Dice försvarar Battlefield 3-betan

Medlem

Haters be hatin' n' trollers be trollin'.

Det är lite läskigt hur lågt nivån sjunkit på FZ's användare genom åren. Förr behövde man filtrera bort 10% av folks åsikter som var skrikiga/P12/omogna/fjortizz.
Nu får jag hoppa över närmre 90% av alla kommentarer då de är skrivna av småpojkar, ~13 år som bara skriker, sprattlar och ordbajsar om saker de inte vet ett dyft om.

Kommentar-delen till nyheterna svämmar över med dessa finniga 13-åringar som bara hatar och hatar alla spel, alla studios som sliter för att leverera kvalité, de hatar allt, allt för att mamma inte gav dem en nyare Alienware laptop att ersätta förra månadens med...
Jävla curlingvalpar som aldrig hört fraser som konstruktiv kritik, tålamod, samlag, förtjäna etc...
Fast säker är jag ju inte då grammatiken är så dålig att man för det mesta får gissa sig fram till vad folk menar. "BF3 tillhör inte på konsol...inte FPS spel!!!!!!".
Hjälp...

Snälla ge oss som varit med minst 5 år en egen, restricted, del här på FZ. En fristad från dessa tandtroll som hugger hål på den fina stämningen som en gång fanns här på FragZone. Eller en del med åldersgräns där man behöver regga sig med ett Visa-kort för att verifiera ålder. Gör någonting, snälla, jag börjar bli desperat...

OnT: Patick, du behöver inte försvara någonting! Att folk inte förstår vilka syften ni har med era olika tester, interna eller ej, är absolut inte ert problem. Ni har inte gjort något fel eller några snedsteg som behöver försvaras. Så länge ni lyssnar till den KONSTRUKTIVA kritiken som kommer fram från interna och öppna tester, så som ni alltid har gjort, så kommer det här bli ytterligare en topptitel på den svenska spelhimmelen!

Lyssna inte på dessa små äckliga 13-åriga troll som inte vet annat än att klaga.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

En Beta är en Beta, det är ju till för att testas. Jag förstår inte varför många ska klanka ner på spelet då det fortfarande är i en förbättrings fas.

Hade Verkligen DICE riskerat att floppa så hårt att släppa ett spel likt denna open Beta, som vi får spela helt gratis och där dom bokstavligen kräver oss på feedback på allt som vi upplever.
Jag får bara positiva vibbar av all feedback dom vill få samtidigt som dom konstant nämner för oss alla: Detta är bara en Beta och ej den färdiga delen av spelet.

Jag är ingen programmerings expert, eller liknande. Men en sak har jag klart för mig och det är att DICE försöker verkligen, jag tycker dem lyckas varje gång. Fullt förtroende för dessa genier som skapar dessa BF spel osv.

Mvh Denka90


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:

Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att ljudet i "Duck Hunt" till "NES" är snäppet bättre än ljudet i BF3 betan till PS3.

Alright. Nu ser jag att du är konsol spelare. Då var denna diskussionen meningslös Jag lirar Pc.
Nu "trollar" du bara.

Skrivet av Banditen:

Tycker på något sätt att de har försökt kopiera MW och CoD i vissa situationer i MP läget och misslyckats tyvärr, men sen kanske helheten blir bra det vet jag ju inte ännu.

Du har spelat Metro då antar jag - och inte Kaspian Border. Metro är lite speciell. Jag tyckte definitivt att dess MP i Metro (även om den hade lite Cod känsla...MW och Cod är förövrigt samma spel ) är helt okey - dock inte vad jag föredrar i Battlefield.

Jag får väl isåfall kontra och påstå att du är en "fanboy"

Wow...vilken kontring. Kalla du mig det om du vill. Men jag är mer för Strategispel än fps.

noterat

Att kalla mig Fanboy bara för jag inte håller med var rätt underhållande förövrigt. Speciellt eftersom jag inte har en aning hur du kom in på det. Ingen aning vad du kontrade överhuvudtaget.

ja du tog ju för givet att jag var enbart konsol spelare eftersom jag gjorde liknelsen med NES


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Denka90:

En Beta är en Beta, det är ju till för att testas. Jag förstår inte varför många ska klanka ner på spelet då det fortfarande är i en förbättrings fas.

Hade Verkligen DICE riskerat att floppa så hårt att släppa ett spel likt denna open Beta, som vi får spela helt gratis och där dom bokstavligen kräver oss på feedback på allt som vi upplever.
Jag får bara positiva vibbar av all feedback dom vill få samtidigt som dom konstant nämner för oss alla: Detta är bara en Beta och ej den färdiga delen av spelet.

Jag är ingen programmerings expert, eller liknande. Men en sak har jag klart för mig och det är att DICE försöker verkligen, jag tycker dem lyckas varje gång. Fullt förtroende för dessa genier som skapar dessa BF spel osv.

Mvh Denka90

DICE kanske har storhetsvansinne och tror att pga av att de släppt så många sköna "ingame videos" så kan inte folk tveka att köpa deras spel


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

För att vara en beta så är det väldigt stabilt. Jag har råkat ut för en del krascher, men det är något man får räkna med. Fixar dom de flesta buggarna och ser till att spelet blir lite stabilare så blir detta spel en riktig guldklimp.

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:

Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att ljudet i "Duck Hunt" till "NES" är snäppet bättre än ljudet i BF3 betan till PS3.

Alright. Nu ser jag att du är konsol spelare. Då var denna diskussionen meningslös Jag lirar Pc.
Nu "trollar" du bara.

Skrivet av Banditen:

Tycker på något sätt att de har försökt kopiera MW och CoD i vissa situationer i MP läget och misslyckats tyvärr, men sen kanske helheten blir bra det vet jag ju inte ännu.

Du har spelat Metro då antar jag - och inte Kaspian Border. Metro är lite speciell. Jag tyckte definitivt att dess MP i Metro (även om den hade lite Cod känsla...MW och Cod är förövrigt samma spel ) är helt okey - dock inte vad jag föredrar i Battlefield.

Jag får väl isåfall kontra och påstå att du är en "fanboy"

Wow...vilken kontring. Kalla du mig det om du vill. Men jag är mer för Strategispel än fps.

noterat

Att kalla mig Fanboy bara för jag inte håller med var rätt underhållande förövrigt. Speciellt eftersom jag inte har en aning hur du kom in på det. Ingen aning vad du kontrade överhuvudtaget.

ja du tog ju för givet att jag var enbart konsol spelare eftersom jag gjorde liknelsen med NES

Där gör du egna antaganden. Jag såg att du skrev att du spelat BF3 på Ps3. Jag kan inte argumentera vad det gäller konsol versionen vilket jag skrev till dig. Jag är PC spelare.

Sen övergick du till ett klassiskt "fanboy" skrikande direkt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:

Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att ljudet i "Duck Hunt" till "NES" är snäppet bättre än ljudet i BF3 betan till PS3.

Alright. Nu ser jag att du är konsol spelare. Då var denna diskussionen meningslös Jag lirar Pc.
Nu "trollar" du bara.

Skrivet av Banditen:

Tycker på något sätt att de har försökt kopiera MW och CoD i vissa situationer i MP läget och misslyckats tyvärr, men sen kanske helheten blir bra det vet jag ju inte ännu.

Du har spelat Metro då antar jag - och inte Kaspian Border. Metro är lite speciell. Jag tyckte definitivt att dess MP i Metro (även om den hade lite Cod känsla...MW och Cod är förövrigt samma spel ) är helt okey - dock inte vad jag föredrar i Battlefield.

Jag får väl isåfall kontra och påstå att du är en "fanboy"

Wow...vilken kontring. Kalla du mig det om du vill. Men jag är mer för Strategispel än fps.

noterat

Att kalla mig Fanboy bara för jag inte håller med var rätt underhållande förövrigt. Speciellt eftersom jag inte har en aning hur du kom in på det. Ingen aning vad du kontrade överhuvudtaget.

ja du tog ju för givet att jag var enbart konsol spelare eftersom jag gjorde liknelsen med NES

Där gör du egna antaganden. Jag såg att du skrev att du spelat BF3 på Ps3. Jag kan inte argumentera vad det gäller konsol versionen vilket jag skrev till dig. Jag är PC spelare.

Sen övergick du till ett klassiskt "fanboy" skrikande direkt.

Det är ju lite löjligt att diskutera sådana här saker här när du vet att jag har rätt.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att ljudet i "Duck Hunt" till "NES" är snäppet bättre än ljudet i BF3 betan till PS3.

http://www.youtube.com/watch?v=x-daxzVxrQI

Om jag bara kunde ha det ljudet i BF3! Helst att musiken i början spelas innan en runda i BF3 startar. Men annars tycker jag ju att swisch-ljudet från geväret är i världsklass.

Medlem

Inte bara jag som gillar NES här.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Om du upplever dåligt ljud i bf3 Betan så har du något typ av fel lokalt hos dig. Om du tycker ljudet är det bästa av alla fps spel så funkar allt som det ska.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Det är ju lite löjligt att diskutera sådana här saker här när du vet att jag har rätt.

Vilka fantastiska argument du kommer med. Hur gammal är du igentligen?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bara noobs som kommer sist på rundorna som klagar på detta spel. Det finns lite lagg och så ja! Men detta kommer dom såklart att fixa! Det var ju LIKADANT inför BC2-betan som laggade hela tiden.... sen fixade dom det!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:

Det är ju lite löjligt att diskutera sådana här saker här när du vet att jag har rätt.

Vilka fantastiska argument du kommer med. Hur gammal är du igentligen?

Han driver bara, egentligen vet han att du har rätt.

Medlem

Beta har mer och mer ersatt demo, utvecklarna/utgivarna har hittat ett sätt att få folk att förboka spelet, tro att de får tillgång till något de annars inte hade fått tillgång till och samtidigt kunna testa så allt fungerar som det ska. Med tanke på att spelet måste ha "gått guld" så lär de vara en gammal version som de använder och den kommer inte alls representera den slutliga produkten. Så den här typen av beta är inget annat än en demo som också tjänar som PR för spelet.

Medlem

När folk gnäller på en BETA-version så förstår man att spelutvecklarna inte har det lätt.

Inaktiv

Om man skriver att man inte gillar ett spel, må det vara Beta eller färdig produkt, i den tråden som handlar om det aktuella spelet så blir man oftast genast påhoppad av någon i tråden.
Antingen är man fanboy av valfri plattform eller så får man "köp inte spelet då/kkthxbb" kastat i ansiktet.

För mig är detta, som för en del andra, ett tecken på tråkigt beteende på ett forum som det här.

Jag har alltid tagit för givet att det ska finnas utrymme för alla åsikter och att man ska få tycka vad man vill utan att bli påhoppad. Det verkar bli sämre och sämre med det ju fler år det går.

Med detta sagt, testade denna beta 2 timmar på Xbox och det jag såg/hörde var allt annat än godkänt.

Jag vet att klienten är över en månad gammal etc men tycker fortfarande att det jag upplevt inte är det som jag förväntat mig.

Saker som jag störde mig på var;

-nätkod under all kritik, "gummisnodds-effekten" var uppenbar.
-ljudet var mediokert imo, bör vara bättre i den slutgiltiga produkten annars har de misslyckats.
-grafiken är inte ens hälften så bra som jag förväntat mig men oas så var dettta på xboxen/MP/Beta så man kanske inte ska vänta sig för mycket.

Igen, jag vet, det är en Beta. Men hur de ska hinna få klart och fixa allt detta till release har jag ingen aning om.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Rooty:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Tiny:
Skrivet av Rooty:
Skrivet av Tiny:

OCH VARFÖR ÄR MUSEN INVERTERAD NÄR MAN FLYGER PRECIS SOM I BAD COMPANY!!!!!!!!!!!!!!

Vet du vad man gör då. Då går man in i Options och ändrar det.

Mmm korrekt, och sedan när man har flugit klart går man in i options igen och ändrar tillbaks det. Bra va?

Finns det inte nån option under AIR där man kan ändra inverted mouse?

Precis. Och har funnits i varje BF spel sedan jag kan minnas.

Vill minnas att det bara fanns för helikopter, sist jag kollade... Men jag kan ha fel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Rooty:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Tiny:
Skrivet av Rooty:
Skrivet av Tiny:

OCH VARFÖR ÄR MUSEN INVERTERAD NÄR MAN FLYGER PRECIS SOM I BAD COMPANY!!!!!!!!!!!!!!

Vet du vad man gör då. Då går man in i Options och ändrar det.

Mmm korrekt, och sedan när man har flugit klart går man in i options igen och ändrar tillbaks det. Bra va?

Finns det inte nån option under AIR där man kan ändra inverted mouse?

Precis. Och har funnits i varje BF spel sedan jag kan minnas.

Vill minnas att det bara fanns för helikopter, sist jag kollade... Men jag kan ha fel.

Anledningen till inverterat kan ju vara äkthetskänsla, rätta mig gärna om jag har fel, visserligen något förenklat men det är väl så man styr en JAS tex? Om det inte finns möjlighet att att ändra detta så kunde det ju vara schyst av DICE och lägga till det, finns säkert fler än mig som inte är piloter och har svårt med koordinationen


signatur

äldre än dig!

Medlem

DICE försöker desperat vädja till fanboys och försöker använda Battlefields goda namn och rykte för att försvara ett undermånligt spel, mycket som Bungie gjorde med Halo Reach.
Det värsta är att många är så desperata efter ett hyfsat FPS som inte är CoD att de tror på vad som helst så länge det låter bra. Battlefial är och föblir mer CoD än BF, ett skamgrepp som säkert kommer sälja bra till casuals men som aldrig kommer gå hem hos gamers (som inet lurar sig själva). Visst, casual kan vara kul ett tag men när man campat klart i hörnet och vill sluta spwan-killa så duger inte Battlefail 3 längre...

Medlem
Skrivet av Nightportier:

Anledningen till inverterat kan ju vara äkthetskänsla, rätta mig gärna om jag har fel, visserligen något förenklat men det är väl så man styr en JAS tex? Om det inte finns möjlighet att att ändra detta så kunde det ju vara schyst av DICE och lägga till det, finns säkert fler än mig som inte är piloter och har svårt med koordinationen

Ja det är så man styr både en helikopter och ett flygplan och personligen är detta något jag inte ändra på i ett spel som BF. Däremot klarar jag inte av att skjuta med vanliga vapen i det här läget utan det är bara fordon som flyg och helikopter jag klarar av att köra med inverterat (beror väl på att man kört en hel del flyg och helikopter sim när man var yngre).

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

DICE försöker desperat vädja till fanboys och försöker använda Battlefields goda namn och rykte för att försvara ett undermånligt spel, mycket som Bungie gjorde med Halo Reach.
Det värsta är att många är så desperata efter ett hyfsat FPS som inte är CoD att de tror på vad som helst så länge det låter bra. Battlefial är och föblir mer CoD än BF, ett skamgrepp som säkert kommer sälja bra till casuals men som aldrig kommer gå hem hos gamers (som inet lurar sig själva). Visst, casual kan vara kul ett tag men när man campat klart i hörnet och vill sluta spwan-killa så duger inte Battlefail 3 längre...

Failkommentar.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

DICE försöker desperat vädja till fanboys och försöker använda Battlefields goda namn och rykte för att försvara ett undermånligt spel, mycket som Bungie gjorde med Halo Reach.
Det värsta är att många är så desperata efter ett hyfsat FPS som inte är CoD att de tror på vad som helst så länge det låter bra. Battlefial är och föblir mer CoD än BF, ett skamgrepp som säkert kommer sälja bra till casuals men som aldrig kommer gå hem hos gamers (som inet lurar sig själva). Visst, casual kan vara kul ett tag men när man campat klart i hörnet och vill sluta spwan-killa så duger inte Battlefail 3 längre...

Det jag sett från BF 3 är tveklöst mer BF än att det skulle vara CoD, inte ens Metro banan verkar vara CoD utan mer som MoH. Jag tror du har fel, jag tror att det här kommer sälja väldigt bra till "gamers". Det är två helt olika typer av spel, CoD verkar vara ett spel där teamwork inte spelar så stor roll, BF å andra sidan verkar nästan uteslutande handla om just detta (vilket även gäller samtliga spel i serien).

