Hardcore-svårighetsgrad i nya Hitman

Robot
Hardcore-svårighetsgrad i nya Hitman

Ibland vill du inte lösa alla problem med övervåld, utan väljer hellre en spelstil med mer finess.

#hitman-absolution, #io-games


Medlem
Hardcore-svårighetsgrad i nya Hitman

Ska det behöva vara Hardcore-svårighetsgrad? Så ska Hitman alltid spelas. Vill man röja kan man spela CoD.

Medlem

Är inte det här i det närmsta precis som den förra nyheten?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111004/hitman-absolution-...

Bägge nyheterna refererar till samma artikel på eurogamer...

Medlem

Tycker att deras system med uppdragsrankningar funkade riktigt bra. Om man ville få Silent Assassin-rank på en bana så smög man. Om man ville skjuta hundra vakter så gjorde man det, men så blev rankingen därefter. Hardcore är väl inte ovälkommet men det känns inte supernödvändigt.

Medlem

Jag ansåg att Blood Money var för lätt även på svåraste, så hardcore läge är varmt välkommet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tror minsann Hampus är lite trött såhär på småtimmarna.
Lite för mycket av BF3 betan måhända?

HM2 var ju störtkul att kämpa för att göra uppdragen så Silent som möjligt.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Dvs mer likt ettan? Från tvåan blev spelen löjligt enkla. Det borde absolut inte gå att spara mitt i uppdragen.

Medlem

Beundrar verkligen dessa som orkar köra dom här Hitman spelen hehe. Själv försöker jag köra finess stilen men efter första larmet gått är det "balls out" lol.
Tror inte jag kört klart ett endaste utav dom alla

Medlem

Får se om det blir nå´t svårare än vad Silent Asassin rankningen i Blood Money är. Jag behövde ivartfall kolla på Youtube, för att kunna få Silent Asassin på ALLA uppdragen på Professional nivå.

Sen ska man ju självklart kunna spara mitt i vilket uppdrag som helst och på vilken nivå som helst. Det har ju helt enkelt med att göra att ibland så har du gjort något extra bra men sen kommer det en vän på besök, jag måste sticka till jobbet/skolan. Och en del uppdrag är ju långa och som en riktig Gamer så vill jag kunna spara ett spel närsomhelst. Det är som sagt bara ett spel.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Man ska kunna köra hur man vill, vill man smyga så smyger man. Skuta så skjuter man. Det är valmöjligheterna som gör spelet roligt.

Medlem

Gråter dock blod när jag läser:

David Bateson will not be voicing Agent 47.
Vivienne McKee, who has always voiced 47′s handler, Diana, has been replaced by Marsha Thomason.

Redan där vill jag ge upp.
Detta hjälper inte heller:

A new mode, called "Instinct", works much like the detective mode in Batman: Arkham Asylum.
Map screen is replaced by the aforementioned "Instinct" mode.
Players will be able to utilize a "tag and kill" mechanism during Instinct mode that is similar to the one in Red Dead Redemption.

"Tag and kill"? I Hitman? Nej tack.

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Dvs mer likt ettan? Från tvåan blev spelen löjligt enkla. Det borde absolut inte gå att spara mitt i uppdragen.

Borde vara enkelt att låta detta följa svårighetsgraden man väljer att spela på.

Man kan ju hoppas att de försöker göra det så alla kategorier får sitt lystmäte.

Om de inte har sparamöjlighet generellt så blir nog uppdragen i sig så enkla att ingen orkar spela igenom annars. Och mun-till-mun-metoden med PR för spelet blir nog lidande också.

Svårigheten skall enligt mig skall inte ligga så att man får göra om alltför långa sekvenser bara i brist på spara-funktion. Vad är det för vits med det?

Har man fri sparafunktion kan man göra uppdragen riktigt kniviga och det är ju roligare än att allt blir casual och brist på spara.

Medlem

varför sälja en vinnande häst?
fattar inte varför dom vill göra en massa grejer som ingen vill ha. sabbar en bra spelserie.

Medlem
Skrivet av Zero303:

varför sälja en vinnande häst?
fattar inte varför dom vill göra en massa grejer som ingen vill ha. sabbar en bra spelserie.

Är det inte det som är utveckling?
Att våga göra något annorlunda - varför ge ut nytt spel annars?

Annars blir ju kommentarerna och recensionerna i stil med:
- Samma funktioner som förra spelet bara andra uppdrag eller kartor.
- Finns ingen anledning att köpa detta det innehåller inget nytt
- $$$$$$$ och vill bara rida på tidigare framgångar

Ledsen att spräcka ditt påstående att ingen vill ha detta, men jag vill då gärna ha det som omnämns.

T.ex att bli belönad ifall bästa sättet att oskadliggöra en vakt är smyga fram och ta kniven än att köra kpist-slava och dra uppmärksamhet till sig. Att använda omdöme i varje situation.

Finns det inte nog med rena shooters?

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Zero303:

varför sälja en vinnande häst?
fattar inte varför dom vill göra en massa grejer som ingen vill ha. sabbar en bra spelserie.

Är det inte det som är utveckling?
Att våga göra något annorlunda - varför ge ut nytt spel annars?

Annars blir ju kommentarerna och recensionerna i stil med:
- Samma funktioner som förra spelet bara andra uppdrag eller kartor.
- Finns ingen anledning att köpa detta det innehåller inget nytt
- $$$$$$$ och vill bara rida på tidigare framgångar

Ledsen att spräcka ditt påstående att ingen vill ha detta, men jag vill då gärna ha det som omnämns.

T.ex att bli belönad ifall bästa sättet att oskadliggöra en vakt är smyga fram och ta kniven än att köra kpist-slava och dra uppmärksamhet till sig. Att använda omdöme i varje situation.

Finns det inte nog med rena shooters?

jo visst , utveckling e la bra. men det räcker att måla hästen orange. inte byta kusk eller så, om man nu ska följa min jämförelse av inte sälja hästen

för mig räcker det med upppiffad grafik, nya vapen ,uppgraderingar och nya kartor.
inte massa bös som ingen har frågat efter.
att dom inte har kvar orginal rösterna och kompositören suger ju riktigt med sur kula.

Ja tack, det behövs, inte som det var tidigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zero303:

jo visst , utveckling e la bra. men det räcker att måla hästen orange. inte byta kusk eller så, om man nu ska följa min jämförelse av inte sälja hästen

för mig räcker det med upppiffad grafik, nya vapen ,uppgraderingar och nya kartor.
inte massa bös som ingen har frågat efter.
att dom inte har kvar orginal rösterna och kompositören suger ju riktigt med sur kula.

Vet inte varför du upprepar "som ingen har frågat efter."

Jag frågade ju efter det i mitt förra inlägg - räknas inte det?

Medlem

Gjorde alla achivments på tre dagar!

Liksom vad är svårt? Bara man studerande alla AI-gubbar ett tag så blev de sjukt förutsägbara.

Hoppas verkligen det blir svårare iaf på hur AI fungerar.

Medlem

Det blir ett köp, helt klart. Ser fram emot att spela ut det på hardcore för att sedan ploga igenom samma banor som en psykopatiskt ånglok.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar