Dice: Battlefield 3 liknar inte alls Call of Duty

Robot
Dice: Battlefield 3 liknar inte alls Call of Duty

"Vi irrar inte bort oss från våra egna idéer", säger svenska Dice om att många ser likheter mellan singelkampanjen i Battlefield 3 och Modern Warfare-spelen.

#battlefield-3, #dice


Medlem
Dice: Battlefield 3 liknar inte alls Call of Duty

Håller med - det liknar och känns inte alls som Call of Duty. Rush KANSKE har sina likheter, men inte allt utav det. Men Rush är inte Battlefield. Det är bara en bonus för dom som vill ha variation?

Medlem

Att de försöker förneka det så här mycket får mig bli besviken...
De är ju klart de lika. Men who gives a shit?

Skrivet av Luciphear:

Håller med - det liknar och känns inte alls som Call of Duty. Rush KANSKE har sina likheter, men inte allt utav det. Men Rush är inte Battlefield. Det är bara en bonus för dom som vill ha variation?

Nu pratar de om Singleplayer och inte Multiplayer


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

bf3 saknar ju helt känslan när man träffar någon, skiter i om det är verkligt, så skön känsla att dra av ett HS med snipern i mw2

Medlem

Alla spel i samma genre ser lika ut i den icke insattas ögon. Det är som ett gammalt ordspråk säger; gud finns i detaljerna. Det är den enorma samling av alla småsaker som gör att det blir en helt ny helhet.

Det som jag tycker är tråkigt är att vi människor måste välja sidor hela tiden. Vi är alla gamers, det är ok att gilla både Battlefield och Modern Warfare. Det är också ok att inte gilla någon av de.

Dice - att bli jämförd med ett spel älskad av miljoner människor är inget annat än en komplimang.

Där har du det.

Medlem

bf3 är en besvikelse nä det blir COD .

Medlem

Det enda CoD och BF har gemensamt är att båda är FPS. Inget mer.. Det är som att jämföra Super Mario med Sonic eller Street Fighter och Mortal Kombat. Samma genera men känslan och spelsättet är olika.

Medlem
Skrivet av simon857:

bf3 saknar ju helt känslan när man träffar någon, skiter i om det är verkligt, så skön känsla att dra av ett HS med snipern i mw2

Vilken tur du har då att MW3 kommer snart för att stilla dina sniperbehov. Har du riktig tur så slopar de resten av vapnen i MW3's multiplayer och behåller endast Intervention, den andra .50 cal snipern och akimbo sawed-off. Då slipper ni problemen med att några få väljer att spela med annorlunda taktik.

Till er därute som anser att BF3's SP-kampanj är för lik MW-serien;
Kan ni snälla bjuda in oss andra till att också få pröva singleplayern. Har ni fått tidiga kopior som ni sitter och nöter i källaren kvällarna i ända? Ni verkar ju ha spelat enormt mycket av singleplayer kampanjen för att kunna dra sådana absoluta slutsatser.

Eller sitter ni på allvar och skriker att BF3 kopierar Modern Warfares singleplayer utan att ens ha spelat den?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av movo94:

bf3 är en besvikelse nä det blir COD .

Hur kan du säga det när spelen inte ens har släppts? Aja, en mindre p:12a som tror att en beta representerar den slutgiltiga produkten att möta.

Medlem

Jämför inte Battlefield 3 med Call of Duty, för varje gång du gör det dör en nyfödd liten kattunge. Och Dice blir ledsna.

Stackars Dice


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av simon857:

bf3 saknar ju helt känslan när man träffar någon, skiter i om det är verkligt, så skön känsla att dra av ett HS med snipern i mw2

Själv tycker jag det är tvärtom.. I CoD spelen är det för lätt att få in ett HS. I Battlefield känner man nästan kulans nedslag i motståndarens pannben. Plus att de krävs lite mer av en själv för att kunna placera ett HS i BF än i CoD.

Medlem

Vad är Call of Duty?

Medlem

Vänta.. va?

"Vi försöker inte medvetet att vara annorlunda." De försöker inte medvetet att vara annorlunda, de försöker alltså omedvetet att vara annorlunda, därmed försöker de medvetet att vara.. vadå? Likadana?


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem
Skrivet av QueloR:

Att de försöker förneka det så här mycket får mig bli besviken...
De är ju klart de lika. Men who gives a shit?

Enda likheten är väl att båda är shooters som utspelar sig i modern tid?

Medlem
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Vadå inte styr jetplanen själv?

Medlem
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Jetplan banan spelas som planets gunner, Calle sa det tidigare i dag. Tänk efter vad en gunner gör


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om BF3 blir en cod-kopia så kan jag lova att denna kopia blir 100 gånger bättre än orginalet.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Vadå inte styr jetplanen själv?

