Rally-spelet WRC 2 släpps på fredag

Robot
Rally-spelet WRC 2 släpps på fredag

Om du gillar att sladda runt på smala grusvägar och följer rally-VM så lär du antagligen älska WRC 2.

#wrc-fia-world-rally-championship-2, #milestone-studios


Medlem
Rally-spelet WRC 2 släpps på fredag

Sweden?! I'm in! Grafiskt såg det inte ut som nån höjdare, men sämre grafik betyder säkert bättre körkänsla, och det gillas starkt i bilspel.

Medlem

Ser helt okej ut men ogillar grafiken och hur de fått bilen se ut som att den kommer från ett annat spel

Medlem

Hoppas de fått till det den här gången men jag är ytterst tveksam. Gick väl inte så bra sist.

Medlem

Första spelet vara skrattretande dåligt, inget illa menat då jag vill gärna ha ett bra WRC spel igen. Och det här tyvärr bekräftaar mina rädslor... Tror inte det här blir nån höjdar spel, lär ligga i rea korgen några veckor efter release tyvärr.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tror inte det här blir nån höjdar spel, lär ligga i rea korgen några veckor efter release tyvärr.

Det skulle passa mig ganska bra då jag funderar på att köpa det i julklapp åt min far. Han är i stort sett bara intresserad av rallyspel men sitter fortfarande mest med Colin McRae 2.0 och Richard Burns Rally. Så man får väl se om ett rallyspel från denna konsolgeneration lyckas slå hans godingar (och han har inte spelat förra årets WRC heller).

Medlem

Det 1a spelet var suveränt.
Bra känsla men dassigt grafiskt.

Medlem

Kommer det till Steam?


signatur

Meep!

Nia
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det skulle passa mig ganska bra då jag funderar på att köpa det i julklapp åt min far. Han är i stort sett bara intresserad av rallyspel men sitter fortfarande mest med Colin McRae 2.0 och Richard Burns Rally. Så man får väl se om ett rallyspel från denna konsolgeneration lyckas slå hans godingar (och han har inte spelat förra årets WRC heller).

Haha Colin McRae 2.0 ftw =P Det bästa rallyspelet hittills, vilket inte säger så mycket nej.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av HaZe303:

Tror inte det här blir nån höjdar spel, lär ligga i rea korgen några veckor efter release tyvärr.

Det skulle passa mig ganska bra då jag funderar på att köpa det i julklapp åt min far. Han är i stort sett bara intresserad av rallyspel men sitter fortfarande mest med Colin McRae 2.0 och Richard Burns Rally. Så man får väl se om ett rallyspel från denna konsolgeneration lyckas slå hans godingar (och han har inte spelat förra årets WRC heller).

Richard Burns Rally. ska tydligen vara den bästa simulatorn hitills när det gäller rally.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av HaZe303:

Tror inte det här blir nån höjdar spel, lär ligga i rea korgen några veckor efter release tyvärr.

Det skulle passa mig ganska bra då jag funderar på att köpa det i julklapp åt min far. Han är i stort sett bara intresserad av rallyspel men sitter fortfarande mest med Colin McRae 2.0 och Richard Burns Rally. Så man får väl se om ett rallyspel från denna konsolgeneration lyckas slå hans godingar (och han har inte spelat förra årets WRC heller).

Richard Burns Rally. ska tydligen vara den bästa simulatorn hitills när det gäller rally.

Det har ju kommit upp några ggr under senaste året att så skulle vara fallet.

Min stående fråga är - varför kommer det inte i HD-utgåva om det var så fasligt bra?
Någon sa att det var riktigt svårt också - minns jag.

Man får ju inte förväxla upplevelsen av ett spel då det var först och störst i sin genre - med vad som finns idag?

Gillar fortfarande Dirt II o III bäst av det jag testat. Bra körkänsla och möjlighet att modda körbarhet för olika underlag och lära sig succesivt vad som passar på vilket underlag. Bra avvägd AI - och skitroligt när bilen som startar efter dig hinner i kapp och verkligen skapar stress med högt motorljud som nästan överröstar ditt eget. Skitkul discipliner med RallyCross, LastManStanding, Trailblazer crosscountry i alla världsdelar och annat. Olika väderförhållanden, sol och motljus, skarpa skuggor över vägen så man knappt ser något ibland.

