Världskrig i Modern Warfare 3

Medlem

Kan det vara en typisk Call of Duty trailer måntro? 20 av 50 scriptade events i en trailer och lite action för att jämna ut det hela. Ser tyvärr ut att bli samma spel som jag spelade 2003, fast skillnaden då var att paralleller drogs mer till Band of Brothers än Michael Bay. Det ser jag som ett problem. Gör om, gör nytt, gör rätt. Är trött på att nöta i 4 och en halv timmer varje gång ett CoD spel släpps. Det är ju för fan inte ens cinematiskt på det sättet som drog en till att spela serien från början. Kommer aldrig glömma Red Square i Call of Duty. Där gjorde de rätt. Samma formel med en manusförfattare som har fått storhetsvansinne är inte rätt.

Medlem

Aaa GOTY, i alla fall för SP delen, MP, återstår att se...
Förbokat.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Avstängd

Ok, ser ju betydligt roligare ut än Battlefield 3. Solklart köp.

Medlem

ROFL.

Hur fan kan ett stort företag som Activision i denna duell mot BF3 få deras spel se ut som det är 10 år gammalt?

Det måste ju fan finnas duktiga grafiker som fattar vad som förväntas 2011.

Sån sjuk stor skillnad i hur båda spelen ser ut. MW3 ser ut som det borde ha släppts på Xbox för 5 år sedan.

Jag spelar varken MW and BF (quake spelare här) men om jag någonsin skulle vilja spela denna typ av FPS (mer realistiska) så slår ju BF MW med hästlängder i realism.

Kan dock inte kommentera nåt om gameplay då jag inte har en susning och tycker själv som sagt om Quake Live.

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Jag kanske börjar bli gammal - men jag får mest avsmak av den här seriens våldsporr. Första spelet tyckte jag var bra, men det andra tyckte jag gick över gränsen för vad jag tycker är smakfullt med flygplatsscenen i början. Kändes mest som en ploj för att skapa kontrovers, och det verkar ju vara samma sak här med. Scenen vid 0.40 när det slängs bensin på en knästående, bakbunden kille gav mig verkligen olustkänslor...

Jag har inte kollat videon (det säger väl en del) jag läser mest kommentarer men jag minns flygplatsen och det räcker för att förstå ditt inlägg. Jag håller med dig fullständigt, jag kände precis så när jag nyss kollade Syndicate videon med slowmo avrättningar. Det är lite därför jag gillar Brink. Knappt nåt blod och gubbarna fälls som träffade SAAB mål så man garvar lite. De segnar inte ihop på ett verklighetstroget sätt liksom. Det gör stor skillnad för hur lättsamt ett spel känns.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

...kanske dags att pensionera Quake 3-motorn, IW/Treyarch?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

...kanske dags att pensionera Quake 3-motorn, IW/Treyarch?

This, därefter kan jag tänka mig att bli intresserad av ett Cod spel igen.

123
Skriv svar