Högupplösta texturer tillval i Battlefield 3

Robot
Högupplösta texturer tillval i Battlefield 3

Du som tänker köpa Xbox 360-versionen kan avnjuta högupplösta texturer om du kör en valfri installation.

#nyhetstips, #battlefield-3


Medlem
Högupplösta texturer tillval i Battlefield 3

ps3 använder ju blueray så borde gå å fixa utan att behöva installera till hårddisk imo

Medlem
Citat:

Den är tolv minuter lång och innehåller minst två par glasögon.

haha=)

Medlem
Medlem

Borde inte texturinläsningen gå snabbare om man installerar hela spelet på hårddisken istället?

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

ps3 använder ju blueray så borde gå å fixa utan att behöva installera till hårddisk imo

Det har inget med lagrings utrymme att göra, utan om läshastighet, PS3'an har faktist flera ggr sämre läshastighet än Xbox 360, skillnaden är ungefär dubbelt så stor, därav varför så många PS3 spel kräver installation på grund av att annars hinner inte spelen streama allt från disken.

Medlem

Grattis. Se ni är inte lika bort glömmda som oss PC spelare.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av tuckdragon:

ps3 använder ju blueray så borde gå å fixa utan att behöva installera till hårddisk imo

Det har inget med lagrings utrymme att göra, utan om läshastighet, PS3'an har faktist flera ggr sämre läshastighet än Xbox 360, skillnaden är ungefär dubbelt så stor, därav varför så många PS3 spel kräver installation på grund av att annars hinner inte spelen streama allt från disken.

makes sense, men dom borde ju iaf kunna ha installationen på samma skiva

Medlem

"kan streama högupplösta texter"

Skrivet av Fredrix:

"kan streama högupplösta texter"

Haha, bra spanat! Åtgärdat, tack.

Medlem
Skrivet av Tyzon:

Borde inte texturinläsningen gå snabbare om man installerar hela spelet på hårddisken istället?

Vill du installera ett spel på 16gb där du förmodligen kommer få vänta 40-50min för att spelet ska installeras?

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av tuckdragon:

ps3 använder ju blueray så borde gå å fixa utan att behöva installera till hårddisk imo

Det har inget med lagrings utrymme att göra, utan om läshastighet, PS3'an har faktist flera ggr sämre läshastighet än Xbox 360, skillnaden är ungefär dubbelt så stor, därav varför så många PS3 spel kräver installation på grund av att annars hinner inte spelen streama allt från disken.

Det är ju inte sant. Att ett spel måste installeras är pga av lata spelutvecklare. Problemet existerar med att PS3 har långsammare läshastighet men det har spelutvecklarna löst genom att ha samma information på flera olika ställen på skivan. På så sätt så går det snabbare för läsaren att komma åt information som den behöver.

Medlem

Goda nyheter!

Skrivet av jehuty:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av tuckdragon:

ps3 använder ju blueray så borde gå å fixa utan att behöva installera till hårddisk imo

Det har inget med lagrings utrymme att göra, utan om läshastighet, PS3'an har faktist flera ggr sämre läshastighet än Xbox 360, skillnaden är ungefär dubbelt så stor, därav varför så många PS3 spel kräver installation på grund av att annars hinner inte spelen streama allt från disken.

Det är ju inte sant. Att ett spel måste installeras är pga av lata spelutvecklare. Problemet existerar med att PS3 har långsammare läshastighet men det har spelutvecklarna löst genom att ha samma information på flera olika ställen på skivan. På så sätt så går det snabbare för läsaren att komma åt information som den behöver.

Och du har erfarenhet av att jobba mer streamande motorer eller?

Börjar bli ganska trött på att höra om att beslut i utvecklingsprocessen som inte gynnar spelarna är pga "lata utvecklare". Om man redan jobbar 80 timmar i veckan, är man lat för att man inte klämmer in 20 obetalda timmar till och fixar ett system för att öka läshastigheten? Lat är man när man jobbar mindre än de timmar man får betalt för. Och det är det fan inte många i spelbranschen som gör.
Taskigt med pengar (för att kunna anställa fler utvecklare), priotiteringar som är viktigare eller det faktum att det är jävligt svårt att göra spel är betydligt relevantare orsaker än "lathet"

Medlem

PS3 versionen kommer också att få denna installation. Det blev utannonserat samtidigt som 360 versionen.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Är det ingen som har reflekterat över poängen med att ha ett "tillval med högupplösta texturer"?

Jag förstår inte riktigt poängen med det när det handlar om en konsolversion och det borde vara lika inställningar för alla? Ger det en lägre fps med detta tillval, eller vadå? Ska man då enbart köra med de feta texturerna i SP och köra med sämre i MP? Varför inte bara smacka in skiten original?

Det är ju en konsol ffs.. lamaste jag hört med val av texturer. Det är ju något tillägnat PC-världen med olika systemprestanda.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem
Skrivet av LupX:

Är det ingen som har reflekterat över poängen med att ha ett "tillval med högupplösta texturer"?

