Glöm Valkyria Chronicles 3 – det lär stanna i Japan

Robot
Glöm Valkyria Chronicles 3 – det lär stanna i Japan

Tvåan sålde inte tillräckligt. Sega struntar i att släppa Valkyria Chronicles 3 i väst.

#sega, #valkyria-chronicles-3


Medlem
Glöm Valkyria Chronicles 3 – det lär stanna i Japan

Släpp dem med bättre grafik till ps3 !

Medlem

Trist för de som gillar denna typen av spel - dock ingen förlust för mig. Jag älskar rollspel osv...men (Jag antar att detta är ett jrpg?) inte jrpg


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av JohanTheJew:

Släpp dem med bättre grafik till ps3 !

Precis.

Släpp en utgåva med Valkyria Chronicles + DLC (samt möjligen en trophy-patch) samt uppföljarna i högre upplösning likt God of War-spelen som nyligen uppgraderades från PSP till PS3.

Sälj en massa exemplar.

Gör sedan en riktig PS3-uppföljare!

Medlem

Om man släpper det på PSP istället för konsol så...

Medlem

Inte första gången Japan dissar väst, och det lär knappast bli den sista


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av JohanTheJew:

Släpp dem med bättre grafik till ps3 !

Kunde inte ha sagt det bättre

Släpp VC2 & VC3 till PS3 med högre upplösning som God of War Collection II, eller vad det nu heter, och det är ett solklart köp.

Medlem

Klart de sålde dåligt eftersom det var PSP only. Jävla idioter @ sega alltså...

Medlem

önskar de släppte spelen till ps3 valkyria chronicales till ps3 är ett av mina favorit spel och var väldigt unikt och roligt.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Trist för de som gillar denna typen av spel - dock ingen förlust för mig. Jag älskar rollspel osv...men (Jag antar att detta är ett jrpg?) inte jrpg

det är inte ett Jrpg ala final fantasy utan är ett strategi spel i lite fantasi världs krigs sättning(andra världskrig nivå på vapen och tanks), du har en liten trupp som du kontrollerar som du får ta in i turn-based strategiska strider, du har då en visst antal förflyttningar per runda innan det blir motståndarens tur att göra sina drag.

Medlem

Gah! Ett av de få spel jag faktiskt stått ut med på konsol och handkontroll.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Låt oss se, först släpper de uppföljarna till ett fantastiskt spel exklusivt till PSP i ett billigt försök att sälja fler PSP, och sen när försäljningen uteblir så gnäller de på att spelet sålde dåligt.

Dra åt helvete SEGA.

1
Skriv svar