Pro Evolution Soccer 2012

Robot
Pro Evolution Soccer 2012

Jag minns höstar för många år sedan, då vi längtade efter ett nytt PES. Det är en svunnen tid, Fifa har tagit över helt och det enda jag gör åt Konamis releaser är att hoppas och hålla tummarna att de återfått sin magiska fotbollstouch.

#konami, #ea-sports, #pes-2012, #fifa-12, #ice-hockey, #blades-of-steel


Medlem
Pro Evolution Soccer 2012

PES, är kul ifall man vill redigera lagen och trixa ihop lite lag och så, men spelet känns långt ifrån Fifa 12.
PES 5 är fortfarande det bästa PES spel som gjorts..., men som du skrev Fifa har gått om för länge sedan och ifrån.


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Medlem

Jag förstår verkligen inte. Har suttit med FIFA 12 i ett par dagar (till PC), och det går verkligen knappt att spela. Det är taktiskt omoget, stelt, fult, och nej, det har inte licens till CL och för mig som gillar landslagsspel är det totalt värdelöst, inte ens em-värden Ukraina är med. Sen är det ju knappt ens en portning till PC, men ja...En av de mest irriterande bitarna är ju att spelargrafiken gått bakåt sedan tidigare spel. Testa att köra en landskamp med Sverige, inte en jävel ser ut som de ska, Isaksson, denne gigantiska mes, ser ut som en Vinnie Jones från det norrländska skogarna. Har bara spelat demot till PES12, men den uppenbara skillnaden är drivet i spelet är helt annorlunda, du har faktiskt bollkontroll, spelarna ser ut som de ska, ja, det är ett klart steg framåt sen pes11. Utan att vara ett suveränt spel är det långt bättre än FIFA. Med all respekt, men hur fan är er smak egentligen?

Medlem

Varför ska FIFA-Fanboy skriva recension om konkurrenten?

Medlem

Det som var det största problemet i PES11 va ju i min mening när man spelar ihop 2 st och när man har sin gubbe markerad och har bollen så kunde det plötsligt bli min polare som blev honom. Har hört flera andra som har samma problem. Är detta återgärdat?

Medlem
Skrivet av xpoza:

Varför ska FIFA-Fanboy skriva recension om konkurrenten?

fanboy eller inte så är det sant. Fifa är bättre nu, och har varit det de senaste åren. Jag hade gärna sett ett bra PES men det betyder inte att man ska intala sig att PES är bra/bäst när det inte längre är så. Bort med Seabass så tror jag mycket ändrar sig!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det som är bra med PES är Become a Legend. FIFAs Be a Pro är ett skämt jämfört med BaL. Det är tillräckligt för mig att köpa PES istället för FIFA. Dock håller jag med att själva spelkänslan är bättre i FIFA.

Redaktör
Skrivet av xpoza:

Varför ska FIFA-Fanboy skriva recension om konkurrenten?

Vill minnas att Tomas Nilsson kallades PES-fanboy för ett par år sen.


signatur
Medlem

Men herregud... Hur fan tänker folk? PES har fortfarande flera brister gentemot Fifa. Det vanliga, licenser och inramning och en del finnish på vissa punkter. Fifas brister gentemot PES är färre med avsevärt större. Jag skiter fullständigt i all Fifas krimskrams om de inte kan lära sig hur det känns att slå till en boll. Fysik för i hellvette. Tomas, hur tänker du egentligen? Är inte det mest vitala, spelet på planen, och framför allt hur bollen hanteras och rör viktigare än allt annat? Fifas kvalitéer kan ju omöjligen väga upp en sådan klar brist på "känsla". Jag förstår verkligen inte...jag tänker att det mest rimliga är att Fifa betalat alla som påstår uppskatta spelet...

Medlem

Min poäng är alltså att även hur mycket jag än gillar att domarna pekar åt rätt håll i Fifa, designen är fräschare och man kan ta snabba frisparkar och inkast inklusive alla licenser och inramning så kan det aldrig väga upp det mest vitala - en brist av bollkänsla. Allt annat är oviktigt om inte det är bra. Därför är PES med alla sina brister bättre!

...om det nu skulle vara någon som inte förstod vad jag menade...

Medlem

Håller med gardis. Ja, FIFA har licenserna (utom champions league), publiken kastar lite konfetti och den övriga inramningen är helt ok (fast verkligen inte suverän), men bollkänslan och spelkänslan ÄR usel. Det är inte fotboll man spelar, vilket jag aldrig känt i Fifa-serien (jämfört med PES 5). PES12 tycks, av demot att döma, inte heller vara ett suveränt fotbollsspel, men är ack så mycket bättre än fifa även utan licenser (och för bövelen, gå in på redigera och lägg 20 min på att byta namn på klubbarna så försvinner inlevelseproblemet med att möta north london/Arsenal).

