Medlem

Känns typ som att det var jag som skrev den här recensionen. Det är mer eller mindre exakt såhär jag känner iför Dark Souls. Det är mer eller mindre perfekt för vad det siktar efter att göra, med det lilla undantaget av att FPSen sjunker lite för lågt ibland.

Dark Souls är verkligen ett spel som man absolut älskar eller avskyr något fruktansvärt.

Medlem

Ja för mej är det klart en 5 av 5 spel har spelat över 32timmar sen i freda kväll å inte klarat hälften tror jag. Helt klart bättre/större en demons souls tycker jag

Medlem

Jag vet då inte om "sadistiskt" räcker till.. Vänta tills ni av misstag åker på en curse som äter upp 50% av er HP.. Tog mig ett par timmar (och x antal deaths) att lista ut hur jag blev av med hemskheterna..

Medlem

Men att bli cursead har sina fördelar me.......

Medlem

Bra recension! Håller med om betyget. Det är ett riktigt bra spel. Jag var nära att ge upp 5 timmar in i spelet, men kämpade vidare och nu älskar jag det. Spelade aldrig klart Demon's Souls, men det här har nog en större chans.

Inaktiv

Fan att inte det kommer till PC. Jag har förvisso en 360 så jag får väl offra mig men jag hade 1000 gånger hellre lirat det på PC.

Medlem

Bästa liret till PS3 på länge!
Fan va guld med spel som inte håller spelaren i handen hela vägen och man inte får reda på prick allting direkt. Gillar't!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av bjosarn:

Kommer Demon's Souls till 360?

Demon's Souls nej, Dark Souls ja.

Ja, Dark Souls äger jag själv på 360. Men jag undrade, att Demon's Souls kanske skulle släppas nu när det verkar växt till sig lite.

PS. Älskar att det står "Prepare to die!" på baksidan av kartongen, och veta att de menar det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så jävla bra spel!

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Ladestam:

Jag är bortrest Aargh!

Spelet har legat på posten i tio dagar och måste ligga där i en vecka till innan jag kommer hem, jag blir förbannad. Demon's Souls var ju asbra!

Men hur långt gameplay är det? 30 timmar?
(Om man inte gör alla sido saker)

Det är nog lite längre än 30 h
Jag har 9 h på min "main" men är tveksamt ens nära slutet...
Tror det är ca 50-60 h om man vill uppleva det mesta med spelet och klara av det utan att försöka 100 gånger på varje boss ^^

50-60? Får planera två veckor som helisolerad i mitt rum då

Men på vilket sätt är det "Svårare" än Demon's Souls? Jag förstod inte riktigt (vad recentionen menar), har fienderna mer hp? Eller har de minimerat gränsen för tillåtna misstag?

Jag menar, i Demon's souls så kunde man faktiskt göra fel utan att dö... (Om man inte gjorde helfel)

Argh (För massa dumma frågor, det suger att ha spelet men inte kunna spela)

För mig var ju Demon's souls fulländat, har svårt att se hur detta kan vara bättre.

Det är helt klart längre än 30 timmar, jag har spelat 30 nu och har bra mycket kvar att göra!
Svårare och svårare, det är det nog faktiskt inte. Mer hardcore skulle jag kalla det. Det är endast en storvärld, vilket innebär att det finns ingen hub som i demon's souls där man kan enkelt komma tillbaka o reparera items m.m. Du måste gå överallt själv, du kan självklart öppna "shortcuts" för att slippa långa färdesträckor men merchants ligger utspridda över hela världen och säljer olika saker. Man kan köpa items så att man kan laga items och uppgradera dom vid lägerelderna. Man kan som sagt göra saker lite lättare för sig, men just att det är en stor värld som gör spelet mer hardcore. Fienderna är inte riktigt "svårare" snarare nya. Men man lär sig allt tillslut!

Medlem

Lite väl mycket fps drops i 360 versionen, skulle omöjligen kunna ge den 5/5 pga det. Det är Inte acceptabelt på en konsoll (ingen aning om hur det är på ps3 dock).

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Kommer Demon's Souls till 360?

Lär nog inte ske, Sony står som utgivare så den chansen är nog lika stor som att första Mass Effect skulle komma till PS3.

Medlem

Klarade av demon souls och spelar nu dark souls är ungefär 30h in. Tycker framför allt att det är lättare att fatta än ettan, känns som fler typer av armor, svärd mm, gillar även att man inte förlorar halva livet när man dör.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Lite väl mycket fps drops i 360 versionen, skulle omöjligen kunna ge den 5/5 pga det. Det är Inte acceptabelt på en konsoll (ingen aning om hur det är på ps3 dock).

Spelet har sina FPS-drops på PS3 med. Vissa områden är värre än andra dock, men fortfarande tycker jag att spelet är helt otroligt underbart och förtjänar högsta betyg. Jag tycker det är lite synd att spelet släpptes till krysslådan. Efter vad jag själv erfarat så tenderar cross-platform spel att ha dålig framerate här och där, åtminstone på konsolversioner.

Medlem

Köpte en PS3 bara så jag kunde spela Demon souls - värt varenda krona.

Medlem

Riktigt svårt men roligt, vet bara inte vart jag ska nu

Medlem

Bra recension och klockrent betyg - mästerligt! Grymt bra spel, är helt såld. Älskar att det är så oförlåtande, och det faktum att varje gång YOU DIED dyker upp så är det enbart på grund av att jag själv klantat till det. Bara att skärpa sig och komma igen, göra om göra rätt.

Medlem

Klockren recension. Årets hitintills bästa spel. Årets förresten? Jag kan inte påminna mig om jag har blivit så här biten av ett spel sedan jag var liten. Fantastiskt bra driv i striderna och spänningen, upptäckarglädjen och känslan av att nästa framsteg vilar bakom knuten håller en fast. Enda nackdelen är att frugan också tycker det är roligt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

dubbelpost


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fick mitt ex i går, men suger på karamellen till helgen.

Medlem

Sjukt bra spel, jag och två kompisar satt hela helgen i en lägenhet med varsin tv och nötte det hela helgen, vi kom över 30 timmar men det kändes bara som vi skrapat på ytan. Det ska dock tilläggas att många av timmarna spenderades i att försöka komma på vad man var tillräckligt stark för att klara och utforska nya områden.
Ban-designen är enligt mig den bästa i något spel som gjorts, världen är öppen så länge det inte står en obligatorisk boss i vägen. Efter ett tag/misslyckanden lär man sig hur "banan" fungerar - var fiender står och hur man ska vinna över dem och kan ta sig en bit längre varje gång tills man hittar en bonfire eller låser upp en genväg. Tillslut blir banan såpass öppen att man kan ta sig igenom den snabbt. Alla områden i världen är sammanlänkade på något sätt och de skiljer sig väldigt mycket i hur de fungerar, först är man i en slottstad och slåss mot odöda, sedan en stor skog och slåss mot diverse träd-odjur för att sen komma till ett tempel fullt med fällor á la Indiana Jones.

Även hälsa/magi-systemet är beroende av bonfires då du endast får nya "healing pots" och kan kasta mer magier när du besökt en bonfire men i och med att man gör detta så kommer alla fiender tillbaka som nämndes i recensionen.

Otroligt bra, otroligt svårt och man blir frustrerad när det går åt helvete men när man kommer vidare så är det en stor lättnad och man vill fortsätta utforska. De som drar ner lite är att man tappar FPS på vissa ställen och det finns inget bra sätt att kalla in sina kompisar för att hjälpa till med bossar utan man får oftast någon okänd spelare som hjälper till om man väljer att ta in dem.

Medlem

Stort fan av spel som är svåra och på den punkten verkar detta spel knappast göra en besviken, men en hög svårighetsgrad gör inte ett bra spel. Dark Souls verkar vara ett spel i min smak, trodde nästan man var ensam om att gilla spel som utmanar en men med tanke på alla framgångar som Demon´s Soul verkar ha haft ser det ut som man inte är så ensam som man trott. Ska bli intressant att se hur försäljningen av spelet blir nu när det kommer på mer än en plattform=).

Medlem

Yes, en 5:a! Jag har inte kommit så lång än men älskar det lika mycket som Demon's Souls.


signatur

Memento Mori

Medlem

Spelet ligger i lådan hemma men jag har ju bara påbörjat Demon Soul's så det måste ju tragglas igenom först, så är det bara. Kan tyckas sjukt onödigt att köpa spelet nu isåfall (särskilt som jag tänkte plöja riktigt lång Yakuza 4 också) då men blir man tillräckligt upphetsad så är ju inte köpknappen långt borta. Ni vet nog hur det är.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

negativt är att multiplayerbiten, att inte kunna spela ihop med vem man vill sänker betyget en liten bit men enligt mig (Trots blighttown ala 5 fps) så är det helt klart sjukligt skoj och förtjänar 5 utav 5 möjliga


signatur
Medlem

Detta är ett spel man måste spela!

Medlem

Kan hoppas på att vissa spelföretag tar efter, vissa spel är allt för lätta.
Tänkte just nu framför allt på Fable serien där man inte ens har möjlighet att göra spelet svårare, osäker på om jag ens dött någon gång i den serien.

Även om Fable kanske är riktat mot en annan grupp av människor så skulle det vara trevligt med möjligheten att göra det mer utmanande.

Inaktiv

Tycker det bara blir fånigt och fel när ett japanskt företag gör västerländsk fantasy... Det blir ofta väldigt släntriant. Men man får väl prova å se.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Kan hoppas på att vissa spelföretag tar efter, vissa spel är allt för lätta.
Tänkte just nu framför allt på Fable serien där man inte ens har möjlighet att göra spelet svårare, osäker på om jag ens dött någon gång i den serien.

Även om Fable kanske är riktat mot en annan grupp av människor så skulle det vara trevligt med möjligheten att göra det mer utmanande.

Det är sant men det kommer ju spel hela tiden som är svåra rejält. Testa Killzone 2 på elite vetja. I dare you.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Stöder spelet mus och tangentbord?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar