Bioware om multiplayer i Mass Effect 3

Robot
Bioware om multiplayer i Mass Effect 3

Bioware förklarar i filmform vad det nyligen avtäckta multiplayerläget i Mass Effect 3 kommer att ge dig.


Medlem
Bioware om multiplayer i Mass Effect 3

nooo!

Medlem

Meh, så man måste spela coop för att få det bästa/bra ending?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Everything went better than expected.

Medlem

Ehm? Sa dom inte att coop och singleplayer skulle vara TVÅ HELT SKILDA saker? Detta var fan inte roligt att höra.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Inaktiv

Kan man få samma slut även utan att lira något multiplayer alls?

Medlem

fattar vrf folk skulle tycka det här är dåligt. tycker själv de ska bli kul o lira me polarna dock.

att man kan få xp så har är OK. men hoppas det inte bli några special saker osv

att det skulle påverka slutet är ju dock inte super kul kanske

Medlem

Uuuh, får rysningar utav företag som skapar egna intervjuer...

Medlem

Men va fan!?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

I filmen säger dom att man kan få bästa slutet genom att bara köra single-player, vilket är tur för dom... tvinga ut spelare i multiplayer vore inte smart alls.

Medlem

För att citera casey hudson: "You can reach the highest levels of success in the single player experience alone, but Galaxy at War gives you alternative ways to get there."

Medlem

är ni döva?
han säger specifikt vid ett tillfälle i filmen att man om man vill kan få samma upplevelse enbart genom att köra singelplayer.
Multiplayer är således ett sätt för dig som inte vill "launching probe, anomly detected, eezo is used in mindless grind" att köra vad jag gissar är ett slags coop-shooter instance för att samla poäng inför slutet.

Mer möjligheter, du får spela precis som du själv vill. Herregud?! Hur kan ni se detta som något negativt?

Medlem
Skrivet av triggers:

är ni döva?
han säger specifikt vid ett tillfälle i filmen att man om man vill kan få samma upplevelse enbart genom att köra singelplayer.
Multiplayer är således ett sätt för dig som inte vill "launching probe, anomly detected, eezo is used in mindless grind" att köra vad jag gissar är ett slags coop-shooter instance för att samla poäng inför slutet.

Mer möjligheter, du får spela precis som du själv vill. Herregud?! Hur kan ni se detta som något negativt?

+1

Medlem

Hoppas Bioware vet vad de gör. De sa ju att det var ett eget team som jobbade med detta så då borde inte SP bli dålig. Själv tycker jag det är bra att de prövar något nytt. Inte för att 4 st Co-op är nytt. Jag kommer ge det en chans iallafall

Medlem

Blir det bra så blir det bra. Själv säger jag bara kör hårt, de vet nog vad de sysslar med. Säg vad ni vill om Dragon Age 2, en tabbe dömmer jag dom inte efter.

Medlem

Folk som klagar: Kolla igenom HELA trailern och har du fler frågor gå till biowares forum och läs FAQ här http://social.bioware.com/forum/1/topic/323/index/8481789/1 sen så kan ni va snälla och aldrig posta här mer om ni tänkt skriva nå dum halvinformerad kommentar om artikeln ni inte ens kollat igenom helt innan.

Medlem

Men för fan! Höll på att skita knäck innan jag läste ordentligt.

Medlem

Men jävla skit.
Tänker fan inte betala xbox live för att spela något jag inte vill.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av ohem:

Meh, så man måste spela coop för att få det bästa/bra ending?

Nej.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Men jävla skit.
Tänker fan inte betala xbox live för att spela något jag inte vill.

Förstår inte varför du svär om nått du säger att du inte vill spela. o.O

Medlem

Tycker inte man ska klaga på att folk inte läser ursprungsartikeln. Snarare FZ som i sådana fall ska ha skit för att de inte skriver sanningen. Jag läser på FZ för att jag inte pallar att titta på varenda video och läsa på varenda engelskspråkig sajt.

Medlem
Skrivet av Crusherix:
Skrivet av PcKaffe:

Men jävla skit.
Tänker fan inte betala xbox live för att spela något jag inte vill.

Förstår inte varför du svär om nått du säger att du inte vill spela. o.O

Jag vill spela Mass Effect 3. Jag vill inte spela Töntplayer.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Jag vill spela Mass Effect 3. Jag vill inte spela Töntplayer.

Ingen som tvingar dig att spela "töntplayer", vad nu det är?

Kollar man igenom videon så säger dom klart och tydligt att man kan spela bara singleplayer, och få ut samma delar av storyn. Multiplayer är bara tillagt för de som vill spela det. Valmöjligheter är bra!


signatur

The cake is a lie...

Medlem
Skrivet av boboinho:
Skrivet av PcKaffe:

Jag vill spela Mass Effect 3. Jag vill inte spela Töntplayer.

Ingen som tvingar dig att spela "töntplayer", vad nu det är?

Kollar man igenom videon så säger dom klart och tydligt att man kan spela bara singleplayer, och få ut samma delar av storyn. Multiplayer är bara tillagt för de som vill spela det. Valmöjligheter är bra!

Du vet mycket väl vad jag refererar till med töntplayer. Både jag och du vet det Så du behöver inte spela dum.

Nu kollade jag inte igenom videon eftersom jag antog att "Framgångarna online kan bland annat påverka slutet på det efterlängtade rymdrollspelet."//FZ stämde. Och mitt bristande intresse för flerspelarlägen gjorde mig inte precis lockad på att ta in mer information om hur ytterligare ett spelföretag kastar bort bra singleplayer för att få in multiplayertrams.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Du vet mycket väl vad jag refererar till med töntplayer. Både jag och du vet det Så du behöver inte spela dum.

Nu kollade jag inte igenom videon eftersom jag antog att "Framgångarna online kan bland annat påverka slutet på det efterlängtade rymdrollspelet."//FZ stämde. Och mitt bristande intresse för flerspelarlägen gjorde mig inte precis lockad på att ta in mer information om hur ytterligare ett spelföretag kastar bort bra singleplayer för att få in multiplayertrams.

Nej jag visste inte vad du menade, jag kan inte läsa tankar. Prova att kolla på videon nästa gång då innan du sitter och gnäller. Inte första gången FZ skriver konstigt.
Och varför allt hat mot multiplayer? Bara för att du inte gillar det så innebär det inte att det kan bli bra och göra spelet än mer spelvärt för väldigt många människor. För mig blev spelet ännu mer intressant nu, då jag älskar co-op. Men jag tror fortfarande att ME3 kommer få en fantastisk singleplayer. Något för alla alltså.

Som sagt det ger bara fler valmöjligheter, vilket jag tycker borde vara en bra sak. Speciellt i ett spel som ME3 som bygger väldigt mycket på att man ska göra sina egna val.


signatur

The cake is a lie...

Medlem
Skrivet av boboinho:
Skrivet av PcKaffe:

Du vet mycket väl vad jag refererar till med töntplayer. Både jag och du vet det Så du behöver inte spela dum.

Nu kollade jag inte igenom videon eftersom jag antog att "Framgångarna online kan bland annat påverka slutet på det efterlängtade rymdrollspelet."//FZ stämde. Och mitt bristande intresse för flerspelarlägen gjorde mig inte precis lockad på att ta in mer information om hur ytterligare ett spelföretag kastar bort bra singleplayer för att få in multiplayertrams.

Nej jag visste inte vad du menade, jag kan inte läsa tankar. Prova att kolla på videon nästa gång då innan du sitter och gnäller. Inte första gången FZ skriver konstigt.
Och varför allt hat mot multiplayer? Bara för att du inte gillar det så innebär det inte att det kan bli bra och göra spelet än mer spelvärt för väldigt många människor. För mig blev spelet ännu mer intressant nu, då jag älskar co-op. Men jag tror fortfarande att ME3 kommer få en fantastisk singleplayer. Något för alla alltså.

Som sagt det ger bara fler valmöjligheter, vilket jag tycker borde vara en bra sak. Speciellt i ett spel som ME3 som bygger väldigt mycket på att man ska göra sina egna val.

Eftersom du är för dum eller insisterar på att spela sådan så läste jag bara din första mening. GG.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Eftersom du är för dum eller insisterar på att spela sådan så läste jag bara din första mening. GG.

De var inte dåligt att du ens bemödade dig att svara då, då jag tydligen är för dum för att förstå.


signatur

The cake is a lie...

1
Skriv svar