Är Killzone 2 storyn bra?

Medlem
Är Killzone 2 storyn bra?

Hej FZ! Har köpt killzone 2 och 3. Min fråga är som i rubriken om killzone 2 storyn är värd att spela? Har spelat det lika länge ungefär som det tar att ta sig igenom MW2 storyn, och har haft det rättså pisstråkigt hittills. Känns som att det inte finns någon känsla alls involverad i SP:n. MP gillade jag jätte mycket men jag har ju Killzone 3 och jag förmodlar att det är mer folk där. Vet inte har inte ens satt i KZ3 skivan ännu i ps3:et hehe har inte så mycket tid att spela så det brukar bli att man kör en snabb runda cod men när jag väl får tiden stoppar jag in Killzone 2. Tänkte att om det inte är så mycket att ha så säljer jag nog det och kör KZ3 bara istället.

Medlem

Sluter är ganska nice tyckte jag åtminstone, kan vara bra att köra klart KZ2 story innan du börjar på 3an

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Sluter är ganska nice tyckte jag åtminstone, kan vara bra att köra klart KZ2 story innan du börjar på 3an

Hur många timmar tar det att köra igenom den då?

Medlem

Tog nog ca 10 för mig, inte så farligt mycket

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Tog nog ca 10 för mig, inte så farligt mycket

Ok tack. Får väl traggla mig igenom den då kan la bara ha typ 5 tim kvar förhoppningsvis

Medlem

Är just nu på uppdraget "Tharissnaffaderiet" Där jag är på något tåg och några av min sida har blivit kidnappade bland annat en kvinna med namn Grace. Vet ni på ett ungefär hur långt jag har kvar?

Medlem

Kommer inte ihåg riktigt, men har för mig det är ganska bra bit in, över hälften åtminstone! Kör på bara :), tyckte kampanjen blev rätt intressant närmare slutet

Medlem
Skrivet av laxan96:

Är just nu på uppdraget "Tharissnaffaderiet" Där jag är på något tåg och några av min sida har blivit kidnappade bland annat en kvinna med namn Grace. Vet ni på ett ungefär hur långt jag har kvar?

Om jag minns rätt så bör du vara vid mitten av spelet eller strax efter mitten. Du är just nu på den tråkigaste delen av kampanjen imo, men det blir lite bättre sen. Var beredd på en riktigt tråkig bossfight vid slutet bara (åtminstånde jag avskydde den).

Men allt slit känns värt när slutfilmen rullar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av laxan96:

Är just nu på uppdraget "Tharissnaffaderiet" Där jag är på något tåg och några av min sida har blivit kidnappade bland annat en kvinna med namn Grace. Vet ni på ett ungefär hur långt jag har kvar?

Om jag minns rätt så bör du vara vid mitten av spelet eller strax efter mitten. Du är just nu på den tråkigaste delen av kampanjen imo, men det blir lite bättre sen. Var beredd på en riktigt tråkig bossfight vid slutet bara (åtminstånde jag avskydde den).

Men allt slit känns värt när slutfilmen rullar

Är på den bossfighten nu, fattar vad du menar den suger och är fruktansvärt långtråkig sedan så känns det inte som den tar slut utan det bara kommer mera och mera soldater hela tiden.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Javas:
Skrivet av laxan96:

Är just nu på uppdraget "Tharissnaffaderiet" Där jag är på något tåg och några av min sida har blivit kidnappade bland annat en kvinna med namn Grace. Vet ni på ett ungefär hur långt jag har kvar?

Om jag minns rätt så bör du vara vid mitten av spelet eller strax efter mitten. Du är just nu på den tråkigaste delen av kampanjen imo, men det blir lite bättre sen. Var beredd på en riktigt tråkig bossfight vid slutet bara (åtminstånde jag avskydde den).

Men allt slit känns värt när slutfilmen rullar

Är på den bossfighten nu, fattar vad du menar den suger och är fruktansvärt långtråkig sedan så känns det inte som den tar slut utan det bara kommer mera och mera soldater hela tiden.

Jag sörjer med dig, men se det från den ljusa sidan, nu är det snart över
Du är nog klar med spelet vid det här laget så jag passar på att önska dig grattis!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Killzone 3 är en stor förbättring när det gäller story, karaktärer och miljöer. 2an hade i stort sett bara en miljö medans 3an har mycket mer variation och färger.

Men att spela 3an kräver man har spelat 2an, mer eller mindre iaf.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar