken på att ha en massa program som ligger i bakgrunden och drar resurser (även om jag har mer än tillräckligt med sådana), men det är väl bara att stänga när man är klar? Avboka låter lite väl extremt.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Har inte provat Origin, men om det är ungefär som steam så kan man ju bara starta det när man ska spela BF3 och sedan stänga av det igen. Gillar inte tanken på att ha en massa program som ligger i bakgrunden och drar resurser (även om jag har mer än tillräckligt med sådana), men det är väl bara att stänga när man är klar? Avboka låter lite väl extremt.

Riktigt så enkelt är det inte, eftersom förutom att Origin startar spel åt dig, så söker det genom din dator, håller koll på vilka program du installerar, avinstallerar och använder, och skickar den informationen till EA. Det är inte okej.

Inaktiv

Tyvärr så måste man dra en gräns för vad man accepterar vad gäller datainsamling, att det påverkar bf3 är dock en smäll man måste ta


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Tyvärr så måste man dra en gräns för vad man accepterar vad gäller datainsamling, att det påverkar bf3 är dock en smäll man måste ta

Jag har för mig att någon sade att steam gjorde samma sak. Vad spelar det för roll egentligen?

Medlem
Skrivet av laxan96:

Hej FZ! Har bara för några timmar sedan avbokat Battlefield 3 som jag hade förbokat via origin. Jag avbokade då jag ville vänta och se om det kommer en steam version eller inte, och jag är säker på att många andra av er vill göra samma sak. Det är mycket eneklt det är bara att ringa till EA support och avboka det sedan så kommer pengarna tillbaka på ditt konto inom 7 dagar.

Telefon mummer och Öppettider:

EA SUPPORT

http://ease.custhelp.com/

Telefon: +46 844 68 00 04

Öppettider: Mån - Fre 9.00 - 18.00

Bra gjort. Sprid runt detta så att flera avbokar!

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Muhammed:

Tyvärr så måste man dra en gräns för vad man accepterar vad gäller datainsamling, att det påverkar bf3 är dock en smäll man måste ta

Jag har för mig att någon sade att steam gjorde samma sak. Vad spelar det för roll egentligen?

rätta mig om jag har fel men med steam är det upp till dig själv om du vill skicka informationen eller inte.
Så var det iaf tidigare, Steam gör surveys på vilka program folk använder för att senare använda sig utav statistiken. Du behövde INTE delta om du inte ville.

Medlem

Har tagit bort allt jag kan då folk blev väldigt arga över att jag informerade om detta.

Medlem

Har tagit bort allt jag kan då folk blev väldigt arga över att jag informerade om detta.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Ghostknight:

Har inte provat Origin, men om det är ungefär som steam så kan man ju bara starta det när man ska spela BF3 och sedan stänga av det igen. Gillar inte tanken på att ha en massa program som ligger i bakgrunden och drar resurser (även om jag har mer än tillräckligt med sådana), men det är väl bara att stänga när man är klar? Avboka låter lite väl extremt.

Riktigt så enkelt är det inte, eftersom förutom att Origin startar spel åt dig, så söker det genom din dator, håller koll på vilka program du installerar, avinstallerar och använder, och skickar den informationen till EA. Det är inte okej.

Jo men de har ingen rätt att skicka vidar det till tredjepart längre. Utan det satnnar inom EA och det skickas ej heller några personliga uppgifter

Det spelar ingen roll, det är min dator. Ingen skulle acceptera att Ica rotar genom deras kyl, så varför är det okej när det gäller din dator?

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Muhammed:

Tyvärr så måste man dra en gräns för vad man accepterar vad gäller datainsamling, att det påverkar bf3 är dock en smäll man måste ta

Jag har för mig att någon sade att steam gjorde samma sak. Vad spelar det för roll egentligen?

Steam har "hardware surveys" där de kollar t ex hårdvara, operativsystem och drivrutinsinformation, det stämmer. Men det är som tidigare nämnt helt valfritt. Vill man inte skicka det behöver man inte. Jag väljer att göra det för att jag tror att det i slutändan leder till en bättre tjänst.

Origin ger mig inget val, däremot. EA säger genom klienten "du får inte spela vårt spel om vi inte får söka genom din dator". Det går jag inte med på.