Om något är bättre än Dirt-serien så säger det i alla fall mig rejält mycket.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Om något är bättre än Dirt-serien så säger det i alla fall mig rejält mycket.

Dirt-serien har inte varit någon hit hos min far. Tycker den är full med "barnsligt trams" som inte hör hemma i ett rallyspel (LastManStanding, Trailblazer, Crosscountry osv), och att Richard Burns Rally har bättre körkänsla.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av LariosoDog:

Om något är bättre än Dirt-serien så säger det i alla fall mig rejält mycket.

Dirt-serien har inte varit någon hit hos min far. Tycker den är full med "barnsligt trams" som inte hör hemma i ett rallyspel (LastManStanding, Trailblazer, Crosscountry osv), och att Richard Burns Rally har bättre körkänsla.

Jag köpte Dirt för att just få rally - men fann att jag hade ännu mer kul med de andra disciplinerna.

Men allt är bra.

Crosscountry är för övrigt inte en disciplin - bara egen förtydligande beskrivning av mig för Trailblazer så folk förstår ungefär vad det är. Jag hade ingen aning utifrån namnet.

Jag väntar ivrigt på Burns återutgivning - om det nu är så bra?
Är alldeles säker på att investerarna skulle stå i kö om hälften vore sant av det som sägs om den.

Nog mer nostalgi från somliga är min känsla. Men om jag har fel så kommer den garanterat.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Jag väntar ivrigt på Burns återutgivning - om det nu är så bra?
Är alldeles säker på att investerarna skulle stå i kö om hälften vore sant av det som sägs om den.

Kommer tyvärr inte ske då varken utgivaren eller studion bakom spelet existerar längre.

Medlem

Ge mig en uppföljare till Rallisport Challenge!!! Det är så underbart roligt fortfarande, men behöver uppdateras samt släppas till aktuella konsoller...snälla ms, vill sladda med den fula 240n

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av HaZe303:

Tror inte det här blir nån höjdar spel, lär ligga i rea korgen några veckor efter release tyvärr.

Det skulle passa mig ganska bra då jag funderar på att köpa det i julklapp åt min far. Han är i stort sett bara intresserad av rallyspel men sitter fortfarande mest med Colin McRae 2.0 och Richard Burns Rally. Så man får väl se om ett rallyspel från denna konsolgeneration lyckas slå hans godingar (och han har inte spelat förra årets WRC heller).

Richard Burns Rally. ska tydligen vara den bästa simulatorn hitills när det gäller rally.

Ja, inget har kommit i närheten av rbr och inget kommer dessvärre att göra de heller

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Ge mig en uppföljare till Rallisport Challenge!!! Det är så underbart roligt fortfarande, men behöver uppdateras samt släppas till aktuella konsoller...snälla ms, vill sladda med den fula 240n

Rallisport Challenge 2 är klart det bästa rallyt.
har skrivit till Dice och frågat om det kommer en 3a men de svarade att MS bestämmer det och i dagsläget inte aktuellt. 2 år sedan jag frågade dem dock.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av LariosoDog:

Jag väntar ivrigt på Burns återutgivning - om det nu är så bra?
Är alldeles säker på att investerarna skulle stå i kö om hälften vore sant av det som sägs om den.

Kommer tyvärr inte ske då varken utgivaren eller studion bakom spelet existerar längre.

Det här gänget då:
http://www.youtube.com/watch?v=UMUjq2oGC1s

Finns ju plenty video och någon stod RBR HD 2011 på osv.

Har det blivit opensource av det?

Tre wide-monitorer i sida med ratt såg rätt cool ut som förarplats.

Några videor såg rätt arkad ut - ungeför som billig spelfilm där man spelar in i lägre fps än man spelar upp. Både acceleration och kurvtagning.

Sedan känsla och verklig kvalitet på plats framför monitorerna kommer inte fram i video vaklart. Men ögat förlåter mycket om känslan är bra.

Men man är allt fanboi om man påstår att det aldrig kommer att göras något bättre - hur tänker man då?

