Detta säger Bethesda om Scrolls-bråket

Robot
Detta säger Bethesda om Scrolls-bråket

Till slut tyckte Bethesda att det var dags att lyfta bladet från munnen och för första gången uttalar de sig kring turerna med Markus "Notch" Persson och hans Scrolls.

#bethesda, #scrolls, #mojang


Medlem
Detta säger Bethesda om Scrolls-bråket

L@@@@m3 -.-

Hmm

Bethesda....

Be the sda.....

Be the snottiest developers around

Found the easter egg I did XD höhöhö XP

Medlem
Skrivet av Fuidama:

L@@@@m3 -.-

Vad that guy sade.

Medlem

bah... löjligt o hålla på så här....

Inaktiv

"Det är inte jag det är mina advokater, och vilken makt har jag över dom?" Visst nu var det moderföretaget men man får väl trolla lite mindre..

Kul för minecraft som får ännu mer uppmärksamhet!

Medlem

Jag vet inte jag, men det känns svårt att varumärkesskydda ett alldagligt ord, på samma sätt som ett visst stort företag försökte skydda färgerna gult, grönt, rött och blått i och med att de användes i deras logotyp.
Hade det rört sig om "Morrowind" eller "Skyrim" hade jag köpt resonemanget. Nu känns det dock som ett desperat försök att, ja jag vet inte vad...

Medlem

Jag antog väl att det skulle vara Zenimax och inte Bethesta som ligger bakom detta.

Alla företag verkar ha en byråkrati avdelning nu för tiden.

Medlem
Medlem

Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas!!!!!!!!!!!

Tänker aldrig i hela helvetet köpa någonting av dom, hoppas dom blir Dos'sade av någon hackergrupp!

Jävla as

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas!!!!!!!!!!!

Tänker aldrig i hela helvetet köpa någonting av dom, hoppas dom blir Dos'sade av någon hackergrupp!

Jävla as

Fortfarande inte Bethesda som gör det dock Enda dom har att göra med det är att dom råkar använda varumärket, "skyddandet" görs av Zenimax som moderbolag.

Medlem

Problemet är väl att lagen i USA säger att om man inte aktivt försvarar sina varumärken så tappar man rätten till dem.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas!!!!!!!!!!!

Tänker aldrig i hela helvetet köpa någonting av dom, hoppas dom blir Dos'sade av någon hackergrupp!

Jävla as

/facepalm

Läste du ens artikeln?

Medlem
Skrivet av Whyrus:

Jag vet inte jag, men det känns svårt att varumärkesskydda ett alldagligt ord.

Ordet "Sommar" är varumärkesskyddat i Sverige. Det är så alldagligt det kan bli.

Medlem
Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av totte1015:

Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas!!!!!!!!!!!

Tänker aldrig i hela helvetet köpa någonting av dom, hoppas dom blir Dos'sade av någon hackergrupp!

Jävla as

/facepalm

Läste du ens artikeln?

Bethesda är grunden oavsett...

Men jag kan omforma min mening till Zenimax

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas!!!!!!!!!!!

Tänker aldrig i hela helvetet köpa någonting av dom, hoppas dom blir Dos'sade av någon hackergrupp!

Jävla as

HATA DIG HATA DIG!!
Bethesda gör världens bästa spel Skyrim, Oblivion, Fallout, RAGE, Jag kommer då alltid föredra Bethesdas spel framför nå jävla minecraft fjantar.

Medlem

Åt helvete med både bethsesda och zenimax


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Personligen tycker jag 'scrolls' är ett rätt dåligt namn på ett spel, men anser dock att Persson har rätt. Hoppas att han vinner. (är för övrigt ingen Minecraft fanboi)

Medlem

Jag antar att de säger "Vårt företag består av flera olika delar som gör saker helt oberoende av varandra".

Hela grejen är ju hur som helst helt klart bra för Mojang och dåligt för Bethesda, oavsett utgång.

Inaktiv
Skrivet av kyostize:
Skrivet av totte1015:

Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas!!!!!!!!!!!

Tänker aldrig i hela helvetet köpa någonting av dom, hoppas dom blir Dos'sade av någon hackergrupp!

Jävla as

HATA DIG HATA DIG!!
Bethesda gör världens bästa spel Skyrim, Oblivion, Fallout, RAGE, Jag kommer då alltid föredra Bethesdas spel framför nå jävla minecraft fjantar.

Nu var det ju inte Bethesda som "gjorde" Rage, utan id Software. Sen så ska man inte dissa minecraft, spelet drog ju in en mindre förmögenhet som utvecklare kan bara drömma om.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Whyrus:

Jag vet inte jag, men det känns svårt att varumärkesskydda ett alldagligt ord.

Ordet "Sommar" är varumärkesskyddat i Sverige. Det är så alldagligt det kan bli.

Sedär. Dock skulle jag vilja se den som drar till rätta över det ordet, rent praktiskt sett.
Dock cudos för infon

Medlem
Skrivet av Whyrus:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Whyrus:

Jag vet inte jag, men det känns svårt att varumärkesskydda ett alldagligt ord.

Ordet "Sommar" är varumärkesskyddat i Sverige. Det är så alldagligt det kan bli.

Sedär. Dock skulle jag vilja se den som drar till rätta över det ordet, rent praktiskt sett.
Dock cudos för infon

Alla möjliga ord kan ju vara varumärksskyddat. Samma ord kan också vara skyddad utav olika företag. T.ex. "Amiga" är ett bra exempel. Att Amiga är ett varumärke för ett känt datormärke är förmodligen känt av er alla. Men det är också ett klädesmärke, ett skivmärke, ett matmärke, m.m.