Medlem

Struntar i att köpa spelet istället då det verkar suga när det gäller gameplay, för mycket CoD för lite BF...fins gott om andra vettiga spel att köpa istället
Men då köper jag ingen produkt pga att det är ett känt namn eller en stor serie, jag köper bara det som är bra och det måste vara bättre än föregångaren för att vara köpvärm, inte klart sämre...

Medlem
Skrivet av cordylus:

så det är så viktigt att inte behöva använda origin? har halva Sverige hamnat i "trotsåldern" igen lr?

JAG VILL INTE HA SKOR PÅ MIG!
JAG KAN VISST ÄTA BULLE TILL FRUKOST!
TVINGAR NI MIG ATT ANVÄNDA ORIGIN SÅ LIPAR JAG!

Så helt plötsligt är det något fel på att äta bullar till frukost?

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Muhammed:

Tyvärr så måste man dra en gräns för vad man accepterar vad gäller datainsamling, att det påverkar bf3 är dock en smäll man måste ta

Jag har för mig att någon sade att steam gjorde samma sak. Vad spelar det för roll egentligen?

Steam har "hardware surveys" där de kollar t ex hårdvara, operativsystem och drivrutinsinformation, det stämmer. Men det är som tidigare nämnt helt valfritt. Vill man inte skicka det behöver man inte. Jag väljer att göra det för att jag tror att det i slutändan leder till en bättre tjänst.

Origin ger mig inget val, däremot. EA säger genom klienten "du får inte spela vårt spel om vi inte får söka genom din dator". Det går jag inte med på.

Hur fungerar det om man köper det till konsol? Kan de söka igenom den med?
och slutligen
Vad tjänar de igentligen på den informationen de får från datorn? vad kan den användas till?


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av laxan96:

Hej FZ! Har bara för några timmar sedan avbokat Battlefield 3 som jag hade förbokat via origin. Jag avbokade då jag ville vänta och se om det kommer en steam version eller inte, och jag är säker på att många andra av er vill göra samma sak. Det är mycket eneklt det är bara att ringa till EA support och avboka det sedan så kommer pengarna tillbaka på ditt konto inom 7 dagar.

Telefon mummer och Öppettider:

EA SUPPORT

http://ease.custhelp.com/

Telefon: +46 844 68 00 04

Öppettider: Mån - Fre 9.00 - 18.00

Bra gjort. Sprid runt detta så att flera avbokar!

Tipsat alla kompisar som har förhandsbokat spelet via origin. Dom kommer att avboka det och vänta på en release via steam istället.

Som konsument så har du rätt att avboka spelet. Så det vore intressant att höra från laxan96 vem det är som har blivit arg om att han har informerat oss på FZ om hur man enkelt kan avboka spelet och få pengarna tillbaka.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av laxan96:

Hej FZ! Har bara för några timmar sedan avbokat Battlefield 3 som jag hade förbokat via origin. Jag avbokade då jag ville vänta och se om det kommer en steam version eller inte, och jag är säker på att många andra av er vill göra samma sak. Det är mycket eneklt det är bara att ringa till EA support och avboka det sedan så kommer pengarna tillbaka på ditt konto inom 7 dagar.

Telefon mummer och Öppettider:

EA SUPPORT

http://ease.custhelp.com/

Telefon: +46 844 68 00 04

Öppettider: Mån - Fre 9.00 - 18.00

Bra gjort. Sprid runt detta så att flera avbokar!

Tipsat alla kompisar som har förhandsbokat spelet via origin. Dom kommer att avboka det och vänta på en release via steam istället.

Som konsument så har du rätt att avboka spelet. Så det vore intressant att höra från laxan96 vem det är som har blivit arg om att han har informerat oss på FZ om hur man enkelt kan avboka spelet och få pengarna tillbaka.

det var 2 stycken här på fz sedan några till på andra sidor jag tipsade om det. Dom på fz tycker man ska bara köpa det och inte ta sig själv som konsument i första hand utan att man är nöjd med stället man köpte det från ska gå i andra hand och att det kommer finnas super många spelare i första hand.