Jag förstår inte riktigt poängen med det när det handlar om en konsolversion och det borde vara lika inställningar för alla? Ger det en lägre fps med detta tillval, eller vadå? Ska man då enbart köra med de feta texturerna i SP och köra med sämre i MP? Varför inte bara smacka in skiten original?

Det är ju en konsol ffs.. lamaste jag hört med val av texturer. Det är ju något tillägnat PC-världen med olika systemprestanda.

Lär ju snarare ha att göra med att utvecklarna tror att det finns folk där ute som inte vill ödsla plats på sina mindre hårddiskar på äldre konsolmodeller.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av LupX:

Är det ingen som har reflekterat över poängen med att ha ett "tillval med högupplösta texturer"?

Jag förstår inte riktigt poängen med det när det handlar om en konsolversion och det borde vara lika inställningar för alla? Ger det en lägre fps med detta tillval, eller vadå? Ska man då enbart köra med de feta texturerna i SP och köra med sämre i MP? Varför inte bara smacka in skiten original?

Det är ju en konsol ffs.. lamaste jag hört med val av texturer. Det är ju något tillägnat PC-världen med olika systemprestanda.

Hört talas som grafik inställningarna i menyn på PC spel?

Konsoler har inte den möjligheten på samma sätt.

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Det har inget med lagrings utrymme att göra, utan om läshastighet, PS3'an har faktist flera ggr sämre läshastighet än Xbox 360, skillnaden är ungefär dubbelt så stor, därav varför så många PS3 spel kräver installation på grund av att annars hinner inte spelen streama allt från disken.

Nah, BD ger faktiskt flera ggr mer dataflöde (det som du refererar till när du nämner läshastighet) än en DVD. Utvecklingen är naturlig bara, inget konstigt.

Skrivet av slartibartfast:

Och du har erfarenhet av att jobba mer streamande motorer eller?
Börjar bli ganska trött på att höra om att beslut i utvecklingsprocessen som inte gynnar spelarna är pga "lata utvecklare". Om man redan jobbar 80 timmar i veckan, är man lat för att man inte klämmer in 20 obetalda timmar till och fixar ett system för att öka läshastigheten? Lat är man när man jobbar mindre än de timmar man får betalt för. Och det är det fan inte många i spelbranschen som gör.
Taskigt med pengar (för att kunna anställa fler utvecklare), priotiteringar som är viktigare eller det faktum att det är jävligt svårt att göra spel är betydligt relevantare orsaker än "lathet"

Det kanske inte har något med lathet att göra. Men därmot att vara innovativ och fatta egna beslut. Sen det hej vilt började anställas undomar med skolade programmerings-skills så försvann hela "utvecklingsbiten". Man följer de regler som satts upp och som man lärt sig, det kan på mitt språk också översättas till lathet.

Medlem

Verkar kunna bli lite långsamt laddande texturer?

Medlem

Blir det ett köp så blir det på pc, kul för de som tänker köpa det på konsol dock.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Tyzon:

Borde inte texturinläsningen gå snabbare om man installerar hela spelet på hårddisken istället?

Vill du installera ett spel på 16gb där du förmodligen kommer få vänta 40-50min för att spelet ska installeras?

Och du har aldrig installerat ett spel på 360 om du tror att det tar 40-50 min att installera in två skivor.

OT: intressant lösning av Dice. Ska bli spännande att se hur det fungerar.

Medlem

På PS3 verkar det vara standard och inte ett tillval.

http://twitter.com/#!/repi/status/123342578321068032

Medlem
Skrivet av Idono:

Grattis. Se ni är inte lika bort glömmda som oss PC spelare.

"bort glömmda"?


signatur

Jag vill ha page...

Skrivet av Aquilalore:

Det kanske inte har något med lathet att göra. Men därmot att vara innovativ och fatta egna beslut. Sen det hej vilt började anställas undomar med skolade programmerings-skills så försvann hela "utvecklingsbiten". Man följer de regler som satts upp och som man lärt sig, det kan på mitt språk också översättas till lathet.

Nu pratar du om att folk är inkompetenta, inte att dom är lata

Man bör veta vilka beslut man har befogenhet att fatta när man sitter i ett spelutvecklingsteam. För alla MÅSTE fatta beslut, annars tillför man noll till utvecklingprocessen, och man kan lika gärna bli ersatt av ett python-script.
Däremot är det en styggelse att fatta för stora beslut eller ta galna initiativ utanför sitt ansvarsområde. Och jag har känslan att det är det du pratar om. Utan fokus blir det bara bajs. I ett så stort projekt som BF3 finns det många, många utvecklare som bara bör göra det dom är tillsagda att göra, istället för att besluta om vilket inladdningssystem man ska använda för texturer.

Inaktiv

blir troligtvis 20 fps med dom högupplösta texturerna . därför dom gjort det valfritt

Skrivet av riktigninja:

blir troligtvis 20 fps med dom högupplösta texturerna . därför dom gjort det valfritt

Xbox360-spel måste supporta gamla konsoller utan hårddisk, troligtvis därför det är valfritt.

Texturupplösning påverkar inte framerate så mycket på konsollerna, det är snarare en minnes- och streaming-fråga.

Medlem

Värt med högupplösta texturer när konsol knappt kör bf3 i 720p

1
Skriv svar