D# Dubbeldos av död

Redaktör
Ponny
D# Dubbeldos av död

Två gånger död letar sig in bland D-spelen. Jag borde ha spelat Dead Rising för längesen, men min phat-tv tillät inte den minimala texten. Fy på sig. Dead Space: Extraction vill jag spela mest för att jag håller originalet som den här generationens läskiga spel och det vore fint/häftigt/äckligt att se hur händelserna tog fart.

För att lätta upp den döda stämningen petade jag in ett färgsprakande plattformsspel. Jag kunde inte heller hålla mig ifrån att lyfta fram en saga som jag, i likhet med de andra kandidaterna, inte har spelat men har stora förväntningar på – trots (eller kanske tack vare) att det är ett j-rpg.

Rösta vilt och entusiastiskt fram till midnatt!

[ia=408606 Pick 'n choose.]

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
D# Dubbeldos av död

Dead Space! Har lirat det och blev positivt överasskad En railshooter av det lite mer annorlunda slaget, på ett positivt sätt. De försöker sig på skräck och det handlade inte så mycket om att tokskjuta som att skjuta smart. Typ Rekommenderas härifrån iaf!


signatur

Videomupp

Medlem

Är det död du är ute efter så är Dark Souls spelet för dig! Min röst ligger dock på De Blob!

Medlem

Även min röst hamnar på De Blob.

Dragon Quest VIII är, i konkurrens med Suikoden V, det absolut bästa japanska rollspelet till PS2 – missa inte! Det är visserligen väldigt, väldigt långt, men en helt oförglömligt mysig resa med gott om charm och sagokänsla. Jag har inte spelat det sedan det släpptes i USA, men såg nyligen nån gameplay-video på det och förundrades över hur väl grafiken åldrats.

Har du spelat alla de andra DQ-liren förresten, Fredde? Det finns ett par riktiga guldkorn att hämta där, annars.

Medlem

För att försvåra lite i omröstningen säger jag Dead Rising

Del 1-3 har ju remakats och piffats upp till GBC, och 4-6 finns ju som bekant till DS. Om du nånsin blir sugen på de äldre DQ-liren så rekommenderar jag definitivt de bärbara nyversionerna, för NES-originalen är spelmässigt föråldrade och på tok för grind-kära.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Dragon quest!

Skägg.
10 Chambers

När jag tänker efter, vart fan är #Doom II!?


signatur
Medlem

Och Diablo II (för i helvete!)

Är jag den enda som föredrar Doom 1 mot tvåan? Tycker tvåan känns lite dryg för det är så himla stora nivåer att man lätt springer vilse eller missar nycklar och blir frustrerad och ARGHGHGH springer i cirklar

Tyckte ettan var en mer kompakt, tätare spelupplevelse. Apropå ingenting.

Redaktör
Ponny

Its da blöb!

Sebbz@ Faktum är att jag äger DQIV, V (tills DS) och VII samt IX. Har småtestat dom några timmar, men tyvärr har jag aldrig kört igenom något. Fast "tyvärr" är ju dumt sagt, för jag har ju guldgruvan kvar.

Calle@ Inget pangpangande den här gången heller (om jag nu inte gravt missförstått de Blob)


signatur

En Bamseponny av folket

Haha, låter bra. Då har du en jäkla massa härliga j-rpg-timmar framför dig den dagen du orkar ta tag i din DQ-backlog!

1
Skriv svar