Call of Duty: Modern Warfare 3

Robot
Call of Duty: Modern Warfare 3

Den tredje delen i Modern Warfare-serien serverar mer av det den gör bäst – tung action som aldrig ber om ursäkt för explosionerna. Vi träffade Glen Schofield när Sledgehammer och Infinity Ward stannade i Stockholm på sin pressturné.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #sledgehammer-games, #dead-space, #electronic-arts, #infinity-ward, #visceral-games, #call-of-duty-black-ops, #treyarch


Medlem
Call of Duty: Modern Warfare 3

Kommer inte köpa detta. Gå tillbaka till WW2 så kanske jag köper det men detta verkar se ut som de tidigare spelen...

Medlem

Sparka IW och ersätt dom helt och hållet med Sledgehammer! Kampanjen ser faktiskt ut som ett helt nytt Cod spel medan multiplayern ser ut som alla tidigare spel i serien.

Tack vare Sledgehammer så har jag fått tillbaka lite hopp om serien, att kampanjen kommer bli fet råder det inga tvivel om. Hoppas bara den inte blir så kort som de övriga delarna


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag må mycket väl ha fel, men är inte rätt stavning "smurfare" och inte "smurffare"? Grammatik har aldrig varit min starka sida men jag försöker lära mig så gott det går!

Medlem

Story moden är KANSKE lockande men online så föredrar jag andra alternativ. gillar inte känslan av att gå runt och skjuta fiskmåsar.

Medlem

Bra att CoD ändå finns, då slipper vi visst folk i Batttlefield och så ser vi skillnaden på både spelsätt och grafik

Medlem
Skrivet av Vippe:

Jag må mycket väl ha fel, men är inte rätt stavning "smurfare" och inte "smurffare"? Grammatik har aldrig varit min starka sida men jag försöker lära mig så gott det går!

Nej han skrev rätt. War-fare = smurf-fare (inga bindestreck nu, men la till dem för att förtydliga)

Smurfar du nu?

Medlem

Kan kanske bli okej, jag gillar stadsbanor och dessutom när kända landmärken finns med, det kan bli nått det.

Vadsomhelst bättre än BC3.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Kan kanske bli okej, jag gillar stadsbanor och dessutom när kända landmärken finns med, det kan bli nått det.

Vadsomhelst bättre än BC3.

BC3?

Medlem
Skrivet av aines:
Skrivet av totte1015:

Kan kanske bli okej, jag gillar stadsbanor och dessutom när kända landmärken finns med, det kan bli nått det.

Vadsomhelst bättre än BC3.

BC3?

Battlefield 3, men i min mening så passar det spelet bättre som Bad Company 3.

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:
Skrivet av aines:
Skrivet av totte1015:

Kan kanske bli okej, jag gillar stadsbanor och dessutom när kända landmärken finns med, det kan bli nått det.

Vadsomhelst bättre än BC3.

BC3?

Battlefield 3, men i min mening så passar det spelet bättre som Bad Company 3.

+1

Let the hate begin!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av aines:
Skrivet av totte1015:

Kan kanske bli okej, jag gillar stadsbanor och dessutom när kända landmärken finns med, det kan bli nått det.

Vadsomhelst bättre än BC3.

BC3?

Battlefield 3, men i min mening så passar det spelet bättre som Bad Company 3.

Då tycker jag att du borde se över BF3 en gång till om du redan har gjort det och sedan kolla på BC2. BF3 är verkligen inte en uppföljare till bad company serien, jag säger INTE att spelen Bf spelen är bättren CoD serien men du borde se över med att jämföra BF3 med Bc3?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Vippe:

Jag må mycket väl ha fel, men är inte rätt stavning "smurfare" och inte "smurffare"? Grammatik har aldrig varit min starka sida men jag försöker lära mig så gott det går!

Nej han skrev rätt. War-fare = smurf-fare (inga bindestreck nu, men la till dem för att förtydliga)

Smurfar du nu?

Jag smurfar! Tack!

Inaktiv

Tvåan var ju skit, kommer detta att bli bättre? Kan de inte lägga ner den här spelserien snart, man blir så trött på spelserier som kommer ut varje år och det skrivs om hela tiden och sedan inte är ens speciellt bra. Need for Speed, CoD, Fifa, Pes, NHL etc..... suck. Med undantag för assassins creed serien som har hållit mycket hög klass.

