S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat - Solstrålar?

Medlem
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat - Solstrålar?

Hej

Jag har kört hela stalker serien och tyckt framför allt att Clear Sky är snyggt. Nu spelar jag det senaste spelet, Call of Pripyat och det kan köras med directX 11 jämfört med Clear Sky som kör på 10.1.

Nu till mitt problem, jag kör med absolut högsta möjliga inställningen i båda spelen men det är endast i Clear Sky som jag kan se solstrålar/sunrays, ur den aspekten är Clear Sky snyggare än Call of Pripyat.

Jag kör med HDAO i SSAO-inställningen i Call of Pripyat.

Vad är felet?
__________________


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Det är nog inga fel tyvärr, vill minnas att det spelet var väldigt tråkigt inte minst till sitt utseende.

Medlem

utseende är en del av stämmningen, vilket ska vara dyster och tryckande, en av de mest atmosfäriska spel som finns idag


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Japp, otroligt atmosfäriskt. Har TS testat Call of Pripyat: Complete? Lägger till en hel del nytt grafikmums.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Japp, otroligt atmosfäriskt. Har TS testat Call of Pripyat: Complete? Lägger till en hel del nytt grafikmums.

Nej det har jag inte, låter nice.. Är det gratis och får man behålla sina sparningar?


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

ofc det är fan made mod som är otroligt seriös, saves är bättre att starta ett nytt game


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Brain:

Japp, otroligt atmosfäriskt. Har TS testat Call of Pripyat: Complete? Lägger till en hel del nytt grafikmums.

Nej det har jag inte, låter nice.. Är det gratis och får man behålla sina sparningar?

Ja och ja. Google är din vän.
http://artistpavel.blogspot.com/2010/04/mod-call-of-pripyat-c...


signatur

Have a good time!

Medlem

Har testat det nu på natten med gamla sparningar och det ser bra ut.

Mest intresserad av hur det ser ut på dagen med solen..


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Solen såg förjävlig ut.. vill ha så kallade "god rays" med DX11 men varför ska det gå? det vore ju inte snyggt *sarkastisk*


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Man får leta länge efter ett spel som ger så mycket "atmosfär" som Stalker. Complete modden är ett måste tycker jag blir lite av ett nytt spel.

Medlem

Complete modden är ett modifikationsmästerverk!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Complete modden är ett modifikationsmästerverk!

Ja det ser bättre ut än originalet och ibland finns det även "god rays" eller åtminstonde snygga övergångar mellan skugga och solljus.

Det var tur att jag inte hunnit så långt in på spelet för då hade det blivit svårt att starta om allt


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

1
Skriv svar