Själv tycker jag känslan i Dirt står sig bra mot dessa videor jag såg.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Det här gänget då:
http://www.youtube.com/watch?v=UMUjq2oGC1s

Finns ju plenty video och någon stod RBR HD 2011 på osv.

Har det blivit opensource av det?

Nej, det är inte opensource. Att köra med flera monitors kan man lätt göra med PC-versionen tack vare SoftTH och RBR HD 2011 är helt enkelt bara gamla RBR fast med nya högupplösta texturer gjorda av fans. Det finns en mycket hängiven skara fans av RBR som gör vad dom kan för att förbättra spelet , trots att det inte är speciellt moddvänligt. Det skulle inte ske om dom inte tyckte det var den bästa rallysimulatorn.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av LariosoDog:

Jag väntar ivrigt på Burns återutgivning - om det nu är så bra?
Är alldeles säker på att investerarna skulle stå i kö om hälften vore sant av det som sägs om den.

Kommer tyvärr inte ske då varken utgivaren eller studion bakom spelet existerar längre.

Det här gänget då:
http://www.youtube.com/watch?v=UMUjq2oGC1s

Finns ju plenty video och någon stod RBR HD 2011 på osv.

Har det blivit opensource av det?

Tre wide-monitorer i sida med ratt såg rätt cool ut som förarplats.

Några videor såg rätt arkad ut - ungeför som billig spelfilm där man spelar in i lägre fps än man spelar upp. Både acceleration och kurvtagning.

Sedan känsla och verklig kvalitet på plats framför monitorerna kommer inte fram i video vaklart. Men ögat förlåter mycket om känslan är bra.

Men man är allt fanboi om man påstår att det aldrig kommer att göras något bättre - hur tänker man då?

Själv tycker jag känslan i Dirt står sig bra mot dessa videor jag såg.

Hur man tänker då?
Jo, jag tänker så att marknaden för sims i klass med rbr är försvinnande liten, vilket gör att de finns ingen utvecklare som vill/kan/vågar göra ett spel som ett fåtal människor kommer att köpa.
Den bittra sanningen är att sen konsollerna kom in i bilden på allvar så är pc-marknaden förstörd.
På konsollsidan är antagligen bortfallet av potentiella köpare ännu värre.
Min första tanke när jag testa första wrc-demot var att de kan kanske funka på konsoll med handkontroll, allt annat är otänkbart.
Jag kan säga att wrc var den i särklass sämsta upplevelsen jag haft med ett spel sen...ja inte fan vet jag
Man ska ha klart för sig att de handlar om helt olika saker, vi har dirt-serien och wrc....funkar skitbra på konsoll med handkontroll, några polare och en par bira.
Skitkul, absolut.
Sen har vi racing-sims, rbr,lfs, iracing, rfactor mm, dessa spel har en väldigt liten marknad just för att dom inte stämmer in på ovanstående kriterier.
Vad man själv väljer och tycker är kul i slutändan är upp till var och en
Själv föredrar jag sims, men kan även tycka att splitscreen på en konsoll kan vara underhållande också.

Peace

Medlem
Skrivet av spett:

Hur man tänker då?
Jo, jag tänker så att marknaden för sims i klass med rbr är försvinnande liten, vilket gör att de finns ingen utvecklare som vill/kan/vågar göra ett spel som ett fåtal människor kommer att köpa.
Den bittra sanningen är att sen konsollerna kom in i bilden på allvar så är pc-marknaden förstörd.
På konsollsidan är antagligen bortfallet av potentiella köpare ännu värre.
Min första tanke när jag testa första wrc-demot var att de kan kanske funka på konsoll med handkontroll, allt annat är otänkbart.
Jag kan säga att wrc var den i särklass sämsta upplevelsen jag haft med ett spel sen...ja inte fan vet jag
Man ska ha klart för sig att de handlar om helt olika saker, vi har dirt-serien och wrc....funkar skitbra på konsoll med handkontroll, några polare och en par bira.
Skitkul, absolut.
Sen har vi racing-sims, rbr,lfs, iracing, rfactor mm, dessa spel har en väldigt liten marknad just för att dom inte stämmer in på ovanstående kriterier.
Vad man själv väljer och tycker är kul i slutändan är upp till var och en
Själv föredrar jag sims, men kan även tycka att splitscreen på en konsoll kan vara underhållande också.

Peace

Tack, då förstår jag lite bättre vad du menar.

Vet dock inte om marknaden är så lite ändå för sims.

Jag klassar dock Dirt 2 o 3 som sims, har inte provat ettan. Allt annat tycker jag är orättvist - eller så är jag total fanboi - vad vet jag. du känner verkligen när du kör hur tung BMWn är mot Pontiac eller riskokarna. Du kan lära dig mer och mer om vilken bil som funkar bäst på olika banor/sträckor.

Ambitionen med Shift 2 i GT5 tycker jag ändå platsar också - ambitiionen finns måste jag ge dom - och dom lyckas till en gräns. Men banracing då. GT5 är väldigt välgjort men jag har inte kommit igång med karriär än så jag vet hur kul det blir. Shift 2 har dom sumpat med dålig setup från start - fattar inte hur dom burit sig åt. Det mest skruttiga åk jag kört(39 år med körkort) har aldrig uppfört sig i 70km/t som deras standardbilar. Förstår att det inte säljer.

Dock ett gäng som RidgeRacer, Juiced, Midnight Club, TestDrive, Blur, Burnout Paradize är ju rent arkad med plattan i golvet hela vägen. Man tröttnar rätt fort.

Det jag saknade på videor för RBR var andra deltagare. Det är skitkul när du antingen hinner ikapp den som startade innan dig, eller har en som kört ikapp dig för du sölat genom några kurvor.

RBR kändes lite som en finsk ensamvarg ute på öde bygden - inte tät combat med andra deltagare.

Nerven och adrenalinet finns i Dirt, samtidigt som du känner utveckling som förare och kännedom om bilarna och de är klart olika. Det är väl däckval som saknas(i tvåan i alla fall - har inte kollat så långt på 3ans setuper än).

Finns inte nerv och adrenalin så tröttnar man rätt fort. RBR verkade lite lamt det jag såg på den fronten. Tunnt med åskådare och konkurrenter.

Det skulle ju starta bilar var 10e sekund eller så för att skapa nerv i så korta sträckor som spelen ändå är jämfört med riktiga rallysträckor.

Men WRC 2 är på väg i posten till mig så får vi se hur det är.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av LariosoDog:

Jag väntar ivrigt på Burns återutgivning - om det nu är så bra?
Är alldeles säker på att investerarna skulle stå i kö om hälften vore sant av det som sägs om den.

Kommer tyvärr inte ske då varken utgivaren eller studion bakom spelet existerar längre.

Nej, något nytt RBR lär det inte bli, även om jag har kvar ett MASSIVT design doc på uppföljaren. Vi får nog skatta oss lyckliga att vi faktiskt fick chansen och väldigt fria tyglar att utveckla en hardcore rally sim. Utgivaren gav mer eller mindre upp på spelet redan innan det släpptes, samt visste inte ens internt vad spelet egentligen var; just en simulator. Så den lilla marknadsföring som gjordes var mest riktad till arcade spelare som gillade tex Colin spelen. Så, inte så konstigt att de inte fattade tycke för RBR och många recensenter klagade på att spelet inte var lika realistiskt som Colin. De var inte vana vid understyrning eller att behöva jobba lite för att ordna överstyrning.

Och angående stöta på motståndarbilar på vägarna, så var det tänkt att vara med i spelet, men var tvunget att att klippas bort pga tidsbrist.

Hur som helst, RBR studion finns inte kvar, men 5 st av grundgänget startade en ny studio och utvecklar nu spel till iOS/Android, så som Reckless Racing och Getaway.
Ta en titt!
www.pixelbite.se

/Fredrik (grafiker och rebellisk realismkontrollant på RBR)


signatur

Fredrik Alfredsson
Lead Artist [http:\\www.pixelbite.se Pixelbite Games]

Medlem

http://desertbus-game.org/ webportning av världens genom tiderna tråkigaste bilspel enligt Samson Wiklund


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar