Vad finns det för bra 360 exklusiva-spel, funderar på att byta ps3 mot 360

Medlem
Vad finns det för bra 360 exklusiva-spel, funderar på att byta ps3 mot 360

Hej FZ! Funderra på att byta bort mitt ps3 mot ett 360 då jag börjar bli lite halv orolig för att det är nu tredje gången psn blivit hackat var av den andra stora gången. Jag vill nämligen känna att mina kreditkortsuppgifter är i säkert förvar när jag handlar dlc eller så. Kan tyvärr inte köpa några playstation network cards som innhåller 20€ då jag bor i utlandet och använder ett svenskt psn konto vilket jag föredrar.

Jag har tre frågor jag skulle vilja ställa.
1:Kan man installera alla spel man köpt på skivor eller frå utvecklarna välja det själva?
2.Vilka bra 360 exklusiva spel finns det? och vilka bra ps3 exklusiva spel finns det?
3:Slutligen så vill jag få reda på fördelar och nackdelar för båda konsolerna? Ni får gärna skriva om ni har båda konsolerna eller vilken av dom ni har. (Snälla inga personangrepp eller något stor konsol fanboywar nu tack)

1. PSN blev inte hackat denna gång.
2. Dina kontokortsuppgifter är säkra.
3. Om det är anledningen att du vill byta ut ditt PS3 så låter det överdrivet.

Ifall det också finns andra anledningar att du vill byta så kan jag förstå, men annars tycker jag att du slösar bort tid i onödan. Men det är förstås min åsikt och ifall det känns bättre att byta konsol så tycker jag att du ska göra det.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

1. PSN blev inte hackat denna gång.
2. Dina kontokortsuppgifter är säkra.
3. Om det är anledningen att du vill byta ut ditt PS3 så låter det överdrivet.

Ifall det också finns andra anledningar att du vill byta så kan jag förstå, men annars tycker jag att du slösar bort tid i onödan. Men det är förstås min åsikt och ifall det känns bättre att byta konsol så tycker jag att du ska göra det.

Jo jag har en del andra anledningar också. Som att man kan installera alla spel på hårddisken och att spelen laddar texturer och annat snabbare sedan att jag kan lyssna på musik samtidigt som jag spelar MP vilket jag spelar väldigt väldigt mycket. Sen så är jag sugen på att ta del av Halo serien och Gears of war serien nu efter att tatt del av infamous LBP och Killzone. (Var inte så jätte förtjust i KIllzone 2 men har inte spelat 3:an ännu så gör la det innan jag byter, om jag byter.) nackdelarna med att byta är väl att en del ps3-exklusiva spel som jag är intresserad av går bort men också så kommer det ju nya hehe. Nackdel att blu-ray går bort även om jag aldrig har tittat eller kommer titta på en blu-ray film. sista nackdelen är att Xbox live kostar pengar men å andra sidan så är ju inte 40 spänn i månaden allt för mycket pengar. Nu kom jag på en fråga: Får man några grejer gratis från XBL Marketplace när man är gold-meber? Annars är det inte så mcyekt annat men just nu känns det som 360 har mycket mer pros än ps3 och ps3 har mer cons.

Medlem

Halo-serien
Gears of war-serien

Konsolernas två bästa spel för multiplayer. Sen har du:
Forza Motorsport 4
Alan Wake
Left 4 dead 2
Mass effect 1 plus resten av serien
Halo wars
Dead rising
Shadow complex
Fable-serien
Condemned: criminal origins

Samt Xbox live. Du verkade ju gilla multiplayer.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Halo-serien
Gears of war-serien

Konsolernas två bästa spel för multiplayer. Sen har du:
Forza Motorsport 4
Alan Wake
Left 4 dead 2
Mass effect 1 plus resten av serien
Halo wars
Dead rising
Shadow complex
Fable-serien
Condemned: criminal origins

Samt Xbox live. Du verkade ju gilla multiplayer.

