Ubisofts största varumärke är...

Robot
Ubisofts största varumärke är...
Medlem
Ubisofts största varumärke är...

Blev lite smått förvånad faktiskt, har aldrig spelat det själv eller varken hört någon som spelat det.

Medlem

I hate casual gaming on soooo many levels!

Skrivet av Fr0gg0.:

Blev lite smått förvånad faktiskt, har aldrig spelat det själv eller varken hört någon som spelat det.

Det är för att ingen vill att andra ska veta att man spelar det

Medlem

har aldrig hört nån som spelat det heller, jag antar att det är ett sånt där spel som bara är roligt klockan 4:a på morgonen efter en krogrunda.....

precis som cooking mama och singstar

Medlem

Tror detta är ren BS för att trycka ut propaganda, i syfte om att få fler retarderade casualspelare.

Helt klart är ,tex, Assassins Creed serien ett starkare varumärke.

Medlem

Nått dåligt reklamsätt detta, dom har trixat med något så det ser ut som det...

Största kan vara många grejer, Största logo.... Största plats det tar på datorn, Största människan i spelet.... Det kan vara nått knäppt som dom vrider på.

Jag tror inte ett jävla dugg på att något skräpspel ligger först.

Medlem

Har aldrig hört talas om spelet.

Medlem

Snick snack..

Ubisoft är mest kända för sina DRM.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Medlem

Deras största varumärke är deras drakoniska DRM-system. Det är också det de är mest kända för idag och minst omtyckta för.

Jag skulle inte fälla en tår om Ubisoft försvann från marknaden...

Medlem

Jag gillar deras spel, hatar dock deras DRM, att de aldrig lär sig. Just Dance säljer säkerligen bättre än deras andra titlar det tvivlar jag inte på alls, däremot har jag aldrig satt likhetstecken mellan bra försäljning och köpvärda spel.

Skrivet av raefzm88:

Tror detta är ren BS för att trycka ut propaganda, i syfte om att få fler retarderade casualspelare.

Helt klart är ,tex, Assassins Creed serien ett starkare varumärke.

Humor.

Just Dance-liren har legat på amerikanska och brittiska topplistorna i evigheter och har en vansinnigt lång svans (dvs, försäljningen droppar knappt week-by-week). Jämför det med de flesta hardcore-spel som exempelvis AssCreed, som har en enorm förstavecka och sedan snabbt tappar i försäljning veckorna därefter.

Om du håller koll på försäljningslistorna så är detta knappast en överraskning.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag tror inte ett jävla dugg på att något skräpspel ligger först.

Det gör det garanterat inte.

Medlem

Vi som köper spel som AC, Rainbow Six med flera är en liten, liten del, den stora gruppen är de som köper spel som Just Dance. Detta är inte skitsnack utan tyvärr den bistra sanningen.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Nått dåligt reklamsätt detta, dom har trixat med något så det ser ut som det...

Största kan vara många grejer, Största logo.... Största plats det tar på datorn, Största människan i spelet.... Det kan vara nått knäppt som dom vrider på.

Jag tror inte ett jävla dugg på att något skräpspel ligger först.

Så måste det ju såklart vara. Det kan aldrig vara så att det spelet faktiskt är det största varumärket, och bara för att casualspelarna inte är inne och skriver på forum varje dag så är det ju HELT omöjligt att det säljer mest.

Alla vet ju att Maximal forumaktivitet + Högljudda teens/fanboys = Största varumärket.

Medlem

Självklart, de spel jag gillar är också de spel som givetvis säljer bäst. Jag menar om jag inte gillar dom så kan ju inga andra tycka de är bra heller=).

Medlem
Skrivet av Konfucius:

Snick snack..

Ubisoft är mest kända för sina DRM.

Klockrent!

Medlem

U got to be f##'ing kidding me. Men självklart poppar Just Dance upp när jag tänker på Ubisoft. Ehh not!

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av totte1015:

Nått dåligt reklamsätt detta, dom har trixat med något så det ser ut som det...

Största kan vara många grejer, Största logo.... Största plats det tar på datorn, Största människan i spelet.... Det kan vara nått knäppt som dom vrider på.

Jag tror inte ett jävla dugg på att något skräpspel ligger först.

Så måste det ju såklart vara. Det kan aldrig vara så att det spelet faktiskt är det största varumärket, och bara för att casualspelarna inte är inne och skriver på forum varje dag så är det ju HELT omöjligt att det säljer mest.

Alla vet ju att Maximal forumaktivitet + Högljudda teens/fanboys = Största varumärket.

Hehe

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av totte1015:

Jag tror inte ett jävla dugg på att något skräpspel ligger först.

Det gör det garanterat inte.

Varför inte?

Det har ju legat på försäljningstoppen hur långe som helst... och till skillnad från "vanliga" spel, som Assassin's Creed, så har de oftast en länge tid då de säljer bra istället för just runt släpp datumet.

Medlem

Det är försäljningsstatistik. Huruvida spelet är bra eller inte är subjektivt. No big deal alltså.

Inaktiv

Ubisofts är mest kända för att ha kört sitt varumärke i skiten genom sina anal-rektala DRM lösningar. Grattis till dem för det är faktiskt en bedrift.

Medlem

Detta stämmer säkert.
TIll att börja med är casual-gamersarna bra många fler.
Vidare så är dom extremt mycket mer benägna att _betala_ för det dom konsumerar.

Vet inte hur bra dessa siffror stämmer:
http://www.vgchartz.com/yearly.php

2011, totala sales:
Just dance 1 + 2:
6 + 8,3 = 14,3 miljoner

AC: brotherhood
3,6 + 3,9 = 7,5 miljoner

PC AC:B finns inte ens med på 50 topp, vilket visar på det som bl.a carmack sa som så många reagerade på, "ID software utvecklar inte främst för PC längre"... nähä vad konstigt?

Sen har dom ju även precis släppt just dance 3 som säkert lyckas sälja några miljoner under jul innan året är slut.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av totte1015:

Jag tror inte ett jävla dugg på att något skräpspel ligger först.

Det gör det garanterat inte.

Varför inte?

Det har ju legat på försäljningstoppen hur långe som helst... och till skillnad från "vanliga" spel, som Assassin's Creed, så har de oftast en länge tid då de säljer bra istället för just runt släpp datumet.

Därför att det är en titel som ingen hört talas om. Även värdelöst casual-shit hör vi talas om när de blir stora nog (se, Guitar Hero m.m.)
Dessutom är dessa försäljningslistor nästan alltid falskt bs. De tar t.ex inte med digital försäljning som vi alla vet är ofantligt stor, ofta större än retail försäljning!

1
Skriv svar