Bioware detaljerar Mass Effect 3-multiplayer

Robot
Bioware detaljerar Mass Effect 3-multiplayer

Kooperativt för upp till fyra personer som ej tar plats i singleplayer-upplevelsen, även om den kan påverka den i och med nya Galaxy at War-systemet.

#mass-effect-3, #bioware


KoP
Medlem
Bioware detaljerar Mass Effect 3-multiplayer

Låter bra, Bioware. Separat co-op del som inte infliktar på singleplayer kampanjen. Go for it!

Medlem

*andas ut* Jag som verkligen, verkligen trodde att dem skulle göra ett "Sci-fi CoD" av det hela.
Men ack så glad jag är att jag hade fel, go BioWare!

Medlem

Har inte en tvekan om att "singleplayer" kommer bli riktigt bra som vanligt. Kommer då coop delen vara minst lika bra kommer trean slå rekord.

Moderator | Testpilot

Lycka!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra att co-op inte påverkar singleplayer. Jag är inte intresserad av co-op och hoppas att singelplayer håller Mass Effect standard.

Medlem

Puh okey blir en superb singelplayer kampanj som man kan krydda med lite Co op fighting mot de elaka reapers Kan bli intressant !

Medlem

Tycker fortfarande att det är fruktansvärt onödigt men tack o lov bara co-op iallafall

Medlem

Jag litar på Bioware! Dom är spelvärldens Christopher Nolan! Blir bara bättre och bättre** och är genier!

**Förutom Dragon Age 2 men det räknar jag inte med, det var bara ett skämt som gått för långt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Najs, låter trevligt det ju.
Ångrar mig inte en sekund att ha förbokat MASS EFFECT 3 N7 collectors edition.
Ska köpa ME1 också när jag köper ME3 för att ha hela Mass Effect serien.

Spela igenom ettan, sen tvåan, SEN trean.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av F.A.Q.:

"In multiplayer, players will create custom characters to fight on different and unique fronts in the war. This will include the ability to play as favorites like Turians, Krogans, Asari and more… each with their own unique set of abilities."

"Character progression, weapon upgrading and leveling up is present in co-op."

Så när jag har räddat universum några gånger om med Shepard - då väntar alltså en helt ny "mini-kampanj" jag kan spela tillsammans med 3 vänner?

Min spekulation utifrån dessa 2 bitar av information jag citerat, är att coop-delen av spelet är minst lika utfläskad med karaktärsbyggande som i Single Player. Då kan jag inte göra mer än att hoppas vi får extremt mycket material att tugga igenom på toppen. Alternativt får jag hålla tummarna för ett bättre DLC-flöde än vad Mass Effect-serien är känd för.

Bioware, stor bamsekram får ni av mig!

Medlem

Nice! Hoppas att det inte blir som Dragon Age 2... det sög ju!

Medlem

Coop i Mass effect 3?? Sjukt nice, längtat efter det ända sen första Mass Effect!

Medlem

Najs


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

NEEERDGAZM !!!

Medlem

hade de struntat i coop så kanske man hade fått spelet lite tidigare

Medlem

Sabbar de Mass Effect-serien som de gjorde med Dragon Age så blir det slut på Bioware spel efter ME3 för min del och större Bioware fan än mig får man leta efter.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Sabbar de Mass Effect-serien som de gjorde med Dragon Age så blir det slut på Bioware spel efter ME3 för min del och större Bioware fan än mig får man leta efter.

Inte spelat mycket Dragon Age så kan inte kommentera där. Men coop både ju inte påverkar ME3 eftersom dom sagt att det inte har med SP att göra direkt. Man ska ju kunna göra allt helt solo om man nu vill det

Inaktiv

Tur det inte är coop i singleplayer kampanjen!

Medlem

Förbannat skönt att de ändå vågar satsa på SP primärt, och skippa PvP MP - gillas till 110%.
Så länge det blir ett vettigt upplägg med lagarbete och något så när trolig storyintegration (utan att för den skull påverka SP mer än en liten del - känns lite fel att göra allt jobb i MP och sedan bara plöja igenom SP på ingen tid alls) kan det bli riktigt bra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Så ska det låta, Mera CO-OP spel vill vi ha!

1
Skriv svar