Gigantisk Final Fantasy XIV-patch ute nu

Robot
Gigantisk Final Fantasy XIV-patch ute nu

Ett år efter den katastrofala lanseringen fortsätter Square Enix putsa på sitt kritiserade onlinerollspel – och det fortsätter vara gratis att spela.

#square-enix, #final-fantasy-xiv


Medlem
Gigantisk Final Fantasy XIV-patch ute nu

Jag hade ingen aning om att spelet var/är gratis att spela, kanske får ett ryck och tankar hem det en dag då ^^

Medlem

Väääldigt lång patch notes minsann O.o

Medlem

Tror inte Sebastian vet vad ironi betyder.

Medlem

finns det att tanka gratis med? eller måste man köpa en nyckel?

Medlem

Måste köpa en nyckel ja.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=454635

ganska 'dyrt' eller hur

Medlem

nej det var inte värst dyrt
Men orka vänta på det

Medlem

Men vad säger folk om spelet nuförtiden? 59kr för en nyckel och ingen månadskostnad låter ju överkomligt.
Vet att det var rent skit när det släpptes, men som mythbusters bevisade så går det att polera skit så att det glänser till slut.
Så, nån som vet, är det fortfarande lika dåligt eller värt att testa kanske`? Behöver något att leka med lite ibland vid sidan av WoW.

Inaktiv

Gratis? Jag hittar ingenting om "gratis" på deras hemsida alls.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Måste köpa en nyckel ja.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=454635

ganska 'dyrt' eller hur

Bah skapade ett account bara för att se att man va tvungen att köpa spelet för att spela...inte värt 59spänn för att testa.

Bättre att köra LOTRO som är helt gratis att skaffa och spela

Medlem
Skrivet av Segas:

Gratis? Jag hittar ingenting om "gratis" på deras hemsida alls.

Med fiaskot som skedde vid release, samt efter halva utvecklingsteamet blev sparkat tog den nya producenten helt sonika och sade "FFXIV kommer inte ha en månadskostnad innan vi är nöjde med spelet som helhet". Så spelet har varit utan månadskostnad i ungefär 8 månader nu, och varit ok sedan 1.18 (och helt ok sedan 1.19). men fortfarande en bit kvar till att vara acceptabelt som betal-MMO.

Medlem
Skrivet av Segas:

Gratis? Jag hittar ingenting om "gratis" på deras hemsida alls.

hmmm, du verkar ha rätt. Kollade hemsidan med men enda jag hittar är att det kostar £8.99 för 30 dagar, plus att man måste betala €3 för varje extra karaktär man vill ha....

jaja, blir inget isåfall.

Medlem

Jag kan bekräfta att spelet absolut inte har en månadskostnad för närvarande. Man måste ange VISA/MasterCard men inga pengar kommer dras förrän de är nöjda med spelet (vilket kan ta ett år, ingen vet.)

Jag har haft många underhållande timmar i detta spelet, och fått en hel del vänner på köpet, så för priset (någon sa 59kr?) rekommenderas det varmt.

Medlem

Ska testas. Början sög det totalt men man ger inte upp på FF.

Medlem

Köpte en key, dags att stortesta

Medlem

Finns det att köpa online, för nerladdning?

zsm
Medlem

Största jävla patchlistan jag sett... någonsin

Inaktiv
Skrivet av asdfae:

Finns det att köpa online, för nerladdning?

Inte vad jag kan hitta. Såg en tråd på mmorpg.com också där annat folk säger detsamma.

Medlem

Vart kan man köpa det digitalt?

1
Skriv svar