Tänk, ett helt inlägg utan barn

Medlem
Tänk, ett helt inlägg utan barn

Ja, det igår alltså
Idag återgår jag till temat "nyfödd" och "dödstrött".

Här kommer en som inte får sova ordentligt på nätterna ...

Men hon är ändå glad för lillasyster och luktar på henne när hon kan. Skönt att det gick så bra med vovven. Man vet ju aldrig hur de ska reagera, jag har hört om hundar som blir svartsjuka och jättesvåra. Men hemma går det bra med hela familjen Ek-Dahlström (bara hunden som har dubbelnamn).

I övrigt har hela familjen varit ute på skön promenad idag. Höstvädret har varit fantastiskt och även om värmen som var här för två veckor sedan är borta så lyser solen och det är underbart.

Förbaskade motljus

Något som vi ganska snabbt insåg är att lilla älskar sin napp. Jag vågar knappt fundera på hur jobbigt det kommer bli att avvänja henne från den senare, men just nu fungerar den som instant fix på typ alla besvär. Det är en übernyckel så som en vän till mig skulle sagt.

En mycket stolt far i morgon fyller hon 1 vecka... tänk vad tiden går snabbt!

#blogg

Medlem
Tänk, ett helt inlägg utan barn

Grymma bilder. Bara Volvo och Villa kvar

Medlem

Tack! Volvo blev det ju ingen, men dock en fin Peugeot 406.. den ultimata familjebilen. Villa... om vi har råd, men åtminstone radhus

Vi är på god väg att leva upp till den svenska normen... hua

MFZ
Medlem

ojoj, kul att du avslutade med "tänk vad tiden går snabbt".. du har ingen aning om hur sant det är så fort man får barn.

våran äldsta är 3 år idag och det känns som igår man var på bb.
man har lixom ingen tid att varva ner.. någonsin. ;D


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Hundar och barn funkar fint när hunden vant sig.

Katter däremot, de plannerar illdåd från dag 1.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Katter är djävulens husdjur, undvik...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Katter kommer inte i närheten av mitt hem. Hundar däremot, hur många som helst!

Medlem

Instämmer med walter och traveller. Katter är nazister i reinkarnation.

Inget fel med ett par vovvar, de klöser i varje fall inte livet ur småbarn, bara i enstaka fall om de har tränats att hata allt som är mänskligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Herregud, vad har ni för relation till djur egentligen

Och katters nedärvda beteende att kväva bebisar i sin sömn. (Shudders) Ondska i päls! Du behöver fler hundar för att hålla lillan säker. Och om en katt befinner sig på tomten, Release the hounds!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Och katters nedärvda beteende att kväva bebisar i sin sömn. (Shudders) Ondska i päls! Du behöver fler hundar för att hålla lillan säker. Och om en katt befinner sig på tomten, Release the hounds!

Där spelar kattens tydliga nazist-gener in. Låter vi katterna ta över skulle det inte dröja länge innan det dök upp dödsläger och gestapo-poliser!
Dom är onda.
Man kan se det i deras ögon.

Jag hör dem ibland yla som hundar utanför mitt fönster, de är "dog-snatchers", och det största problemet till att drogträsket har expanderat så ofantligt i norra Skåne. Begreppet "snorta-katt", har blivit så vanligt att man ofta ser ungdomar med något svart hängande utanför näsan.

Var rädda om er!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

And the crazyness continues

Katters största styrka är att hjärntvätta människor att tro att katter enbart är oskyldiga, kramgoa och gossiga. Deras små små hårstrån går in via näsan, sätter sig på hjärnan, och nu är personen under kattens kontrol. Och värst är att dessa "Cat-people" eller "Pod-Cats" utför deras arbete åt dem, försöker övertala andra människor om hur bra katter är. Dessa infekterade personer översvämmar nätet med "kattbloggar" och bilder på deras "master" utsträckta i soffor och fönsterbrädor. Så katter är inte bara onda, de är lata också.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar