Pc-patch ger snyggare grafik i Rage

Robot
Pc-patch ger snyggare grafik i Rage

Tar hand om klagomålen pc-spelarna haft sen lanseringen – Id Software vill undvika att du Rage quittar.

#rage, #id-software


Medlem
Pc-patch ger snyggare grafik i Rage

Patetiskt att det inte fanns från början. Ännu ett företag drabbat av konsolpesten...

Medlem

Hehe "för att undivka att vi rage quittar"


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Snyggare, nja inte riktigt. Texturerna laddar i all fall snabbare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skojjig artikel

Medlem

Ordvitsar uppskattas alltid!

Medlem

Grafiken blev inte ett dugg bättre. Kör då med Nvidia kan ej tala för AMD. Håller dock med om att texturerna laddas en aning snabbare och v-syncen var väldigt välkommande.

Medlem

Klarade precis det

, FAN va rushat det var då man har kommit till Subway Town, och slutet var ju så jävla antiklimax så jag vet inte vad, ingen slutbossfight eller nånting?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

#Zymac

Håller med, skönt att kunna avinstallera det nu.


signatur

Haaf life

Inaktiv

Verkar som om det är en ganska stor besvikelse från många gamers? :/ Har inte själv börjat spela det ännu.. vet inte om det är värt det heller?

Inaktiv

Har lirat i ungefär 2 timmar enligt spelets egen timer och det är hittills ungefär lika kul som att plugga inför en matte-tenta. Jag kan verkligen inte för mitt liv se charmen i Rage.

Medlem

Fattar inte. Får sånt där lite flimmer längs hela skrämen (Liten bit vertikalt, långt horizontelt). Men ligger på 60 fps 24/7. Droppar aldrig.. Jädrans skit


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Det blev inte bättre, låt mig ställa in om jag vill ha mina texturer på ultra eller inte, nu ser det ut som skit, precis som före patchen.

Medlem

Blev inge snyggare för mig, och när jag kan inte aktivera vsync. Jag ställer in den på On eller Smart, men när jag går ur menyn och tillbaka så står den på Off, och ja, jag sparar inställningarna. Rage känns som en stor flopp. Motorn är bra, men att skapa bra spel är inte id Softwares starka sida längre. Väntar på att någon bra spelstudio ska göra något bra med motorn.

Medlem

Nu är det minimal textur popup, skönt, tidigare var det ju flera sekunder.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jäkligt roligt spel och har funkat hur bra som helst från start...

Medlem

Bra att de patchar spelet. Grafikinställningar har varit en självklarhet i PC spel. Jag hoppas att det fortsätter vara det.

Oroväckande kommentarer om spelet i övrigt. Jag som har varit så sugen att köpa det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan någon svara om spelet har grafiska artefakter med dom senaste drivrutiner och den här pc-patchen? Sugen på att köpa det men osäker.

Medlem

Bra. Kanske blir till att köpa lagom till Steams julrea då, eller nästa sommarrea. Eller inte alls.

Medlem
Skrivet av QueloR:

Fattar inte. Får sånt där lite flimmer längs hela skrämen (Liten bit vertikalt, långt horizontelt). Men ligger på 60 fps 24/7. Droppar aldrig.. Jädrans skit

Hade samma problem, men jag slog på Vsync på smart och då försvann det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tur att man inte köpte skiten, har provat hos en kompis, blää va kass...


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Ser ju fortfarande ganska kasst ut alla texturer på nära håll.. dom borde släppa den förbannade texture patchen carmack babblade om för spelet ser ut som bajs var du än är.

Medlem

http://www.geforce.com/News/articles/how-to-unlock-rages-high...

Tydligen så ska 8k texturerna gå att köra på enbart 700 MB VRAM! inte 1,5GB som det står i artikeln. Prova gärna och se om ni tycker det blir bättre.

Finns en animerad bild som visar skillnaden.
Kolla in http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/articles/ra...

Gen
Medlem

Fungerar märkbart bättre med patchen och nu slipper jag använda "Rageconfig.cfg".

Inaktiv

De lågupplösta texturerna har Carmack redan förklarat i en intervju - de var tvungna att skala ned dessa för att spelet skulle få plats på lagringsenheterna, spelet var ursprungligen 1 TB stort.

Medlem

Kanon spel när det fungerar! har riktigt kul! Hade dock önskat att mitt graffekort var lite bättre

Medlem

"Det innehåller ju trots allt både "Id", "FPS", "Vapen", och Explosioner", vilket ni i normala fall brukar gilla."

Det kan du ju få tro.

Spelet är inte mycket att hänga i julgranen. Spelade en timme och var sen tvungen att göra lite annat, men jag vet inte, känner mig inte direkt pepp på att spela vidare.

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

"Det innehåller ju trots allt både "Id", "FPS", "Vapen", och Explosioner", vilket ni i normala fall brukar gilla."

Det kan du ju få tro.

"ni" innefattar självklart inte vart enda en här på Fz. Dock innefattas jag i det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Robboy:

Kanon spel när det fungerar! har riktigt kul! Hade dock önskat att mitt graffekort var lite bättre

Ja visst är det! Synd att det blev så kaotiskt på PC men själva spelet är ju toppen. Få spel som har så välimplementerad action. Älskar hur fienderna rör sig och precisionen/känslan i spelets vapen. Grafiken är ju faktiskt ruskigt bra också när den väl fungerar. Få spel som lyckats få till texturerna på berg och stora öppna områden som Rage, om ens något annat.

Aja, hoppas fler som köpt Rage får det fungerande så de får uppleva hur bra det är

Medlem

rage är ganska tråkigt till en början, men inom några timmar tar det sig faktiskt och när det väl kommer igång är det ett oerhört roligt spel. jag tyckte 3 av 5 var för högt betyg efter test ett, men andra gången jag testade, blev det snabbt minst 4 av 5. trots alla problem är jag klart tvungen att rekommendera rage till alla som gillar fps! värt att vänta in fungerande grafik i om man har problem.


signatur

//monster

12
Skriv svar