Tråden om Ragequits.

Youtube-proffs
Tråden om Ragequits.

Alla har en ond sida inom sig, den elaka som dras ut. När det går åt helvete, allt är emot dig och hela världen vill att du ska misslyckas med det jävla spelet.

När jag var yngre så brukade jag skylla på Jesus att mitt plan i Pilotwings kraschade, har dock växt ifrån det nu. Det gick över till slag på skåpsdörr istället.
Har aldrig slagit sönder något dyrt under en rageattack, det är jag för snål för. Dock så pryds mina stämband av diverse hot, trakasserier och anfall från åren som gått.

Igår var den värsta tiden i mitt liv, efter att ha brustit ut i flipp under en runda Caspian border när mitt plan för nionde gången väljer att fastna i startbanan och rulla runt som en hund så gick jag till soffan och försökte varva ner mitt rage med lite Dark Souls..

Efter jag dött för sjätte gången på en boss och förlorar min humanity och männsklighet IRL så dog en del av mig och jag föll ihop i soffan helt apatiskt och kunde bara se TVn "YOU HAVE DIED".
På många sätt svarade jag tyst för mig själv. Den smärtan jag hade inom mig var koncentrerad RAGE, ni vet. Sånt man kan lyfta upp bilar med, jag tror för en stund belsebub var i mig och jag var glad att jag stängde av för jag blev ärligt rädd för mig själv.

Anywho, hur ser erat ragequittande eller rage ut öht?


signatur

Calle säger att jag är influencer

KoP
Medlem

Är lugn som en filbunke då jag spelar, oavsett om det går åt helvete. Brukar ta en paus och försöka igen lite senare, då brukar det oftast alltid gå bättre. Låter förövrigt som ett dåligt val att försöka varva ned med Dark souls.

Medlem

Dark Souls var kanske inte bästa valet att varva ner med nej. Jag brukar inte bli speciellt arg när jag spelar, inte längre iallafall. Brukade bli det när jag var mindre, men antar att jag växt ifrån det. Spelade tex Dark Souls i ca 1 timme i lördags och gjorde ingen progress överhuvudtaget men hade ändå kul och lärde mig massa nytt om spelet(spelade inte Demon's Souls). När jag var mindre brukade ragen komma i svordomar och att slå i väggen eller liknande, blev mest arg över multiplayer spel.

Medlem

när mitt PC spelande begav sig så hade jag alltid lite xtra disketer i närheten av musen då flera möss gått sönder av att jag slagit dem repeterade gånger av ilska. Men när det fanns disketer i närheten var det ganska effektfullt att kasta dem på väggen längre bort. Dessutom sluta mössen gå sönder. Nu för tiden har jag ingen direkt rage kvar. Slår lite på tangentbordet ibland men oftast så pass löst att den inte går sönder.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Jag har ju turen att enbart spela PC-spel, och alltid vara i en Voice-chat (Mumble/Ventrilo/Teamspeak) där minst två av mina vänner är mer Rage-aktiga än jag så istället för att bli förbannad fokuserar jag på att mocka dem eller lugna ner dem beroende på vilket humör jag är på.

Allt som allt så är det mest en rolig grej. Min polare köper Mekaniska tangentbord och andra saker som tål lite stryk just av den anledningen, själv kör jag med logitech illuminated och en gammal MX518 och den har hållt i sisådär 7 år..kanske dags att byta glides snart?

Ps. Ibland när jag rage:ar eller blir lite förbannad på att saker går fel brukar jag storma in och dö ännu mer..

Testpilot

För mig så är bankande i skrivbordet det värsta som kan hända , min kära sambo har påpekat för mig att jag svär och suckar rätt mycket då det går illa (inget som jag själv ens tänker på)

Medlem

Spelade Final Fantasy 8 igår kväll, mötte en boss som var svinsvår hade igentligen inga större problem att möta om honom gång på gång men checkpointen var så långt bort från honom OCH DET VAR STÖRANDE!

