Är du redo för Mirror's Edge 2?
Dice uttrycker att gamers är redo för en parkour-uppföljare som i sin tur har potential att nå ut till en bredare målgrupp.
#mirrors-edge, #mirrors-edge-2
Älskade Mirror's edge, ett av mina stora favoritspel. Bristerna låg väl i en något svag och enkelspårig kampanj även om det var en bra story. Det var trial-läget som jag fastnade för och även det skulle man kunna göra mycket mer med. Atmosfären, känslan och både audio- och videodesignen var helt fantastiska som de var.
Mer av allt bara! Och självfallet skulle det vara underbart om de hittade någon melodi som är lika älskvärd som lisa miskovskys still alive.
Linjära banor är inget problem i det här spelet. Känns ändå som att det ska ha en röd tråd att följa för att man ska kunna få ett bra running flow. Men lite alternativa vägare skulle inte vara fel att ha i spelet.
GIEF MIRROR'S EDGE 2 NAUW.
Rawr
Mer av allt bara! Och självfallet skulle det vara underbart om de hittade någon melodi som är lika älskvärd som lisa miskovskys still alive.
Linjära banor är inget problem i det här spelet. Känns ändå som att det ska ha en röd tråd att följa för att man ska kunna få ett bra running flow. Men lite alternativa vägare skulle inte vara fel att ha i spelet.
GIEF MIRROR'S EDGE 2 NAUW.
Hoppas Dice gör banorna mer öppna och inte så satans linjära. Mirrors Edge var skitroligt att spela igenom första gången, men pga linjära banor utan val så blev spelet bara roligt den första gången :/
Men fuck yeah, jag är på ME2!
Ja det vore underbart! Sandbox-gameplay i en stad av skyskrapor.
Fatta känslan att parkoura sig fram på ME-vis genom en sandbox-stad a'la GTA typ. Kanske inte fullt så stor stad, men åtminstone som den centrala ön i GTA IV, fylld med skyskrapor som står tillräckligt tätt för att kunna ta sig från en byggnad till nästa, där man också kan vistas i de flesta byggnaderna.
Då blir det istället upp till dig att hitta bra rutter på varje uppdrag där du får ett bra flow i springandet. Det finns nära på oändliga rutter och transportsätt för att ta dig från där du är till dit du ska.
Mitt dröm ME2 skulle bestå av en central story samt en massa sidouppdrag med ovan beskrivna öppna stad som lekplats. Kanske en agency som du kan välja att acceptera olika uppdrag ifrån och göra i den ordning du känner för samt den centrala storyn då. Lite som GTA spelen brukar vara uppbyggda.
Tänk dig att du just gjort de första 3 uppdragen i storyn, sen ger du dig ut och frilansar ett tag.
Tar emot ett paket nere på gatunivå från en annan kurir, springer in i närmsta skyskrapa och tar hissen upp, eller varför inte lite lufttrummor bort till en servicehiss.
Ta dig vidare upp till översta våningen på valfritt sätt, hoppar ut genom ett fönster och krashar in genom ett annat på den närliggande byggnaden, två våningar under det du kastade dig ut från.
Eller så tar du takvägen och glider längs en kabel från tak till tak. Eller varför inte bara hoppa bock över bilarna på gatunivå, surfa på ett biltak en bit.
Hur du tar dig från byggnad A till C är helt fritt.
Det skulle vara så jävla ballt.
[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]
Jag har väntat efter en uppföljare sen ettan. Dessvärre låter det med att ge den breda massan som att det blir lättare med vapen, jaja så länge som man kan klara större delen utan vapen så är jag nöjd. En (mer) öppen värld och mer utomhus variationer, tex väder och vind. Skulle vara smått episkt att springa runt på hustoppar och det är ett enormt åskoväder över en. Me want.
Mer av allt bara! Och självfallet skulle det vara underbart om de hittade någon melodi som är lika älskvärd som lisa miskovskys still alive.