PES12 känns som en stabil trea, det är bara det att FIFA är en svag tvåa. Det är liksom den biten fifa-fantasterna verkligen vägrar ta in. FIFA 12 är verkligen en bajsnödig Gary Lineker, det spelar ingen roll vad man kan (vilka licenser och vilken tradition man har) när man är bajsnödig och skiter på planen stup i ett. FIFA12 är dragon age II, PES12 Dragon Age 1. Dragon age 1 var inget mästerverk, men det var helt ok. Dragon Age II var välpacketerad och parfymerad avföring.

Pansarknekt

PES-fanboi varning även på mig faktiskt. Jag har spelat pes sen 3:an och är invand i alla problem den serien har. Men jag måste säga att efter ha testat PES2012 iår och AI:s förbättringar till trots blir man lite trött på att Konami ödslat tid på mellansekvenser o skit istället för att fila på inramningen av själva matcherna.
Jag väntar(som vanligt) på en ordentlig modifikation med innan jag fixar PES2012 detta år, börjar faktiskt bli lite trött på att modda o ha mig varje år.
Sen måste jag säga att FIFA varit jättekul till PC iår. Det har sina skavanker det med men spelet har blivit bättre jämfört med förut. Jag kan definitivt njuta av att lira matcher med MFF o liknande nu utan störa mig nämnvärt på känslan. Menyn är mycket förbättrad och det är mycket smidigare att göra custom grejer.
Det verkar lite som PES börjat lida av någon form av låg budget från Konamis ledning för jag tycker spelet har börjat lida lite mer och mer för varje år. Håller definitivt med om att det är en 3:a i grundutförande. Modda, lägg till Bundesliga och lite officiella prylar(som ofta sabbar vissa aspekter av spelet som dubbletter på gubbar i ML) så har man en 4:a. Mer är varken PES eller FIFA värt iår. Draw!


signatur

Ooooh the drama!

Skribent
Skrivet av gardis84:

Men herregud... Hur fan tänker folk? PES har fortfarande flera brister gentemot Fifa. Det vanliga, licenser och inramning och en del finnish på vissa punkter. Fifas brister gentemot PES är färre med avsevärt större. Jag skiter fullständigt i all Fifas krimskrams om de inte kan lära sig hur det känns att slå till en boll. Fysik för i hellvette. Tomas, hur tänker du egentligen? Är inte det mest vitala, spelet på planen, och framför allt hur bollen hanteras och rör viktigare än allt annat? Fifas kvalitéer kan ju omöjligen väga upp en sådan klar brist på "känsla". Jag förstår verkligen inte...jag tänker att det mest rimliga är att Fifa betalat alla som påstår uppskatta spelet...

Jag spelade PES uteslutande sen PES 4, fram till förra året, då jag tyckte Fifa gick om i underhållning. Och det är ju hela underhållningsvärdet man betygsätter i ett spel, inte bara spelkänslan i själva spelet. Hela paketet.

Jag själv kan inte förstå varför man skulle uppskatta PES 2012 mer än Fifa 12, men precis som jag skriver så är ju smaken som baken, och det finns alltid folk som tycker olika. Vilket är tacksamt för Konami...

Medlem

visst är det bra med delad smak! Men kan också vända på ditt resonemang. Jag skulle tex. inte uppskatta ett bilspel om körkänslan var usel. även fast allt annat var bra...

Skrivet av tootey:
Skrivet av gardis84:

Men herregud... Hur fan tänker folk? PES har fortfarande flera brister gentemot Fifa. Det vanliga, licenser och inramning och en del finnish på vissa punkter. Fifas brister gentemot PES är färre med avsevärt större. Jag skiter fullständigt i all Fifas krimskrams om de inte kan lära sig hur det känns att slå till en boll. Fysik för i hellvette. Tomas, hur tänker du egentligen? Är inte det mest vitala, spelet på planen, och framför allt hur bollen hanteras och rör viktigare än allt annat? Fifas kvalitéer kan ju omöjligen väga upp en sådan klar brist på "känsla". Jag förstår verkligen inte...jag tänker att det mest rimliga är att Fifa betalat alla som påstår uppskatta spelet...

Jag spelade PES uteslutande sen PES 4, fram till förra året, då jag tyckte Fifa gick om i underhållning. Och det är ju hela underhållningsvärdet man betygsätter i ett spel, inte bara spelkänslan i själva spelet. Hela paketet.

Jag själv kan inte förstå varför man skulle uppskatta PES 2012 mer än Fifa 12, men precis som jag skriver så är ju smaken som baken, och det finns alltid folk som tycker olika. Vilket är tacksamt för Konami...

Skribent
Skrivet av gardis84:

visst är det bra med delad smak! Men kan också vända på ditt resonemang. Jag skulle tex. inte uppskatta ett bilspel om körkänslan var usel. även fast allt annat var bra...

Och jag tycker känslan är bättre i Fifa än i PES, men där verkar hälften hålla med mig och hälften hata mig...

1
Skriv svar