Det är i alla fall så jag uppfattade det hela.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av amphix:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av laxan96:

Hej FZ! Har bara för några timmar sedan avbokat Battlefield 3 som jag hade förbokat via origin. Jag avbokade då jag ville vänta och se om det kommer en steam version eller inte, och jag är säker på att många andra av er vill göra samma sak. Det är mycket eneklt det är bara att ringa till EA support och avboka det sedan så kommer pengarna tillbaka på ditt konto inom 7 dagar.

Telefon mummer och Öppettider:

EA SUPPORT

http://ease.custhelp.com/

Telefon: +46 844 68 00 04

Öppettider: Mån - Fre 9.00 - 18.00

Bra gjort. Sprid runt detta så att flera avbokar!

Tipsat alla kompisar som har förhandsbokat spelet via origin. Dom kommer att avboka det och vänta på en release via steam istället.

Som konsument så har du rätt att avboka spelet. Så det vore intressant att höra från laxan96 vem det är som har blivit arg om att han har informerat oss på FZ om hur man enkelt kan avboka spelet och få pengarna tillbaka.

det var 2 stycken här på fz sedan några till på andra sidor jag tipsade om det. Dom på fz tycker man ska bara köpa det och inte ta sig själv som konsument i första hand utan att man är nöjd med stället man köpte det från ska gå i andra hand och att det kommer finnas super många spelare i första hand.

Det är i alla fall så jag uppfattade det hela.

Men varför ta bort texten? Det är upp till dem själva om de vill bli blåsta av ea, vi andra har möjlighet att handla där vi själva vill!

Medlem
Skrivet av laxan96:

Har tagit bort allt jag kan då folk blev väldigt arga över att jag informerade om detta.

Vem blev arg?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tänker inte avboka, men respekterar de som gör det.

Det jag undrar lite över bara, är vad tänker EA använda infon till? Är det för att spåra fildelning av deras produkter, eller rör det sig om anti-fusk osv? Någon som har sett någon förklaring till det hela?

Detta är endast ett citat, och är inte skrivet av mig, dock så är det min åsikt att det ligger mycket i det som skrivs här nedan.

Till alla er som inte håller med om detta; Jag respekterar era åsikter, men jag delar de inte. Det är med andra ord ingen anledning till ett bråk, men det kan vara bra att nämna även detta.

Citat:

“When you use EA online and mobile products and services or you play our games on your PC or console, we may collect certain non-personal demographic information including gender, zip code, information about your computer, hardware, software, platform, media, mobile device, mobile device ID, console ID, incident data, Internet Protocol (IP) address, network Media Access Control (MAC) address and connection. We also collect other non-personal information such as feature usage, game play statistics and scores, user rankings and click paths.”

I hope all of you realize that the information above is captured at nearly every internet website you visit. Build your own website and incorporate google analytics. It will shows click paths, browser, computer info, etc. It’s all anonymous but it’s there. The fact that EA captures the same thing that even I can do it really no surprise.

The fact they are reporting anonymous info to 3rd parties could be a bit of a concern, but what company DOESN’T do that? Probably very few. As long as it’s anonymous there’s really no harm, in fact, it could help companies tailor the experience to feed your needs/wants more closely.

I see no harm in the above. I’m all for being conscious of the information that’s getting out there, but this is standard legal jargon and standard industry practice, nothing to be concerned about.

Även om det kanske inte har uppmärksammats som denna EULA har, så är det fler program än många verkar vilja tro på som gör såhär. Jag vill nog inte se Googles databas på mig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Men varför ta bort texten? Det är upp till dem själva om de vill bli blåsta av ea, vi andra har möjlighet att handla där vi själva vill!

Spelar ingen roll var du köper spelet, det kräver Origin i alla fall för att köra. Så det är avstå eller böja sig som gäller.

Medlem

Lika bra och ta bort denna tråd då, har helt gått off topic och orginaltexten finns ens inte kvar.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av raefzm88:

Men varför ta bort texten? Det är upp till dem själva om de vill bli blåsta av ea, vi andra har möjlighet att handla där vi själva vill!

Spelar ingen roll var du köper spelet, det kräver Origin i alla fall för att köra. Så det är avstå eller böja sig som gäller.

Det var ju inte riktigt det jag menade. Han sa åt folk att vänta och se, vilket var en mycket bra idé..

1
Skriv svar