Intrångsförsök mot Playstation Network

Robot
Intrångsförsök mot Playstation Network

Nya kontolistor på villoväger gör att Sony tvingas låsa närmare 100 000 användare.

#nyhetstips


Medlem
Intrångsförsök mot Playstation Network

Ska man skratta eller gråta?

Medlem

Jag tror jag skrattar samtidigt som jag gråter.

Medlem

signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

inte igen. Jag har Xbox men vafan Sony bör väl få andas lite?


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Detta ju rent ut sagt skandalöst av Sony. Hur kan dom fortfarande ha såna här brister i säkerheten efter vårens rabalder?

Medlem

Tycker det var rätt bra skött av Sony att stänga av dom konton som berörts.
"These attempts appear to include a large amount of data obtained from one or more compromised lists from other companies, sites or other sources".

Lite missvisande rubrik dock.


signatur

excellent-servers.se Hosting av : Bnc - Cs1.6 servrar - Hltv - Ssc

Medlem
Skrivet av MachOne:

Detta ju rent ut sagt skandalöst av Sony. Hur kan dom fortfarande ha såna här brister i säkerheten efter vårens rabalder?

Det är inte hos Sony det brister i detta fall.

Något annat har blivit hackat och användarnamnen och lösenorden därifrån har testats mot PSN. En del användare har varit korkade nog att använda samma namn och lösenord på PSN.

Rubriken att Sony har hackats är missvisande.

Medlem

Möjligtvis är det listan som kom lös i våras som de gått efter, och på den fanns det kanske kvar 100 000 personer som inte fattat att det är smart att byta lösenord lite då och då, speciellt med tanke på att deras inloggningar kommit på vift.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av MachOne:

Detta ju rent ut sagt skandalöst av Sony. Hur kan dom fortfarande ha såna här brister i säkerheten efter vårens rabalder?

Det är inte hos Sony det brister i detta fall.

Något annat har blivit hackat och användarnamnen och lösenorden därifrån har testats mot PSN. En del användare har varit korkade nog att använda samma namn och lösenord på PSN.

Rubriken att Sony har hackats är missvisande.

FZ gör en Aftonbladet igen.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av MachOne:

Detta ju rent ut sagt skandalöst av Sony. Hur kan dom fortfarande ha såna här brister i säkerheten efter vårens rabalder?

Det är inte hos Sony det brister i detta fall.

Något annat har blivit hackat och användarnamnen och lösenorden därifrån har testats mot PSN. En del användare har varit korkade nog att använda samma namn och lösenord på PSN.

Rubriken att Sony har hackats är missvisande.

This ^^

Medlem

Tror inte jag köper uppföljaren till ps3 iaf nu blir det bara xbox för mig.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Inaktiv

Det är ju inget intrångt utan någon som bara testat massor med Användarnamn och Lösenord? Så uppfattade jag texten på bloggen.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

hackats njae.............va lite o ta i tycker ja

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Tror inte jag köper uppföljaren till ps3 iaf nu blir det bara xbox för mig.

Your loss.

Som sagts tidigare, Sony kan ju knappast hållas ansvariga för att vi användare är dumma i huvudet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

jag som tänkte köpa ett ps3 med uncharted 3...nu blir det inte så :S

Medlem
Medlem

haha vad roligt.

errr... vadå är det inte första april??

Medlem

Så grymt omoget och barnsligt! Jävla nördar...

Medlem

jag hoppas av hela mitt hjärta att några av kommentarerna är skämt

Medlem

nämen va fan! igen?


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Det är inte brister. Det är folk som VILL hacka sig in där! allt går att lära sig. Hur kommer det sig att folk gör intrång i Nasas system?

Medlem

Vad är det med er, Sony har ingen skuld i detta. Använd hjärnan lite nu.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av MachOne:

Detta ju rent ut sagt skandalöst av Sony. Hur kan dom fortfarande ha såna här brister i säkerheten efter vårens rabalder?

Det är inte hos Sony det brister i detta fall.

Något annat har blivit hackat och användarnamnen och lösenorden därifrån har testats mot PSN. En del användare har varit korkade nog att använda samma namn och lösenord på PSN.

Rubriken att Sony har hackats är missvisande.

Har läst lite mer om händelsen nu och det verkar som att det är som du säger, att Sony inte hade något med detta att göra utan att kontona är stulna från andra sidor.

Moderator | Testpilot

AFTONBLADET RUBRIK, FUCK U


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

förvånade sträcker upp en hand....ingen?

som tur är så finns det sätt att skydda sig, stäng psn kontot och köp en kryssbox- obs, släng jnte era ps3or, de går att använda som bokstöd!

Medlem
Skrivet av MachOne:

Detta ju rent ut sagt skandalöst av Sony. Hur kan dom fortfarande ha såna här brister i säkerheten efter vårens rabalder?

Skrivet av 92_slayer:

Tror inte jag köper uppföljaren till ps3 iaf nu blir det bara xbox för mig.

Skrivet av Zero303:

jag som tänkte köpa ett ps3 med uncharted 3...nu blir det inte så :S

Skrivet av anon_81726:

förvånade sträcker upp en hand....ingen?

som tur är så finns det sätt att skydda sig, stäng psn kontot och köp en kryssbox- obs, släng jnte era ps3or, de går att använda som bokstöd!

Facepalm... Ni vet inte vad ni pratar om...

EDIT: Förlåt MachOne. Ser att du tittat upp lite fakta


signatur

I want to play a game.

Medlem
Medlem

@Calle, ändra väldigt gärna titeln på artikeln.

Det fanns en tid på FZ när nyheterna handlade om det som titeln beskrev. Nu är det mera jakt på häftiga rubriker. Tyvärr tröttnar läsare när rubriker är felaktiga som i detta fallet.

Medlem

Stackars Sony, det här var det sista dom behövde.

123
Skriv svar