15 minuter Hitman: Absolution
Åh herregud vad mäktigt! Men jag lade märke till två buzzkills rätt fort.
Minimap och x-ray vision? Förhoppningsvis så är de avstängda i HC läget. 47 är kallare och mörkare än någonsin! Det enda som man saknar är David Batesons perfekt passande röst
Kommer förhandsboka det här utan tvekan, ser ut att bli det bästa Hitman spelet i serien
Game long and prosper
Tom Clancy's Splinter Cell: Hitman.
Får hålla med än så länge.
Det roliga med hitman var att gå runt bland människor utan att vara misstänkt för något, samtidigt som man gjorde sitt jobb. Nu utspelar sig säkert filmen under ett visst scenario av spelet så jag ska inte tro för mycket, men skulle det visa sig att hela spelet är av den här stilen så hoppar jag över.
Såg fräsigt ut, men varför i h-e ställer sig 47 upp när han skjuter? Redan i första Splinter Cell kunde man skjuta runt hörn medan man duckade. Hoppas det här är nån sorts prolog eller introduktionsbana, ser inte fram emot att vara en flykting under hela spelet. Och på tal om det, har det sagts nåt om storyn? I Blood Money så städade man ju undan alla som visste om en förutom Diana, varför är snuten en på spåren?
ser ju faktistk riktigt bra ut.. och kan man stänga av x-ray och markerna som visar vart fienden tänker gå så kommer det blir riktigt nice. Det var ju en stor grej i dom gamla Hitman liren..var tänker han gå inte mitt håll hoppas jag..oooo shit shit shit !
I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro
Det är också intressant vilken genomslagskraft Inception-blåset har fått.
Rätt säker på att jag hörde det hornet först i Shutter Island. Antar att den är mer känd från Inception eftersom den blev större än Shutter Island.
Haha först slår han bongen i huvudet på den ena sen dösnygg takedown på den andra snuten
Synd att poliserna ser lika dana ut (Vid pistol hotet 2 lika tjockpoliser bredvid varann.
Hoppas de gör ordentliga animationer när 47 plockar upp saker inte bara *poff* borta *poff* i handen
Btw var det den här videon ni såg vid nån förhandstitt ni hade nyss?
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Visst ser 47 lite ut som landslagsbacken Daniel Majstorovic i artikelbilden eller är det bara jag?
http://img.skysports.com/08/03/218x298/DanielMajstorovic_736040.jpg
Cptn BaseballBatBoy!
Ärligt talat tyckte jag att det såg helt värdelöst ut. Trodde att jag skulle se en hel del sura fans i kommentarerna men jag tycks vara ganska ensam. För mig känns det här inte alls som Hitman borde göra. Istället levererar de Batman: AA med en kostymklädd man i huvudrollen. Grymt besviken på det här klippet.
Som ett hardcore Hitman fan måste jag säga att jag är lite orolig ifall hela spelet kommer vara som Splinter Cell Conviction, men samtidigt så minns jag att Hitman 2 började på detta viset också.
Jag hoppas innerligt att dom har kvar uppdragstyper som de i Blood Money för vill jag spela en 3rd person shooter kan jag spela Conviction eller Batman om jag vill ha mer action.
Vad i... Varför är det inte David Bateson som gör rösten till 47? Hörde rykten om att han inte fick rollen, men trodde faktiskt inte att de skulle ha mage nog att inte inkludera honom. Blir ett köp, men jag måste säga att jag är otroligt besviken över beslutet att ändra rösten. Först Diana och nu 47...
Ser kul ut, lite väl enkelt, hoppas det var på easy.
det kanske var alldeles från början av spelet, så det var bara för att komma in i det sen blir det säkert svårare fram över :3
om det inte var det, så får man hålla tummarna på att det var på easy xD
Ärligt talat tyckte jag att det såg helt värdelöst ut. Trodde att jag skulle se en hel del sura fans i kommentarerna men jag tycks vara ganska ensam.
Precis vad jag tänkte.
Fast å andra sidan är FZ fyllt med MW-spelande konsolfolk vilket förklarar en del.
