Robot
Syndicate

Starbreeze har grävt upp Bullfrogs slocknade fackla och gör fps av en isometrisk helgedom. Internet buar. Men internet har fel. FZ har spelat Syndicate och berättar varför.

#starbreeze-studios, #syndicate, #bullfrog-productions, #the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay, #the-darkness, #deus-ex-human-revolution-1, #eidos-montreal, #crysis-2


Medlem
Syndicate

Jag är 100% säker att detta kan bli bättre än Deus ex:human revolution eller till och med myket bättre det här spelet ser skitbra ut jag blir fett taggad jag skall köpa det här spelet vid release om jag inte har andra planer

Medlem

Sinnessjukt bra förhandstitt. Om man tidigare inte fått upp intresset så borde det här göra susen. Tack!

Medlem

Det ser onekligen ganska intresant ut, även om det inte verkar ha så mkt gemensamt med orginalet!?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Minus för musiken, men spelet verkar OK...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas spelet blir bra, jag litar på starbreeze

men varför jämför folk allt som är det minsta cyberpunk med Matrix? Matrix uppfann inte det hjulet och hade flera scener som var helt tagna från Ghost in the shell :S folk...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Minus för musiken, men spelet verkar OK...

Är du en trendhatare kanske? Musiken i den här trailern kan vara den mest passande jag sett! Blir helt galet taggad när han slänger sig ut över trappräcket!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hoppas, hoppas för Richard K Morgan är min sci-fi och fantasy husgud och vars penna gör allt det nuddar till guld.

Medlem

+ för musiken skulle jag säga, och spelet ser inte pjåkigt ut heller

Inaktiv

Det enda som var intressant var Skrillex


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Bra skrivet.

Jag ser mer framemot detta än jag gjorde med human revolution, fast det kanske inte är rättvist att jämföra dem med varandra.

Btw, jag älskade musiken.

Medlem

Internet har rätt, Fz har fel.

Medlem

Verkar lovande, ser ut som Deus Ex väldigt mycket.
Synd att Dubstep blivit mainstream, inget större fan av det längre.

Medlem
Skrivet av Typhor:

men varför jämför folk allt som är det minsta cyberpunk med Matrix? Matrix uppfann inte det hjulet och hade flera scener som var helt tagna från Ghost in the shell :S folk...

För att 9 av 10 vet vad Matrix är. Oavsett hur inflytelserikt Ghost in the Shell varit och fortsätter att vara så är det inte top of mind-grejer direkt. Är du med?

Medlem

Internet har rätt och FZ har fel, spelar ingen roll om spelet är riktigt bra eller inte. Gör man ett spel som heter Syndicate eller UFO - Enemy Unknown gör man helt enklet inte något FPS spel. Dess IP har inte någon som helst inverkan när man gör ett FPS spel, det finns ingen som har spelat orginal spelen som jublar över att det kommer ett FSP spel av dessa klassiker.

Nä man döper helt enkelt dessa till något annat, och och startar ett nytt IP från grund och botten, för de som vill ha spelet har ingen aning om vad Syndicate eller UFO Enemy Unkown är. Vi har för övrig nog med FPS spel, vart är alla nya Isometriska spel? alla från sidan Plattforms spel, uppifrån Shoot em up, eller alla beat em up spel. Industrin klagar över att de inte säljer tillräckligt många spel, men det har sig själva att skylla för de gör bara spel för en målgrupp och struntar helt och hållet i alla andra. Det har fått för sig att folk inte vill ha något annat än FPS spel, utav någon sjuk anledning, och helst vill folk bara har Moderna War shooters mer eller mindre enligt dem. Samtidigt vill tydligen folk inte längre har långa involverande roll spel heller utan man tycker att det skall bli action spel i form av Masseffect och Dragon Age. Nu råkar vi lite äldre folk inte ha reflexer som vi hade under tonåren, spel industrin är en feg industri som inte vågar lägga grunden för att tjäna pengar.

Inaktiv

Jag är tokkär i trailern och hoppas verkligen att spelet blir lika grymt som vad det ser ut att vara.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Internet har rätt och FZ har fel, spelar ingen roll om spelet är riktigt bra eller inte. Gör man ett spel som heter Syndicate eller UFO - Enemy Unknown gör man helt enklet inte något FPS spel. Dess IP har inte någon som helst inverkan när man gör ett FPS spel, det finns ingen som har spelat orginal spelen som jublar över att det kommer ett FSP spel av dessa klassiker.

