Robot
Dark Souls

Demon's Souls var det överjävligaste spelet på denna sida sekelskiftet. Uppföljaren är ännu värre och vi kan inte göra annat än älska den.

#from-software, #demons-souls, #dark-souls


Medlem
Dark Souls

Älskar Dark Souls

Medlem
Medlem

För svårt..

Medlem

Tagit Platinum i Demon's Souls idag!
Så blir det Dark Souls för hela slanten


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Skulle du även rekommendera spelet för oss som slet sönder håret när vi spelade Demons Souls - och sålde det efter cirka en vecka??

Medlem

Var är PC-porten nu då?

Flakmonkey
Skrivet av Zane86:

Skulle du även rekommendera spelet för oss som slet sönder håret när vi spelade Demons Souls - och sålde det efter cirka en vecka??

Nej, däremot så tror jag att alla människor skulle må bra av att spela igenom Dark Souls även om man sliter sönder håret.... viktigt att lära sig vikten av tålamod och att inte ge upp

Medlem

Fy va synd att det inte är till PC också!

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Zane86:

Skulle du även rekommendera spelet för oss som slet sönder håret när vi spelade Demons Souls - och sålde det efter cirka en vecka??

Nej, däremot så tror jag att alla människor skulle må bra av att spela igenom Dark Souls även om man sliter sönder håret.... viktigt att lära sig vikten av tålamod och att inte ge upp

Okej. Tack för snabbt svar. Måste medge att första liret var bra. Men jag har tyvärr inte tålamodet för det. Kommer det något bra erbjudande i framtiden där man kan få det här för en billig peng så kanske man slår till. Vem vet

Medlem

Jag är bortrest Aargh!

Spelet har legat på posten i tio dagar och måste ligga där i en vecka till innan jag kommer hem, jag blir förbannad. Demon's Souls var ju asbra!

Men hur långt gameplay är det? 30 timmar?
(Om man inte gör alla sido saker)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Jag är bortrest Aargh!

Spelet har legat på posten i tio dagar och måste ligga där i en vecka till innan jag kommer hem, jag blir förbannad. Demon's Souls var ju asbra!

Men hur långt gameplay är det? 30 timmar?
(Om man inte gör alla sido saker)

Det är nog lite längre än 30 h
Jag har 9 h på min "main" men är tveksamt ens nära slutet...
Tror det är ca 50-60 h om man vill uppleva det mesta med spelet och klara av det utan att försöka 100 gånger på varje boss ^^

Medlem

Klippte sönder skivan till Demon Souls efter 1 timmes spelande, true story... Önskar jag hade tid och tålamod för båda spelen.

Medlem

Bra och välskriven recension. Har sedan länge planerat att köpa det nu på måndag, dags att ta reda på om man har en ängels tålamod

Medlem

Riktigt intressant och välskriven recension!

Håller just nu på med Demon's Souls (endast bossen i värld 1-4 kvar!), och det blir nog att skaffa det här spelet också. Ska bara skrapa ihop lite pengar och klara ut föregångaren först!

Medlem
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Ladestam:

Jag är bortrest Aargh!

Spelet har legat på posten i tio dagar och måste ligga där i en vecka till innan jag kommer hem, jag blir förbannad. Demon's Souls var ju asbra!

Men hur långt gameplay är det? 30 timmar?
(Om man inte gör alla sido saker)

Det är nog lite längre än 30 h
Jag har 9 h på min "main" men är tveksamt ens nära slutet...
Tror det är ca 50-60 h om man vill uppleva det mesta med spelet och klara av det utan att försöka 100 gånger på varje boss ^^

50-60? Får planera två veckor som helisolerad i mitt rum då

Men på vilket sätt är det "Svårare" än Demon's Souls? Jag förstod inte riktigt (vad recentionen menar), har fienderna mer hp? Eller har de minimerat gränsen för tillåtna misstag?

Jag menar, i Demon's souls så kunde man faktiskt göra fel utan att dö... (Om man inte gjorde helfel)

Argh (För massa dumma frågor, det suger att ha spelet men inte kunna spela)

För mig var ju Demon's souls fulländat, har svårt att se hur detta kan vara bättre.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Kommer Demon's Souls till 360?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tycker inte Demon's Souls var så otroligt svårt.
Visst man dog en hel del mer än i andra spel.
Det är tyvärr så att de flesta andra spel är alldeles för lätta och Demon's Souls var normalsvårt. (Iaf för oss som växt upp med spel som var utmanande)

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Kommer Demon's Souls till 360?

Demon's Souls nej, Dark Souls ja.

Medlem

Kan bara hålla med FZ. Spelet är fulländat och i en klass för sig! Älskar att sitta och nöta ett spel under långa perioder

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Jag tycker inte Demon's Souls var så otroligt svårt.
Visst man dog en hel del mer än i andra spel.
Det är tyvärr så att de flesta andra spel är alldeles för lätta och Demon's Souls var normalsvårt. (Iaf för oss som växt upp med spel som var utmanande)

Yep


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Någon annan som "gillar" skeletten?

Medlem

Jag älskade Demons Souls, men kan tyvärr inte komma in i det här spelet eftersom dem frusterande fps dropsen förstör för mig.

Medlem

Usch vad äckligt låg framerate det är i vissa områden.

Medlem

Verkligen ett mästerverk! Väldigt bra recension! Har suttit och nördat spelet i över 20 timmar nu och har en väldigt lång bit kvar av spelet men njuter av varje sekund.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Jag älskar det här spelet. Helt underbart bra, även om det har vissa brister med FPS dropps m.m. Men det glömmer man fort.

Spelet är väldigt stort, mycket större än vad jag trodde det skulle vara. Jag har kört ca 50h och har fortfarande flertalet outforskade områden.

Jag gillar den öppna världen, kommer man till ett område som man tycker är för svårt eller ifall man bara blir less på att dö på ett och samma ställe så finns det flertal andra ställen man kan besöka.

Själv tycker jag att Dark Souls är mycket lättare än Demon's souls, men detta kan mycket väl bero på att man blivit en bättre spelare sedan man spelade Demon's souls.

Om man tycker spelet är för svårt så kan jag rekommendera att köra mycket coop-multiplayer(går dock i princip bara att köra med random personer, är svårt att joina sin polare) för att levla upp sin karaktär och på så sätt göra det enklare. Samt utforska noga alla områden, det finns mycket dolt i alla möjliga ställen.

Gameplay-mässigt så ligger Dark Souls i en helt egen nivå där andra spel ligger långt efter. Däremot finns det mycket att önska på övriga bitar men det går inte att ge detta spel annat än max-betyg och hoppas att andra utvecklare också inser vikten i att ha ett bra gameplay!

Medlem

sjukt bra spel, och nästan bättre i varje aspekt. utom den dumma nya lösningen för MP servrar, som gör det ibland omöjligt att hitta folk att spela med.


signatur

Rwa?

Medlem

Vad kul, beställde det igår!

Medlem

Älskar det, precis som jag älskar föregångaren. Det jag kan tycke är svårare är timingen på fienderna. De är mycket smartare nu, och har man väl blivigt upptäckt så släpper de inte taget om än ;). Det räcker att starta upp spelet och börja vandra iväg för att älska det, ljudet av min rustning är helt otroligt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Älskar detta spelet trots att det till och från kan vara fruktansvärt frustrerande!

Det ända jag hoppas att dom ändrar med spelet just nu skulle vara att dom patcha det så att det går att installera delar av spelet så att kanske framedropsen inte blir lika hemska. (Vet att det går då det har kommit sådana patchar till andra spel)

123
Skriv svar