Att "sommar" är varumärksskyddat av något företag i Sverige förvånar mig inte, men jag skulle vilja veta i vilket sammanhang? T.ex. om ett företag skyddar "sommar" för en glassort dom kallar "sommar", då får inte något annat företag använda ordet sommar på sina glassorter. Om någon däremot vill släppa något som inte är glassrelaterat, t.ex. en jacka, som kallas för "sommar" så är det okej.

Termen "moron in a hurry" ger en bra inblick i hur det brukar fungera.
http://en.wikipedia.org/wiki/A_moron_in_a_hurry
Om varorna är så olika så att ingen förutom en "idiot som har bråttom" sannolikt kan förväxla dom, så är det okej att använda ett varumärke som redan är skyddat (eller rentav skydda det för sin egen sorts vara).
Och för att t.ex. lyckas förväxla en glass med en jacka måste man vara en riktigt stor idiot som har väldigt bråttom, även om jackan och glassen har ha samma namn, färger, mönster eller liknande.

Medlem
Skrivet av kyostize:
Skrivet av totte1015:

Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas, Hata Bethesdas!!!!!!!!!!!

Tänker aldrig i hela helvetet köpa någonting av dom, hoppas dom blir Dos'sade av någon hackergrupp!

Jävla as

HATA DIG HATA DIG!!
Bethesda gör världens bästa spel Skyrim, Oblivion, Fallout, RAGE, Jag kommer då alltid föredra Bethesdas spel framför nå jävla minecraft fjantar.

Se, när man börjar med personliga påhopp är man...Inte värd en åsikt.

Medlem

Trist


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

<3 Bethesda, Zenimax och Notch. Har de ingått i en deal om att ge varandra PR?

Inaktiv

Detta är bland det löjligaste jag någonsin varit med om. Så från och med nu så får INGA utvecklare göra ett spel som innehåller ordet Scrolls? Jag väntar bara på att någon tar copyright på ordet "The" snart också....

Medlem
Citat:

Det här är en affärssak som baseras på hur lagen kring varumärken fungerar och det kommer även i fortsättningen att hanteras av advokater som förstår den och inte av mig eller våra utvecklare, berättar Pete Hines, VP för Bethesda, i ett uttalande till Kotaku.

Skulle kunna tolkas som att de är omyndiga.

Medlem
Skrivet av ompalompa:
Skrivet av Whyrus:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Whyrus:

Jag vet inte jag, men det känns svårt att varumärkesskydda ett alldagligt ord.

Ordet "Sommar" är varumärkesskyddat i Sverige. Det är så alldagligt det kan bli.

Sedär. Dock skulle jag vilja se den som drar till rätta över det ordet, rent praktiskt sett.
Dock cudos för infon

Alla möjliga ord kan ju vara varumärksskyddat. Samma ord kan också vara skyddad utav olika företag. T.ex. "Amiga" är ett bra exempel. Att Amiga är ett varumärke för ett känt datormärke är förmodligen känt av er alla. Men det är också ett klädesmärke, ett skivmärke, ett matmärke, m.m.

Att "sommar" är varumärksskyddat av något företag i Sverige förvånar mig inte, men jag skulle vilja veta i vilket sammanhang? T.ex. om ett företag skyddar "sommar" för en glassort dom kallar "sommar", då får inte något annat företag använda ordet sommar på sina glassorter. Om någon däremot vill släppa något som inte är glassrelaterat, t.ex. en jacka, som kallas för "sommar" så är det okej.

Termen "moron in a hurry" ger en bra inblick i hur det brukar fungera.
http://en.wikipedia.org/wiki/A_moron_in_a_hurry
Om varorna är så olika så att ingen förutom en "idiot som har bråttom" sannolikt kan förväxla dom, så är det okej att använda ett varumärke som redan är skyddat (eller rentav skydda det för sin egen sorts vara).
Och för att t.ex. lyckas förväxla en glass med en jacka måste man vara en riktigt stor idiot som har väldigt bråttom, även om jackan och glassen har ha samma namn, färger, mönster eller liknande.

Det är ett ganska brett skydd och gäller för exempelvis radioprogram, cd-skivor och trycksaker. Det är väldigt brett och SR vann striden mot ICA som protesterade. Märk väl att ICA knappast är verksam på samma marknad som SR men förlorade hos patent- och registreringsverket ändå.

Medlem
Skrivet av Whyrus:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Whyrus:

Jag vet inte jag, men det känns svårt att varumärkesskydda ett alldagligt ord.

Ordet "Sommar" är varumärkesskyddat i Sverige. Det är så alldagligt det kan bli.

Sedär. Dock skulle jag vilja se den som drar till rätta över det ordet, rent praktiskt sett.
Dock cudos för infon

Det kan du också se, då det prövats rättsligt mellan varumärkesinnehavaren (SR) och ICA. ICA förlorade.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Whyrus:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Whyrus:

Jag vet inte jag, men det känns svårt att varumärkesskydda ett alldagligt ord.

Ordet "Sommar" är varumärkesskyddat i Sverige. Det är så alldagligt det kan bli.

Sedär. Dock skulle jag vilja se den som drar till rätta över det ordet, rent praktiskt sett.
Dock cudos för infon

Det kan du också se, då det prövats rättsligt mellan varumärkesinnehavaren (SR) och ICA. ICA förlorade.

Sommar? Varumärkesskyddat?

Ok, något mer idiotiskt än det får jag nog inte höra/se idag iallafall. O.o

12
Skriv svar