Nä man döper helt enkelt dessa till något annat, och och startar ett nytt IP från grund och botten, för de som vill ha spelet har ingen aning om vad Syndicate eller UFO Enemy Unkown är. Vi har för övrig nog med FPS spel, vart är alla nya Isometriska spel? alla från sidan Plattforms spel, uppifrån Shoot em up, eller alla beat em up spel. Industrin klagar över att de inte säljer tillräckligt många spel, men det har sig själva att skylla för de gör bara spel för en målgrupp och struntar helt och hållet i alla andra. Det har fått för sig att folk inte vill ha något annat än FPS spel, utav någon sjuk anledning, och helst vill folk bara har Moderna War shooters mer eller mindre enligt dem. Samtidigt vill tydligen folk inte längre har långa involverande roll spel heller utan man tycker att det skall bli action spel i form av Masseffect och Dragon Age. Nu råkar vi lite äldre folk inte ha reflexer som vi hade under tonåren, spel industrin är en feg industri som inte vågar lägga grunden för att tjäna pengar.

Någonstans håller jag med dig. Man skulle i princip kunna döpa det här till någonting annat. Någonstans tycker jag dock att din kritik är lite uddlös. Att Starbreeze fps-ierar Syndicate tar ju inte ifrån dig eller någon annan minnet av originalet. Jag förstår inte riktigt varför det är sådan synd och skam att göra någonting nytt av någonting gammalt. Hellre det än, tja, någonting gammalt? Eller förstår jag dig fel?

Att spelbranschen har stora problem är uppenbart. Att actiongenren som sådan skulle vara ett av dem håller jag bara med om till viss del. Ja, det blir lätt tjatigt och enkelspårigt när sju av tio titlar handlar om episka hjältars episka pangande. Men när man som Starbreeze försöker göra någonting med substans (oavsett om det, som här, handlar om ny spelmekanik eller om det gäller berättande eller någonting helt annat) tycker jag faktiskt att det är en helt okej genre. Jag kan räkna upp en handfull så kallade actionspel som utmärkt sig som viktiga upplevelser bara under de senaste åren: testa Bioshock 1 & 2, Red Dead Redemption, Enslaved eller The Darkness. Nu är inte just de här spelen omstarter av gamla franschiser, men principen är densamma: så länge det finns något mer under den våldsamma ytan tycker jag att genren visst kan ha någonting att ge.

Att du känner dig förbisprungen av utvecklare och publik som vill att allt ska gå snabbare, kan jag dock ha förståelse för. Ibland känner jag samma sak och jag är knappt 23. Men bara för att några stora aktörer vänt blicken från det långsamma, mysiga tempo som du saknar betyder det inte att den typen av spel glömts bort helt. Det räcker med att Googla för att hitta flera intressanta moderna spel som tar upp den gamla skolans fackla. Här är ett: http://www.deadstate.doublebearproductions.com/faq

Medlem
Skrivet av Gandir:

Internet har rätt och FZ har fel, spelar ingen roll om spelet är riktigt bra eller inte. Gör man ett spel som heter Syndicate eller UFO - Enemy Unknown gör man helt enklet inte något FPS spel. Dess IP har inte någon som helst inverkan när man gör ett FPS spel, det finns ingen som har spelat orginal spelen som jublar över att det kommer ett FSP spel av dessa klassiker.

Nä man döper helt enkelt dessa till något annat, och och startar ett nytt IP från grund och botten, för de som vill ha spelet har ingen aning om vad Syndicate eller UFO Enemy Unkown är. Vi har för övrig nog med FPS spel, vart är alla nya Isometriska spel? alla från sidan Plattforms spel, uppifrån Shoot em up, eller alla beat em up spel. Industrin klagar över att de inte säljer tillräckligt många spel, men det har sig själva att skylla för de gör bara spel för en målgrupp och struntar helt och hållet i alla andra. Det har fått för sig att folk inte vill ha något annat än FPS spel, utav någon sjuk anledning, och helst vill folk bara har Moderna War shooters mer eller mindre enligt dem. Samtidigt vill tydligen folk inte längre har långa involverande roll spel heller utan man tycker att det skall bli action spel i form av Masseffect och Dragon Age. Nu råkar vi lite äldre folk inte ha reflexer som vi hade under tonåren, spel industrin är en feg industri som inte vågar lägga grunden för att tjäna pengar.

Låter som du inte hittar några spel du gillar längre.

Nu har inte jag historiken alls och skiter i den - tyckte detta de kallade Syndicate verkade lovande.