Du styr inte jetplanen själv i singleplayer, därför blir det mer cinematiskt. Du hänger även på din squad (verkar det som) vilket också gör det cinematiskt.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av simon857:

bf3 saknar ju helt känslan när man träffar någon, skiter i om det är verkligt, så skön känsla att dra av ett HS med snipern i mw2

Vilken tur du har då att MW3 kommer snart för att stilla dina sniperbehov. Har du riktig tur så slopar de resten av vapnen i MW3's multiplayer och behåller endast Intervention, den andra .50 cal snipern och akimbo sawed-off. Då slipper ni problemen med att några få väljer att spela med annorlunda taktik.

Till er därute som anser att BF3's SP-kampanj är för lik MW-serien;
Kan ni snälla bjuda in oss andra till att också få pröva singleplayern. Har ni fått tidiga kopior som ni sitter och nöter i källaren kvällarna i ända? Ni verkar ju ha spelat enormt mycket av singleplayer kampanjen för att kunna dra sådana absoluta slutsatser.

Eller sitter ni på allvar och skriker att BF3 kopierar Modern Warfares singleplayer utan att ens ha spelat den?

M200 "Intervention" är inte .50 cal

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Jetplan banan spelas som planets gunner, Calle sa det tidigare i dag. Tänk efter vad en gunner gör

Ja inte fan styr han i alla fall. Det är redan confirmed att det finns tvåsitsplan i SP så säg inte att "en gunner och en pilot är samma sak LOL" för det är det inte.
Calle sa det tidigare idag ja, han sa att du inte styr planen, därmed hänger du bara på och ergo det blir cinematiskt.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Vadå inte styr jetplanen själv?

Du styr inte jetplanen själv i singleplayer, därför blir det mer cinematiskt. Du hänger även på din squad (verkar det som) vilket också gör det cinematiskt.

Man hänger på sin squad...cinematiskt? Jag tycker det känns mer simulator. IRL så håller grupperna ihop för att överleva, imo är det mer cinematiskt att springa själv mot världen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Jetplan banan spelas som planets gunner, Calle sa det tidigare i dag. Tänk efter vad en gunner gör

I campaign, ja... såvitt jag vet är det här inte bara SP-jämförelser.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Javas:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Jetplan banan spelas som planets gunner, Calle sa det tidigare i dag. Tänk efter vad en gunner gör

I campaign, ja... såvitt jag vet är det här inte bara SP-jämförelser.

Äsch, jag tror vissa delar kommer kännas Hollywood medan andra kommer kännas simulator. Vi får vänta och se helt enkelt


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Vadå inte styr jetplanen själv?

Du styr inte jetplanen själv i singleplayer, därför blir det mer cinematiskt. Du hänger även på din squad (verkar det som) vilket också gör det cinematiskt.

Man hänger på sin squad...cinematiskt? Jag tycker det känns mer simulator. IRL så håller grupperna ihop för att överleva, imo är det mer cinematiskt att springa själv mot världen

Hur kan det vara mer cinematiskt att springa själv mot världen? Nu var det ju inte så att det var ihophållandet det var fel på. Det var fel på att gruppen leder dig dit du ska och skapar en linjäritet.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Javas:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Jetplan banan spelas som planets gunner, Calle sa det tidigare i dag. Tänk efter vad en gunner gör

I campaign, ja... såvitt jag vet är det här inte bara SP-jämförelser.

Äsch, jag tror vissa delar kommer kännas Hollywood medan andra kommer kännas simulator. Vi får vänta och se helt enkelt

Det är inte meningen att det ska vara simulator, verifrån fick alla den idén? ArmA är en simulator, BF är det inte

Medlem
Skrivet av movo94:

bf3 är en besvikelse nä det blir COD .

Du har inte spelat spelet än, så hur kan du säga att det är en besvikelse?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av sacrifize:
Skrivet av Javas:

Battlefield liknar inte alls modern warfare haha, det roligaste jag hört på länge.
Cod är mer cinematisk action medan Battlefield känns mer som militärsimulator-action...typ

Det är därför man inte styr jetplanen själv eller? LOL. Dagens.

Vadå inte styr jetplanen själv?

Du styr inte jetplanen själv i singleplayer, därför blir det mer cinematiskt. Du hänger även på din squad (verkar det som) vilket också gör det cinematiskt.

Man hänger på sin squad...cinematiskt? Jag tycker det känns mer simulator. IRL så håller grupperna ihop för att överleva, imo är det mer cinematiskt att springa själv mot världen

Hur kan det vara mer cinematiskt att springa själv mot världen? Nu var det ju inte så att det var ihophållandet det var fel på. Det var fel på att gruppen leder dig dit du ska och skapar en linjäritet.

Och med det är felet...? Det är ett realistiskt sätt att leda dig dit du ska. Vad skulle du velat? Att spelet hade helt öppen värld? Vad har alla för problem med att SP i spel idag ska vara cinematiska?

Medlem

CoD har enligt mig en arkadspels känsla jämfört med BF

Skriv svar