Se elva minuter från Syndicate

Robot
Se elva minuter från Syndicate

Mastigt gameplay-klipp från svenska Starbreeze Studios nytolkning av 90-talsklassikern.

#syndicate, #starbreeze-studios


Medlem
Se elva minuter från Syndicate

Spelet lider redan av konsolkontroller. Mycket tråkigt.

Medlem

Måste verkligen vara inspirerande att jobba med ett dussinspel.

Medlem

Vill men kan inte på något sätt se likheterna mellan detta spel och Syndicate förutom miljö och året då spelet utspelar sig. Det här spelet verkar ha mycket mer gemensamt med DE : HR än med Syndicate. Sedan förstår jag inte varför spel på konsol har aim assist, ogillar verkligen spel där denna inte går att stänga av, när det gäller Syndicate ser det ut som den iaf i videon var på.

Medlem

Instämmer helt. Det är en tragisk utveckling att allt ska anpassas till den stora konsolmarknaden vilket nästan alltid innebär nerbantade cinematiska FPS enligt mall. Undantaget är Japanska produktioner som är betydligt mer innovativa på konsol. Klassikern ter sig mer avancerad än detta och jag hade nog inte kunnat gissa på att det var Syndicate om det inte vore för namnet och musiken.

Den enda känsla jag fick när jag såg det klippet var: "Jahopp..", inget mer. Verkar skittråkigt och inget inspirerande. Bara nya sätt att döda fiender på, sen försvinner substansen helt.

Frilansare

Herregud vad ni är bittra! Vad är ni, lika gamla som jag?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Herregud vad ni är bittra! Vad är ni, lika gamla som jag?

Zero Punctuation-generationen

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Herregud vad ni är bittra! Vad är ni, lika gamla som jag?

Nja inte bitter mer besviken på att det enda som säger Syndicate är namnet. Hade gärna sett ett Syndicate i första person, problemet med det jag sett än så länge är att inget får mig att direkt tänka Syndicate, det första jag tänker på är Blade Runner och Deus Ex.

Borstser man dock från att det rör sig om ett Syndicate spel så kan det nog bli riktigt bra, Starbreeze har inte gjort mig besviken än så länge iaf=).

Medlem

R.I.P Syndicate.

MFZ
Medlem

idclip @ 08.50 ?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

såg kul ut ;P men kommer att vara upptagen med el Bf3 de närmaste 3 åren

KoP
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Joakim Bennet:

Herregud vad ni är bittra! Vad är ni, lika gamla som jag?

Nja inte bitter mer besviken på att det enda som säger Syndicate är namnet. Hade gärna sett ett Syndicate i första person, problemet med det jag sett än så länge är att inget får mig att direkt tänka Syndicate, det första jag tänker på är Blade Runner och Deus Ex.

Borstser man dock från att det rör sig om ett Syndicate spel så kan det nog bli riktigt bra, Starbreeze har inte gjort mig besviken än så länge iaf=).

Och andra sidan borde det vara att plus om du får Blade runner vibbar. I och med att Syndicate plockat mycket inspiration ifrån Blade runner.

Medlem

Jag hade en lite annorlunda association. Min främsta tanke var... "Den där huvudpersonen ser verkligen svensk ut!" vilket kanske är passande då..

Medlem

Jag tänker mer på Syndicate som ett snabbare X-com, speciellt med ekonomi och strategibitarna.
Nu blir det bara skjuta skjuta skjuta igen. Inte ens flera alternativ att ta sig in i killens rum, samt att det inte går att breacha honom så att han inte skjuter sig...

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Vill men kan inte på något sätt se likheterna mellan detta spel och Syndicate förutom miljö och året då spelet utspelar sig. Det här spelet verkar ha mycket mer gemensamt med DE : HR än med Syndicate.

Jupp, samma här. Stort fan av första Syndicate, men ser inga direkta likheter tyvärr.

Undrar även hur många klagomål nya Syndicate kommer få från den nyare generationen som inte spelat första Syndicate för att det ser ut som DE:HR men inte spelas som DE:HR? Inga stadsdelar att gå runt i, ingen möjlighet att bara göra fienderna medvetslösa osv.

Medlem

Ser fortfarande bra ut oavsett vad resten av er säger

Medlem

Alltså... Ni som säger detta BARA ser tråkigt och generiskt ut har ju uppenbarligen inte sett videon, bara bestämt er för att hata på närmaste Syndicate-nyhet.


signatur

Imperator

Medlem

Meh, jag vill ju kunna få med mig 100 citizens, låta dem plocka upp vapen och bara kötta.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och andra sidan borde det vara att plus om du får Blade runner vibbar. I och med att Syndicate plockat mycket inspiration ifrån Blade runner.

Miljön är rätt så lik den i Syndicate (som ju precis som du skriver hämtat en del från Blade Runner), även hur agenterna ser ut men Syndicate hanlade aldrig om detta. Det som gjorde att Syndicte var ett rätt så unikt spel var att man dels kunde styra upp till fyra stycken agenter, man kunde forska fram olika egenskaper och vapen med mera, man kunde själv bestämma hur man ville uppnå sina mål. De som gillade att gå in med bara vapen kunde göra detta eller så kunde man övertala agenterna att arbeta åt en själv.

Sedan så har vi det här med svårighetsgrad, Syndicate var rätt så svårt (expansionen var avsevärt mycket svårare) och personligen tilltalades jag en hel del av att det var ett spel som krävde en del av spelaren. Det är svårt att förklara men de som spelat ett svårt spel förstår nog vad jag menar med att det ger en något som lättare spel inte kan ge. Det är en härlig känsla man får när man spelat ett spel och verkligen fått kämpa för att klara det, den känslan får jag tyvärr inte alltför ofta med dagens spel då dessa tenderar att vara för lätta.
Som sagt, blir nog ett bra spel men något Syndicate är det inte än så länge iaf.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Herregud vad ni är bittra! Vad är ni, lika gamla som jag?

Jocke, du som säkerligen satt och spelade Syndicate på Amiga liksom jag när det begav sig borde känna en smärre besvikelse för att den här "remaken" eller "rehashningen" om man så vill, inte har mycket gemensamt med Bullfrogs orginal-syndicate? Jag menar, agenterna man styrde i de isometriska spelen var ju människor som kidnappades, dödades och blev omgjorde till odöda cyborgs som tålde skitmycket stryk. Nu verkar det inte vara så. Eller har jag fel?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Det här ser underbart ut! Suget på Deus Ex minskar bara för varje gång jag kollar på Syndicate
Det här kommer jag nog skaffa så fort det släpps, in Starbreeze I trust!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Helt annorlunda från Syndicate men tycker fortfarande det ser bra ut som sitt eget spel. Kommer spela det utan tvekan.

Medlem

ser riktigt inzoomat ut allting när han spelar, antar att det är på xboxen.

Medlem
Skrivet av Oneone:

ser riktigt inzoomat ut allting när han spelar, antar att det är på xboxen.

Ja, FoV är riktigt låg..

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Helt annorlunda från Syndicate men tycker fortfarande det ser bra ut som sitt eget spel. Kommer spela det utan tvekan.

Om de även gjort det till sitt eget spel istället för att klistra Syndicate på titeln och remixa den gamla Syndicate-låten i ett billigt försök att rida på vår nostalgi så hade nog ingen haft några problem med spelet.

Medlem

"Next up: Full Throttle Reloaded! Now in FULL 3D at FULL SPEED! No more annoying cutscenes or dialogs, just non-stop ACTION!"... det summerar ungefär hur jag känner inför det här spelsläppet. Blä.

Ser fram emot en (eventuell) andlig uppföljare i stället.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Herregud vad ni är bittra! Vad är ni, lika gamla som jag?

Yeeeepp! Har ju fyllt 30 höstar i år

Nä men ärligt talat det var inget som var särskilt nytt eller spännande med den här trailern. Var lite smågrejjer som att kunna övertyga folk att ta livet av sig och så vidare men det tröttnar man rätt snabbt på. Förutom det såg det ut lite som FEAR och lite andra shooters. Känner rätt mycket MEH över det här spelet. SYND för syndicate var grymt spel. Jag hade inte haft något emot att de helt enkelt gjorde en nyversion på det gamla spelen med ny grafik och nya uppdrag!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Tillhörandes (Amiga-)generationen som satt uppe sena nätter och lirade Bullfrogs klassiker Syndicate så kan man inte låta bli att känna sig lite besviken.

Min gissning är att EA frenetiskt letade i källaren efter ett IP som skulle motivera skapandet av en Deus Ex-klon utan att riskera stämningar. Syndicate blev lösningen då det redan innehåller allt som behövdes och sen var det bara att plocka det man ville och koda fram en shooter av det hela.

(Spelet ser dock riktigt lovande ut måste tilläggas! Det är *bara* nyttjandet av Syndicatenamnet som ifrågasätts.)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar