Nytt Shadowrun under utveckling

Robot
Nytt Shadowrun under utveckling

Kan 90-talsklassikern fungera som webbläsarbaserat onlinespel?

#shadowrun, #cliffhanger-productions


Medlem
Nytt Shadowrun under utveckling

Steampunk? Det betecknar väl ändå 1800-tals miljöer med anakronistiska teknologier samt magi, då Shadowrun utspelar sig på 2070-talet så är det cyberpunk.

Hur som helst coolt att Shadowrun används till annat än bara bordsrollspel, det är en intressant värld.

EDIT: Aha, FZ har Ninjaredigerat texten så att det står rätt... Vilket får det att se ut som att jag inte kan läsa.;)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

GIF TECHNOMANCER !!!!!!!!

its the most overpowerd class ever

Medlem

Yay! Älskade det spelet. Dags att damma av och försöka sig på igen kanske?

Medlem

http://spoonyexperiment.com/2011/10/08/shadowrun-the-squirt-g...
en lustig liten historia
av det jag har hört om shadowrun i almlänhet så verkar det väldigt intressant, ahr dock inte orkat sätta mig in i själva rollspelet, så detta kanska blir den rätta inkörsporten för mig

Medlem

Ett bra & intressant rollspel, SVAR, JA. Så hoppas att detta kan bli något.

JIZZED IN MY PANTS!

Medlem
Skrivet av mackanmeost:

http://spoonyexperiment.com/2011/10/08/shadowrun-the-squirt-g...
en lustig liten historia
av det jag har hört om shadowrun i almlänhet så verkar det väldigt intressant, ahr dock inte orkat sätta mig in i själva rollspelet, så detta kanska blir den rätta inkörsporten för mig

rollspelet är fruktansvärt roligt men technomancers bör bannas efter som dom är FÖR bra

Medlem

Synd att det är ett onlinespel, skulle ha varit gladare om det hade varit ett stort singleplayerspel som man kan utforska. Som The Elder Scrolls osv.

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Världens bästa spel!!! (definitivt ett av dem)
Helst av allt hade jag sett en remake men men


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spelet till SNES är väldigt bra och rekommenderas varmt.

Medlem

webbaserat är hemskt. Skulle inte ha något emot en riktig release dock, till pc ofc.

Medlem

Shadowrun till SNES är ett av mina favoritspel, utan tvekan. Hade det även på SVENSKA!
Är dock lite skeptiskt till detta....

Inaktiv

Jag älskar då rollspelet, så man kan väl hoppas... Dock var ju SNES spelet rätt kul också.

Medlem

Ah, goda nyheter. Spelade det först till SNES och sedan började jag utforska universumet på allvar och det var väl det som gjorde mig förälskad i cyberpunk.

Trist dock att det senaste spelet var en enda stor snetripp.


signatur

Just an honest man in a leather mask

1
Skriv svar