Medlem
Skrivet av Frixzon:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Banditen:

Det är ju lite löjligt att diskutera sådana här saker här när du vet att jag har rätt.

Vilka fantastiska argument du kommer med. Hur gammal är du igentligen?

Han driver bara, egentligen vet han att du har rätt.

Antagligen ja. Jag är dum som går på hans trolling...men va fan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

DICE försöker desperat vädja till fanboys och försöker använda Battlefields goda namn och rykte för att försvara ett undermånligt spel, mycket som Bungie gjorde med Halo Reach.
Det värsta är att många är så desperata efter ett hyfsat FPS som inte är CoD att de tror på vad som helst så länge det låter bra. Battlefial är och föblir mer CoD än BF, ett skamgrepp som säkert kommer sälja bra till casuals men som aldrig kommer gå hem hos gamers (som inet lurar sig själva). Visst, casual kan vara kul ett tag men när man campat klart i hörnet och vill sluta spwan-killa så duger inte Battlefail 3 längre...

Vilken sten låg du under!
Oooh, spelet är inte felfritt INNAN det släpps alltså är det skit. För det vet ju alla att alla andra spel är felfria under utvecklingsperioden.

Ingen får tycka detta är kul eller se fram emot detta för då är man en casual noob. Vafan vet du innan du ens sett ett skit! Suttit och spelat Metro Rush och lackat ur totalt eller!?

Medlem

Anledningen till allt detta är för att så många företag använder "beta" som ursäkt för att ge ut "demo" versioner av spelet till fans och motivera folk till att förboka spelen.

Så när Dice kommer och gör en beta som faktiskt är en beta så blir folk derp och inte förstår vad grejjen är.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Nightportier:

Om man skriver att man inte gillar ett spel, må det vara Beta eller färdig produkt, i den tråden som handlar om det aktuella spelet så blir man oftast genast påhoppad av någon i tråden.
Antingen är man fanboy av valfri plattform eller så får man "köp inte spelet då/kkthxbb" kastat i ansiktet.

För mig är detta, som för en del andra, ett tecken på tråkigt beteende på ett forum som det här.

Jag har alltid tagit för givet att det ska finnas utrymme för alla åsikter och att man ska få tycka vad man vill utan att bli påhoppad. Det verkar bli sämre och sämre med det ju fler år det går.

Med detta sagt, testade denna beta 2 timmar på Xbox och det jag såg/hörde var allt annat än godkänt.

Jag vet att klienten är över en månad gammal etc men tycker fortfarande att det jag upplevt inte är det som jag förväntat mig.

Saker som jag störde mig på var;

-nätkod under all kritik, "gummisnodds-effekten" var uppenbar.
-ljudet var mediokert imo, bör vara bättre i den slutgiltiga produkten annars har de misslyckats.
-grafiken är inte ens hälften så bra som jag förväntat mig men oas så var dettta på xboxen/MP/Beta så man kanske inte ska vänta sig för mycket.

Igen, jag vet, det är en Beta. Men hur de ska hinna få klart och fixa allt detta till release har jag ingen aning om.

Tack, du kommer iaf med vettiga åsikter och konstruktiv kritik. Klart man får ha en åsikt.
Kände mig som den typen av person du beskrev. Har inte för vana att göra det men tröttnade till sist själv på gnäll och påhopp här.
Har hört många som säger att det är crap på Xboxen. Trist att det är så illa som det är men hoppas de får ordning på det.

Medlem

Lustigt (eller sorgligt) att folk inte vet vad en beta egentligen innebar, att testa sjalva spelet och ge feedback...menar pa nyheten och ingen har da

Medlem

nja inte direkt att jag längtar. tycker att spelet inte bjuder på allt det dom skulle kunna göra med spelet. men vist läre hamna på burken också.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Anledningen till allt detta är för att så många företag använder "beta" som ursäkt för att ge ut "demo" versioner av spelet till fans och motivera folk till att förboka spelen.

Så när Dice kommer och gör en beta som faktiskt är en beta så blir folk derp och inte förstår vad grejjen är.

EXAKT!! Detta är faktiskt en riktig beta. Som du skriver, många ger ut en "beta" fast är egentligen ett demo.

Skriv svar