Och det baserar du på vad för statistik? Och vad spelar det för roll isf? :-/
Nämen!
Ärligt talat tyckte jag att det såg helt värdelöst ut. Trodde att jag skulle se en hel del sura fans i kommentarerna men jag tycks vara ganska ensam.
Precis vad jag tänkte.
Fast å andra sidan är FZ fyllt med MW-spelande konsolfolk vilket förklarar en del.
Vad är det värdelösa? Tidigare Hitman-spel har varit väldigt begränsade i sitt gameplay och helt och hållet levt på de öppna banorna och snillrika morden. Jag tror och hoppas att det som visas i denna gameplay-video inte är representativt för hela spelet, utan för vissa uppdrag. Det här är trots allt en väldigt kort bana där du ska fly från polisen, vilket genomförs på ett snyggt cinematiskt (nej, cinematiskt är inte nödvändigtvis detsamma som "sönderscriptat och uselt") sätt. I andra uppdrag kommer vi säkerligen att få mer klassiska uppdrag också. Mer variation i gameplay för Hitman helt enkelt. Är det värdelöst?
Miljödesignen, effekter (både ljud (t.ex. den gameplaystyrda musiken *orgasm*) och visuella) och det utökade närkampssystemet är milsvida bättre än tidigare spel i serien. Är det också värdelöst?
Om det helt enkelt är röntgensynen och "snart blir du upptäckt-pilen" ni stör er på, så kan jag abra hålla med. Men hur stora är oddsen att dessa två INTE återfinns i hardcore-läget, som jag räknar med att ni kommer spela på?
Avslutningsvis, unavailable: Jag är varken MW- eller konsolspelare, men däremot ett långvarigt fan av Hitman-spelen, och jag ser verkligen inte problemet med mer dynamiskt gameplay.
Vad är det värdelösa?
Det här:
David Bateson will not be voicing Agent 47.
Vivienne McKee, who has always voiced 47′s handler, Diana, has been replaced by Marsha Thomason.
A new mode, called "Instinct".
Map screen is replaced by the aforementioned "Instinct" mode.
Players will be able to utilize a "tag and kill" mechanism during Instinct mode that is similar to the one in Red Dead Redemption.
Vad är det värdelösa?
Det här:
David Bateson will not be voicing Agent 47.
Vivienne McKee, who has always voiced 47′s handler, Diana, has been replaced by Marsha Thomason.
A new mode, called "Instinct".
Map screen is replaced by the aforementioned "Instinct" mode.
Players will be able to utilize a "tag and kill" mechanism during Instinct mode that is similar to the one in Red Dead Redemption.
Lyckligtvis har David Batesons röst inte en överdrivet framträdande roll (däremot är den väldigt karaktäristisk), till skillnad från James McCaffreys i Max Payne. Ser inte det som ett bra argument till att spelet överlag skulle bli sämre. Vivienne McKee är en intetsägande röstskådis som inte tillför ett skit, skönt att hon ersätts (till sist).
Det här Instinct-mode har jag aldrig hört talas om, men det låter inget vidare. Men det måste nästan vara den där röntgensynen? Lär i så fall, som jag sa, inte finnas i HC-läget.
En sak som slår mig som udda är att spelaren laddar upp den gula mätaren nere i högra hörnet genom att utföra takedowns på fiender(se 05:51). Denna mätare används senare i videon för att "desarmera" misstänksamhet från fiender som spelaren kommer nära(se 14:25). Idén är cool men det känns ganska dumt att belöna spelaren för att döda folk.
Samma gula mätare används säkert också för att utföra "tag and kill" som utvecklarna har talat om.
Sen kan man ju anta att denna bana är som en tutorial och därför väldigt linjär. Samma sak hände ju i Blood Money när de släppte demot som var tutorialbanan från spelet. Folk blev skitskraja för att spelet inte skulle ha de där fantastiska ickelinjära banorna som Hitman-serien är känd för. Sen kom spelet och banorna visade sig var allt utom linjära.
David Batesons röst kommer jag verkligen sakna. Utöver det så imponerar spelet som satan. Animationerna och AI:n har förbättrats som in i helvete sen sist verkar det som.