Medlem

Campain kan nog bli lovande. Gillar dock inte att de utspelar sig i Paris och New York precis som BF3 och Crysis 2. Blir för mycket. Antar att ljudet i spelet suger som vanligt. Vapnerna låter som nå jävla luftvapen osv.

Multiplayer kan dom glömma allafall. Det ser exakt likadant, absolut inget nytt där.

Medlem

Ser fram emot storymode och hoppas att kampanjen blir rolig.

alla fanboys kan bara gå och lägga sig


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Medlem

Känns som dom har bara copy & paste på hela modern warfare seriern, ser gärna nytt

Medlem

Ser fram emot detta, den största nackdelen med Mw2, blops har dock varit bristen på content. Man har vad, 10-12 mp kartor? dessa tröttnar iaf jag på rätt fort. Och aldrig i mitt liv har jag eller tänker jag betala för något som skulle ha ingått, oavsett pris, död åt dlc.

Annars är jag en av de få som spelar både bf,cod, whatever.

Medlem

Fan detta spel kommer äga fett, ser fram emot kampanjen något enormt

Medlem

"Same shit, different day" Citat från självaste serien själv...

Inaktiv

Hellre MW3 än Bad company 3..

Medlem

Rage mode activated! Hur i helvete kan folka tycka att BF3 är likt BC serien? Har ni spelat båda spelen för Bad Company 2 är inte likt Battlefield 3 överhuvudtaget! INTE NÅGONSTANS.

MADNESS


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Kommer äga en del av året

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:

Rage mode activated! Hur i helvete kan folka tycka att BF3 är likt BC serien? Har ni spelat båda spelen för Bad Company 2 är inte likt Battlefield 3 överhuvudtaget! INTE NÅGONSTANS.

MADNESS

Du har så rätt så!!! Men ta inte illa upp Tommy_h, inte lätt för alla att ha den sanna tron. Vi slipper dom iaf i multiplayer, låt dom betala för sitt elitepack.

edit: trolololo

Medlem
Skrivet av aines:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av aines:
Skrivet av totte1015:

Kan kanske bli okej, jag gillar stadsbanor och dessutom när kända landmärken finns med, det kan bli nått det.

Vadsomhelst bättre än BC3.

BC3?

Battlefield 3, men i min mening så passar det spelet bättre som Bad Company 3.

Då tycker jag att du borde se över BF3 en gång till om du redan har gjort det och sedan kolla på BC2. BF3 är verkligen inte en uppföljare till bad company serien, jag säger INTE att spelen Bf spelen är bättren CoD serien men du borde se över med att jämföra BF3 med Bc3?

Jag har spelat betan, och sett förbi all betabugs som finns och tänkt på hur faktiska gameplayet är.... Och jag hatade det, om spelet hade varit Bad Company 3 hade jag inte klagat alls, men JAG tycker inte BF3 är en uppföljare i BF serien alls...
Inget är taget från BF2 direkt, och motorn är en uppföljare från BC2 som såklart (för mig) så känns det som BC serien.
Lite saker som gör det till BC serien(FÖR MIG):
-Ingen commander
-Minikartan är fyrkantig och svårt att förstå
-Headbobbing och röriga rörelser när man hoppar osv.
-Fordonsystemet är exakt som i BC2 (fast uppdaterad)
-Spelet kräver ett grafikkort på ca 4000spänn för att kunna köra det på hyfsad grafik...
-Singelplayer del, det gör det bara till BC, jag säger inte att det är dåligt, utan att det är inte BF liknande.
Det finns mer, men jag kommer inte på mer just nu.

Och börja nu inte med personliga påhopp bara för man har en annorlunda syn på det hela, för då förtjänar ni inte ens en åsikt.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av aines:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av aines:
Skrivet av totte1015:

Kan kanske bli okej, jag gillar stadsbanor och dessutom när kända landmärken finns med, det kan bli nått det.

Vadsomhelst bättre än BC3.

BC3?

Battlefield 3, men i min mening så passar det spelet bättre som Bad Company 3.

Då tycker jag att du borde se över BF3 en gång till om du redan har gjort det och sedan kolla på BC2. BF3 är verkligen inte en uppföljare till bad company serien, jag säger INTE att spelen Bf spelen är bättren CoD serien men du borde se över med att jämföra BF3 med Bc3?

