Korn feat. Skrillex - Get Up

Medlem
Korn feat. Skrillex - Get Up

Korn, ett alternativt metalband från Bakersfield, Kalifornien är kanske mest känt för sin tyngd, bestående av nedstämde, sjusträngade gitarrer och en sexsträngad bas. Olikt många andra metalband så har de ändrat sitt sound väldigt mycket mellan varje album, utan att binda sig till ett och samma sound hela tiden. Bandet i sig har varit som ett kapsejsat skepp, där bandmedlemmar har hoppat av hejvilt. De har hunnit med ett par dängor sen starten 1993, där "Freak On A Leash" från plattan "Follow The Leader" (1998) är den mest framstående, och är för mig, Korn i toppform.

Sonny Moore, före detta frontman för emobandet From First To Last valde att gå en annan väg än sina bandmedlemmar. Han har, sedan starten av sitt soloprojekt blivit en av de mer populära Amerikanska elektroniska producenterna, först känd på internetunder namnet "Twipz", men sedan världskänd under namnet Skrillex. Han har samarbetat med både metalcorebandet Bring Me the Horizon och electroproducenten Deadmau5, och har gjort musiken för multiplayertrailern till Uncharted 3: Drake's Deception.

Nu har Korn och Skrillex gjort en låt tillsammans, som är helt okej.

#blogg

Medlem
Korn feat. Skrillex - Get Up

Den var förvånansvärt bra faktiskt.

Det är intressant att se och höra hur mycket man kan "böja" på metal Det blir aldrig tråkigt om man säger så, kul med så mycket variation.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blev lite avtänd när Korn skulle ta till sig dubstep, men efter ha hört denna låt i Madden 12 så blev det ett direkt köp av singeln. Tycker de lyckas återta sitt sound de hade i början och mixa in det galant med dubstep. I applaud them!

Medlem

Förvånansvärt bra ja, och förvånansvärt mycket stavfel i texten såg jag nu också. Damn! Jag tycker att det flörtar lite med industrial metal, och Skrillex grej tar aldrig överhanden riktigt, så Korn har det övergripande soundet, vilket är bra.

Cool mix hur som!

Inaktiv

Korn blev plötsligt värt att lyssna på!


signatur

You must construct additional pylons.

1
Skriv svar