Medlem
Dag 2

Det har hänt många fantastiska saker de senaste dagarna... jag har blivit pappa, vi har blivit en egen liten familj och min dotter har fått komma från Neonatal till BB. Det sistnämnda betyder att hon får sova tillsammans med Linda nu och att hon inte behöver några sladdar, slangar eller maskiner som övervakar henne. När vi fick höra det i förmiddags så var det helt fantastiskt skönt.
Det innebär inte att jag får sova hos henne, ännu. Men så fort de båda får komma hem från BB så kommer vi ha massor av tid att lära känna varandra.

Innan vi gick från neo så mätte vi den lilla tjejen. Så här kommer fullständig spec:

Födelsetid: 2011 10 06 : kl 03.40
Födelsevikt: 3346g
Längd: 51cm
Hårfärg: Mörkbrun
Ögonfärg: Som för alla nyfödda, blå. Men kommer förändras gissningsvis åt det bruna hållet inom någon/ra månader.
Humör: För det mesta tyst och snäll, men har visat god lungkapacitet och uppnår decibel i nivå med ett stridsflygplan.

Jag gick från BB för ungefär tjugo över nio i kväll och då hade hon ätit färdigt och skulle sova. Linda lika så. För min del blir det en hel natts sömn men Linda måste upp flera gånger under natten för att mata den lilla.

Dagen har inte inneburit några fantastiska bilder, även om det var första gången vi fick se henne utan slangar. I morgon tar jag med porträttoptiken så ska vi se om jag inte kan få någon fin bild på henne i dagsljuset.

#blogg

Medlem
Dag 2

Kul! En liten oktobertös.
Väntar med spänning på fina bilder.


signatur
1
Skriv svar