Ett dygn i hemmet

Medlem
Ett dygn i hemmet

Så jäkla skönt att vara hemma. Hela familjen är samlad och det känns underbart.
Skönt att slippa BB, skönt att kunna skapa sina egna rutiner, skönt att sova tillsammans med sin fru. Skönt att leva helt enkelt.

I natt fick jag för första gången känna på hur det är att ha ett småbarn i hemmet. Upp och mata, sova lite, upp och mata, sova lite osv osv... var 3-4e timme så ska hon ha mat.. phuu

Linda är den som drar det absolut tyngsta lasset, och som har bördan med att amma på sina axlar. Hade jag kunnat hade jag gärna avlastat henne med den biten, istället gör jag mitt bästa med att plocka fram, ställa i ordning och plocka bort alla prylarna till matningen. Det är fortfarande en del pyssel med ersättningsmjölk, vatten ska värmas, pulver ska blandas och lillan ska få allt i sig. Det står jag för.
Medan Linda plågar sig själv med bröstpumpen så ger jag lillan mjölkersättning med en liten kopp. Det funkar bra och vi har kommit igång ordentligt med rutinerna känns det som.

Idag fick vi vårt första besök och det var mormor och morfar (Lindas föräldrar) som kom hem till oss. De skulle lämna tillbaka Akira och samtidigt ta en liten fika och hälsa på Meya.
Den här bilden fick jag och det är Meya's allra första leende. I famnen på morfar.

#blogg

Medlem
Ett dygn i hemmet

Söt ^^

Åh hon har din näsa, dina kinder...din frisyr.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Haha, sant. Frisyren är verkligen identisk.

Medlem

Haha ni är för roliga. Näsan liknar ingenting vi liknande sett... kinderna är från en hamster och frisyren... ja den är väl lite lik ändå

Medlem

Dags att köpa en systemkamera till det lilla livet.
Gäller att börja tidigt.

Medlem

haha... när hon kan börja plocka upp nappen själv så ska hon få en kamera... ett evigt spring när hon tappat den och skriker... men sen blir det snabbt tyst.

1
Skriv svar