Jag har spelat betan, och sett förbi all betabugs som finns och tänkt på hur faktiska gameplayet är.... Och jag hatade det, om spelet hade varit Bad Company 3 hade jag inte klagat alls, men JAG tycker inte BF3 är en uppföljare i BF serien alls...
Inget är taget från BF2 direkt, och motorn är en uppföljare från BC2 som såklart (för mig) så känns det som BC serien.
Lite saker som gör det till BC serien(FÖR MIG):
-Ingen commander
-Minikartan är fyrkantig och svårt att förstå
-Headbobbing och röriga rörelser när man hoppar osv.
-Fordonsystemet är exakt som i BC2 (fast uppdaterad)
-Spelet kräver ett grafikkort på ca 4000spänn för att kunna köra det på hyfsad grafik...
-Singelplayer del, det gör det bara till BC, jag säger inte att det är dåligt, utan att det är inte BF liknande.
Det finns mer, men jag kommer inte på mer just nu.

Och börja nu inte med personliga påhopp bara för man har en annorlunda syn på det hela, för då förtjänar ni inte ens en åsikt.

Beta du spelar kommer inte bli som hela spelet.. Mw3 nja kanske. bara för storyn men inte mp för samma som mw2 och samma som black ops..

Medlem

Ett grafikort för 4000kr? Nej men spelet är krävande och det är väll bra att spelen går frammåt någongång istellet för att idla kvar på Consol nivå som det varit i flera år nu typ

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Rage mode activated! Hur i helvete kan folka tycka att BF3 är likt BC serien? Har ni spelat båda spelen för Bad Company 2 är inte likt Battlefield 3 överhuvudtaget! INTE NÅGONSTANS.

MADNESS

Har du ens spelat Battlefield 2 någongång?!?! Ljuden, Grafiken, fordonen, att "snipra", sättet man rör sig på, själva känslan, ALLT är mer likt BC2 än BF2, Jag hade nöjt mig med ett BF2 med uppgraderad grafik och förmåga att ta bort "enemy spotted spammet". Vart f*n är commandern, han var en utav de stora delar som gjorde Bf2 så speciellt och fantastiskt. Jag säger inte att BC2( har ett par hundra timmar spelade där, men jämfört med BF2 har man spelat 10 ggr så mycket mer)är ett dåligt spel men Bf3 borde kallas BC3 tycker jag. Ja vissa delar av BF3 är likt föregångaren men det är endast spillror av vad en uppföljare på en utav tidernas bästa spel. Så när du säger att BC2 inte är likt BF3 någonstans tycker jag du borde skaffa linser som matchar ditt ärr... som sagt alla får väl tycka som man själv vill men DICE borde ha tagit sig en närmare titt på vad BF2 faktiskt var.

Medlem
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av Tommy_h:

Rage mode activated! Hur i helvete kan folka tycka att BF3 är likt BC serien? Har ni spelat båda spelen för Bad Company 2 är inte likt Battlefield 3 överhuvudtaget! INTE NÅGONSTANS.

MADNESS

Har du ens spelat Battlefield 2 någongång?!?! Ljuden, Grafiken, fordonen, att "snipra", sättet man rör sig på, själva känslan, ALLT är mer likt BC2 än BF2, Jag hade nöjt mig med ett BF2 med uppgraderad grafik och förmåga att ta bort "enemy spotted spammet". Vart f*n är commandern, han var en utav de stora delar som gjorde Bf2 så speciellt och fantastiskt. Jag säger inte att BC2( har ett par hundra timmar spelade där, men jämfört med BF2 har man spelat 10 ggr så mycket mer)är ett dåligt spel men Bf3 borde kallas BC3 tycker jag. Ja vissa delar av BF3 är likt föregångaren men det är endast spillror av vad en uppföljare på en utav tidernas bästa spel. Så när du säger att BC2 inte är likt BF3 någonstans tycker jag du borde skaffa linser som matchar ditt ärr... som sagt alla får väl tycka som man själv vill men DICE borde ha tagit sig en närmare titt på vad BF2 faktiskt var.

Äntligen, jag är inte ensam!
Trodde ett tag att jag var den enda på jorden som tyckte såhär!

12
Skriv svar