Linjära banor är inget problem i det här spelet. Känns ändå som att det ska ha en röd tråd att följa för att man ska kunna få ett bra running flow. Men lite alternativa vägare skulle inte vara fel att ha i spelet.
GIEF MIRROR'S EDGE 2 NAUW.
Hoppas Dice gör banorna mer öppna och inte så satans linjära. Mirrors Edge var skitroligt att spela igenom första gången, men pga linjära banor utan val så blev spelet bara roligt den första gången :/
Men fuck yeah, jag är på ME2!
Ja det vore underbart! Sandbox-gameplay i en stad av skyskrapor.
Fatta känslan att parkoura sig fram på ME-vis genom en sandbox-stad a'la GTA typ. Kanske inte fullt så stor stad, men åtminstone som den centrala ön i GTA IV, fylld med skyskrapor som står tillräckligt tätt för att kunna ta sig från en byggnad till nästa, där man också kan vistas i de flesta byggnaderna.
Då blir det istället upp till dig att hitta bra rutter på varje uppdrag där du får ett bra flow i springandet. Det finns nära på oändliga rutter och transportsätt för att ta dig från där du är till dit du ska.
Mitt dröm ME2 skulle bestå av en central story samt en massa sidouppdrag med ovan beskrivna öppna stad som lekplats. Kanske en agency som du kan välja att acceptera olika uppdrag ifrån och göra i den ordning du känner för samt den centrala storyn då. Lite som GTA spelen brukar vara uppbyggda.
Tänk dig att du just gjort de första 3 uppdragen i storyn, sen ger du dig ut och frilansar ett tag.
Tar emot ett paket nere på gatunivå från en annan kurir, springer in i närmsta skyskrapa och tar hissen upp, eller varför inte lite lufttrummor bort till en servicehiss.
Ta dig vidare upp till översta våningen på valfritt sätt, hoppar ut genom ett fönster och krashar in genom ett annat på den närliggande byggnaden, två våningar under det du kastade dig ut från.
Eller så tar du takvägen och glider längs en kabel från tak till tak. Eller varför inte bara hoppa bock över bilarna på gatunivå, surfa på ett biltak en bit.
Hur du tar dig från byggnad A till C är helt fritt.
Det skulle vara så jävla ballt.
Ja fan vad smart! Dom borde göra det så det blir ungefär som driver san fransisco att när man har gjort lite av story moden så sticker man runt och gör små uppdrag eller bara springer runt.
Ja för fasen!
Hoppas Lisa Miskovsky gör soundtracket igen, Still Alive är en fantastiskt bra låt.
Solar Fields producerade soundtracket och gjorde en remix på Still Alive av Lisa Miskovsky. Annars hade du ju... rätt.
You must construct additional pylons.
Vilken no-brainer. Mirror's Edge är spelet med störst potential som jag spelat. Det hade några brister men musik, känsla i gameplayet, visuella designen och universumet var något riktigt speciellt. En tvåa är en definitiv pre-order.
Jag måste dock säga att open-world som alla tjatar om skulle döda spelet eftersom all form av detalj och regissering försvinner när man måste göra så massivt med content. Leveldesign och cutscenes blir aldrig lika bra i open-world-spel som i linjära spel. I så fall kan de möjligen lägga in lite fler paths man kan ta till sitt mål.
Idén av konceptet kommer alltid vara bättre än vad man lyckas skapa. Linjärt och väldesignat ftw.
Jag måste dock säga att open-world som alla tjatar om skulle döda spelet eftersom all form av detalj och regissering försvinner när man måste göra så massivt med content. Leveldesign och cutscenes blir aldrig lika bra i open-world-spel som i linjära spel. I så fall kan de möjligen lägga in lite fler paths man kan ta till sitt mål.
Idén av konceptet kommer alltid vara bättre än vad man lyckas skapa. Linjärt och väldesignat ftw.
+1