Kanske var kravet från investerare att det. byggde på ett känt namn för att hosta upp pengarna. Det är väl därför alla CoD och Battlefield och NeedForSpeed osv stoppar in alla möjliga typer subtitlar på dessa för att det säljer bättre med känt varumärke och lättare få någon öppna plånboken..

Att allt görs om till fps action stämmer inte heller i min mening. Se på Elder Scrolls, LA Noire, Portal. Men flest titlar är det under action/äventyr helt klart.

Gillar spel med lite pussel - nätknäckardelar också. Senaste som är rätt coolt är Red Johnssons Chronicles(PSN 90 kr). Lite deckaraktigt men utan direkt action och massa nötter att knäcka på vägen. Men man måste gilla tankenötter för något panga är det inte, och inte bara leta ledtrådar även om det ingår också. Rätt mycket knäck koden som inte alls har koppling till något brott för att komma vidare.

Portal som jag nämnde av samma slag - kluriga sätt att ta sig vidare med annorlunda rumsuppfattning.
.
Annat avkopplande utan hystriskt skutande är From Dust.

Isometriskt spel vet jag inte vad det är, bara isometrisk träning?
Ren avkoppling som Mahjong och Schack kanske kan vara något.

Tetris och Pinball klassiskt bra att slå ihjäl en stund - hur lång eller kort som helst.

Ha så kul...

Medlem

Helvete va pörr! Fast jag ska flytta in i min nybyggda lägenhet i februari så kommer inte ha varken tid eller råd när detta kommer...gay

Medlem

Jag tycker det är slöseri av ett IP.

Blir det Pacman som FPS härnäst, eller varför inte tetris?

Medlem

Detta kommer nog bli bra vilket jag sagt hela tiden. Namnet spelar ingen roll, om spelet blir bra/dåligt har inget med det att göra som många verkar tro

Medlem

Trevlig artikel!


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

De kunde väl ha gjort den här typen av spel utan att behöva kalla det "Syndicate" för det är ju inte Syndicate längre. Det verkar mer som att de roffar åt sig namnet för att få en gratisbiljett till ett välkänt namn de kan utnytja. Gör ett nytt IP om de vill göra något originellt. Det hade i alla fall jag som spelare respekterat mycket mer...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Mycket bra artikel. Gillar att skribenten ger "internets" kritik svar på tal. Tror att det är bra att man stöper om Syndicate i en ny form som passar samtiden.
I övrigt så låter detta som att det kan bli riktigt bra! Väntar med spänning!!

Medlem

Jag förstår inte människor som klagar på att de gör en annan typ av spel på samma IP. Det är samma värld, samma setting, samma känsla, men nytt sätt att uppleva det. Jag hade många fantastiska timmar framför både Syndicate och Syndicate Wars, och visst hade jag hellre sett ett nytt spel i samma genre, men det gör inte det här till mindre Syndicate i mina ögon.
Skulle inte World of Warcraft vara Warcraft för att det inte är ett RTS? Öppna ögonen för variation

Medlem

Jag tycker nya Syndicate verkar hur bra som helst och bryr mig inte speciellt mycket om att man övergett isometriskt spelläge mm mm. Skall man resonera på ett sätt som sågar alla nytolkningar av "gamla" spel får man ge sig på ganska många games. Är Lord of the Rings-spelen kass för att man lånat Tolkiens fantasivärld? Är D&D-spelen hemska för att man istället för att som i de gamla rollspelen med tärningar och spelledare övergått till PC? Nepp. Tror att utvecklingen bara kommer att rulla på åt ett eller annat håll. Tror inte heller att spelvärlden har bekymmer, de följer bara ett spår som faller en majoritet i smaken just nu (FPS). Det var samma sak för nästan 15 år sedan när alla nya FPS som kom kallades för DOOM-kloner och samma sort diskussion pågick. Hade inte FPS-utvecklingen gått i det spåret hade vi inte haft COD, The Darkness och många många fler kanonspel och det tycker jag hade varit riktigt trist. PS. Jag är en "Gammal-spelare" som fortfarande har flinka fingrar.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Happ,,ytterligare en FPS i mängden, blir så trött att få vågar göra något eget. En upphottad version av orginalet "Syndicate" är den ENDA värdiga uppföljaren. Sen kan alla komma med sin egen "shooter" spel men komigen,,bara en i mängden. Gör om, gör rätt!

Medlem

Detta blir nog ett grymt spel. Man får helt enkelt se det som ett spel från Syndicates universum. Ska nog köpa detta när det släpps.

Medlem

Fna vad ballt det såg ut, måste säga att jag är förvånad. Musiken var sjukt passande!!


signatur

Trust is for fools...

12
Skriv svar