Tillslut så spöade jag honom, då får jag plötsligt spela som några andra karaktärer nån annanstans.

Kollade runt lite men hittade ingen checkpoint i närheten så jag bara fortsatte spela. Efter en timme ungefär så stänger mitt playstation helt plötsligt av!!! Helt utan anledning!

Attans vad jag började vifta med armar och hytta mot spelet! Svordomarna frodades!

Måste göra om allt igen.....


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Spelade Final Fantasy 8 igår kväll, mötte en boss som var svinsvår hade igentligen inga större problem att möta om honom gång på gång men checkpointen var så långt bort från honom OCH DET VAR STÖRANDE!

Tillslut så spöade jag honom, då får jag plötsligt spela som några andra karaktärer nån annanstans.

Kollade runt lite men hittade ingen checkpoint i närheten så jag bara fortsatte spela. Efter en timme ungefär så stänger mitt playstation helt plötsligt av!!! Helt utan anledning!

Attans vad jag började vifta med armar och hytta mot spelet! Svordomarna frodades!

Måste göra om allt igen.....

Jag spela 8an och 7an på PC men kom aldrig igenom hela spelen då jag hade en ganska dålig pc på den tiden. Hade mycket problem med hårddiskar som hela tiden krasha.. så varje gång jag kom in en bit i båda spelan så krascha den med sparfil och allt. Kom nog ut en å annan svordom några ggr.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

dzl
Medlem

Ett antal möss och tangentbord har mist livet genom åren. Även hörlurar och bord har blivit attackerade. Trots att jag är nästan 27 så har jag inte slutat. Jag har ett hett temperament helt enkelt.

Medlem

Nu när jag blivit lite äldre så tar det ett tag innan jag når gränsen, det brukar bero på faktorer som jag inte kan påverka (andras inkompetens, dålig optimering, köttfärspriset).

OS i salt lake är jag däremot fortfarande arg över, HUR KUNDE DU SALO?!!


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Brukar slå på skärmen med knytnäven men den lever än efter ungefär 4 år!

Medlem

Jag har aldrig gått i "rage"-läge på grund av ett spel. Däremot har jag gjort "ragequit" och bytt server när jag stött på otrevliga personer på nätet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

aldrig rage quittat, brukar inte bli arg i spel, ibland däremot besviken på mig själv.. men det kommer nog mer efter spelet.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Jag var ganska hemsk när jag var yngre och många möss och tangentbord har fått smaka pga mina rageubrott. Men idagsläget så är jag iskall och lugn även om det går åt helvete. Visst kan det komma någon svordom här och där men inte mer än så.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag har aldrig gått i "rage"-läge på grund av ett spel. Däremot har jag gjort "ragequit" och bytt server när jag stött på otrevliga personer på nätet.

Både i spel och forum!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Jag har aldrig gått i "rage"-läge på grund av ett spel. Däremot har jag gjort "ragequit" och bytt server när jag stött på otrevliga personer på nätet.

Både i spel och forum!

Jag har aldrig "ragequittat" från ett forum. Hur gör man det? Raderar sin profil eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Jag har aldrig gått i "rage"-läge på grund av ett spel. Däremot har jag gjort "ragequit" och bytt server när jag stött på otrevliga personer på nätet.

Både i spel och forum!

Jag har aldrig "ragequittat" från ett forum. Hur gör man det? Raderar sin profil eller?

Nej, det funkar i både spel och forum menade jag. Nja, att logga ut från FZ är isåfall en ragequit, kan hända om man läser för mycket dumma kommentarer exempelvis

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Jag har aldrig gått i "rage"-läge på grund av ett spel. Däremot har jag gjort "ragequit" och bytt server när jag stött på otrevliga personer på nätet.

Både i spel och forum!

Jag har aldrig "ragequittat" från ett forum. Hur gör man det? Raderar sin profil eller?

Nej, det funkar i både spel och forum menade jag. Nja, att logga ut från FZ är isåfall en ragequit, kan hända om man läser för mycket dumma kommentarer exempelvis

Rwaaarrrhhhaarrhaaaa! *ragequit*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Idra är duktig på ragequits.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Alla som inte är medlemmar på FZ är ragequitters

Medlem

Det hela beror på min blodsockernivå. Oftast är jag en happy camper och om jag spelar med polare och har kul bryr jag mig mindre om hur det går i spelet. Jag tror att jag ragear mest när jag spelar själv, om jag gör det bland vänner brukar någon alltid ge en några pikar så man inser att man är barnslig och så kan man lugna ner sig.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Haha, fin liten historia du har där. Jag brukar få lite rage mest på multiplayer spel, i StarCraft 2 till exempel. När man förlorat tredje matchen i rad på grund av att han gör en "cheese" (rush) när man vet att han är sämre rank osv. Inte kul alls.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Idra är duktig på ragequits.

Haha, där kände jag mig träffad. När jag i tidernas begynnelse började skriva på FZ och märkliga moderatorer helt och hållet missförstod vad man sysslade med och bara kom med pekfinger, då blev jag lack och valde att radera kontot, det hände tre gånger; nu är jag betydligt mer förstående och "snäll"...

När det gäller spel hatar jag fortfarande det första "Mafia"-spelet (racingbanan), och nu även det första "Battlefield: Bad Company", det blev så hiskeligt tråkigt, samma saker att göra om och om igen, att jag avinstallerade från Xboxen. Kanske återvänder jag någon gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har aldrig tuppjuckat pga. ett spel. Tycker det finns rätt mycket värre saker ute i världen att bli grinig över.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

heheh...har tydligen slagit på min bärbara så hårddisken har gått sönder....inte att rekommendera
som tur är har jag en bekant som jobbar med att laga datorer så fick det till ett rimligt pris.
skulle kostat runt 2-3 tusen att fixa den om man lämnade in den på alina

Youtube-proffs

Ragequita i fredags från dark souls. Dog (igen) slängde mig fram och stängde av boxen. Svor tusenfallt på vägen till köket där jag öppnade fönstret och skrek rätt ut "JÄVLA FAIL SOULS" .

Så var det med det. Har inte spelat så mycket sedan dess, lyfte min curse från kroppen, så lite glädje gav spelet iaf..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

FÖrlorade 15 000 souls och 4 humanity i förrgår när jag dog på en boss och stressade tillbaka - dog på ett gäng vanliga hollows... Övervägde att radera min karaktär, men det gick över. Tar ju inte så lång tid att farma souls.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

värsta jag har gjort är när jag satt och lirade på mitt x-box förr körde splinter cell chaos theory och skulle köra igenom banorna till 100% utan att göra några saves gick bra till jag råkade fastna på en bana som jag inte vet men kändes som det var omöjligt efter ett antal försök och ett antal svordomar till höger och vänster så slutade det med att jag kastade handkontrollen i den fina tjock tv som jag hade då så att det blev en spricka i glaset sen efter det har jag fått behärska mig:P

Medlem

Om jag måste ragea, så händer det helst på FPS:ens mutiplayer. Annars aldrig. T.ex. MW2: När jag dör gång på gång på gång (o.s.v.) blir jag inte sur, tvärtom, tar MYCKET lång tid för mig att ragea. Eftersom jag spelar för att ha kul. Inte för att ha en bra kill/death ratio. Va fasiken är det ens? Det är säkert något som lagt in för att få folk att ragea mer, nej? Iallafall, tar vanligtvis lång tid om jag inte var på dåligt humör innan jag satte mig framför min MLG gaming pc. Men OM jag ragear kan det flyga svordomar överallt (om ingen är hemma), men nån är hemma så kan jag mima svordomar Om inte det kan jag få ryck så jag slår knäet i bordet eller slår på själv (helst nåt ofarligt ställe).

12
Skriv svar