Dice försvarar Battlefield 3-betan

Medlem

Folk måste ju förstå att det är en beta...

Medlem

Funkar över förväntan på ps3, forza dice!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Folk måste förstå att Dice stresstestar servrar. Dom släpper ju inte Caspian border för att dom är snälla, det är en beta. Det är ett jobb.
Betan fungerar finfint för mig, med bitvis lagg, bitvis irritation över buggar, och att browsern suger pung just nu är ju inte ett bra tecken. Jag har 3 vänner jag försöker spela med dagligen och det är nästan mer utmaning att hamna i samma lag/squad som det är att vinna.

Men som sagt, det är en beta för att felsöka, och med det i åtanke har jag haft jävligt roligt gameplay-wise. Jag förstår dock att vissa blir lite sneda när det inte fungerar för dem.
Det är optimerat för 'en så stor massa som möjligt' och det inkluderar inte ''alla''.
En av mina polares datorer får superspunk om han kör caspian border, av okända andledningar även efter han stängt av spelet och Origin.

Medlem

jag väntar tills releasen är gjord. får se hur det blev

Medlem

Vilken tid idag stängs betan? Har jag tur så hinner jag lira lite Caspian border efter jobb och gym.

Medlem

Som jag förstod det så sa väl inte direkt DICE/EA att det var främst server kapacitet de skulle testa? Otydlighet skapar oförstånd.

Sen kan jag också förstå att folk undrar varför man vill att vi ska ge feedback på en beta med kod som är flera månader äldre än den kod dom sitter på? chansen att dom får feedback på fel som redan är åtgärdade är juh ganska stor då eller?

Visst behöver man inte bli eld och lågor, men även gnäll är väl feedback iof. Och om det är nått vi lärt oss sen internet kom så är det att det är fullt av skitsnack på det, så är någon överraskad?

Personligen hade jag en toppen upplevelse med betan, min dator känns tillräcklig och med lite tur kan releasen innebära en prestanda ökning t.o.m.

Medlem

beta är beta, dömer aldrig ett spel efter betan. hade det varit ett demo så hade det varit nåt helt annat.

Medlem

När det gäller grafiken förresten, vet vi med säkerhet att den var låst på medium? kan nån verifiera detta?

Anledningen till att jag undrar är att nvidia har på geforce gått igenom varenda grafik inställning i betan och dom nämner ingenting om detta.

Medlem

Tycker det var fantastiskt underhållande att första gången jag smög i buskarna och skulle kasta en granat i mitt fina camouflage så undrade jag vart fan granaten tog vägen, i den fastnade på ett blad i busken och sprängde mig själv i luften...

Medlem

Att grafiken skulle varit låst på något sätt överhuvudtaget hittar jag inga som helst belägg för någonstans. Någon får gärna bevisa mig fel här med en länk eller dylikt där någon på DICE/EA uttalar sig om detta.

Hittar bara posts från diverse spelare som utan bevis påstår detta, samt vissa spelare som kört ultra på sina gtx2xx kort och inte förstått att dom spelat i dx10 och därav klarat av det.

Själv körde jag på high settings enligt anvisningar på nvidia/geforce och det flöt på bra, om jag ändrade till ultra tappade jag avsevärt mycket fps. Så att nånting hände mellan high och ultra va klart för mig iaf.

För er som hostar ur er kommentarer om att grafik etc. var låst, verifiera gärna sådant med länkar eller dylikt.

Medlem

Oj jag som trodde att dom ville att man skulle klaga om man såg något fel???? Jag tror att det är svenskarna som inte förstår resten av världen........Klaga ska man å det blir det mer av men bara för att det är en beta sen när spelet blir klart får dom mer klagomål å då får dom fixa det me uppdateringar osv.

Skriv svar