Har redan bestämt mig för att köpa Halo Reach, Alan Wake, Fable: The journey när det släpps (Såg asgrymt ut på e3 precis min typ av sepl) och sedan Mass Effect 1 och sedan 2:an då alla säger att det är en sån super bra serie.

Ska sedan åter köpa några spel som jag har på ps3 var av:

AC1
AC2 GOTY (hade white edition innan så vill gärna ha kvar mapsen, min favorit nämligen)
ACB Da Vinci Edition
Midnight Club LA
Fallout 3

Hade BLOPS också men tänker inte återköpa det och alla dlc:s så tätt in på MW3.

Ni får gärna säga till om något av dessa spel är mycket buggigt eller så på 360.

Medlem

Tycker att det är lite synd att du måste välja mellan konsolerna. Tycker nämligen att båda har fina spel och fördelar.

Skrivet av laxan96:

1:Kan man installera alla spel man köpt på skivor eller frå utvecklarna välja det själva?

Man kan, vad jag vet, installera alla. Det är dock inte alla som bör installeras. Halo 3 har en varning som berättar att spelet är skapat för att spelas endast från skiva, och att det blir sämre om man installerar.

Skrivet av laxan96:

2.Vilka bra 360 exklusiva spel finns det? och vilka bra ps3 exklusiva spel finns det?

Väldigt, väldigt subjektivt. Men några av mina exklusiva (om man bara räknar konsoler och inte PC där några av dem finns) favoriter är följande:
360: Alan Wake, Mass Effect 1, Gears of War-serien, Torchlight, ilomilo, Dead Rising: Case Zero (jag är inte superförtjust i de stora Dead Rising-spelen, men i så litet format fungerade det ypperligt! Case West är säkert lika bra) och Viva Piñata. Andra exklusiva titlar jag hört gott om men inte hunnit testa själv är Shadow Complex, Bastion och From Dust, tex.
PS3: Metal Gear Solid 4, Uncharted-serien, LBP, Pixeljunk-spelen, Flower, inFAMOUS-serien, Demon's Souls, Katamari Forever, Ratchet & Clank-serien och Valkyria Chronicles.
jag har säkert missat några, eftersom jag bara tar det ur huvudet. Men faktum är att de flesta riktigt himla bra spelen är multi ^^

Skrivet av laxan96:

3:Slutligen så vill jag få reda på fördelar och nackdelar för båda konsolerna? Ni får gärna skriva om ni har båda konsolerna eller vilken av dom ni har.

Jag tycker att båda är ungefär likvärdiga och båda har en självklar plats i mitt hem. PS3 har bäst exklusiva spel i min mening, och jag använder den som Blu-Ray-spelare. Kontrollen passar vissa spel bättre och vissa spel fungerar bättre på PS3. Men detsamma gäller 360, kontrollen funkar bättre med vissa spel (och ligger överlag bättre i handen) och vissa spel fungerar bättre på 360 istället. Jag är ingen onlinespelare så Live/PSN har jag inga åsikter om.

Skrivet av laxan96:

Får man några grejer gratis från XBL Marketplace när man är gold-meber?

Vad jag vet är det bara deals som gäller, inga gratisprylar. Finns väl säkert ett par undantag, men det är inte som PSN+ tex.

Hoppas svaren var till någon nytta, lycka till med ditt byte om du gör det!

Medlem

Ps3:
Uncharted 1,2,3
Resistance 1,2,3
Killzone 2,3
Infamous 1,2
Metal Gear Solid 4
God of War 3
Yakuza 3,4
Socom 4
LittleBigPlanet 1,2

Xbox 360:
Gears Of War 1,2,3
Halo 3,Reach,Wars
Fable 2
Crackdown 1,2
Mass Effect 1
Alan Wake

Har både ps3 och xbox, fast personligen så gillar jag ps3 bättre. tycker det är skönt att slippa betala för att lira online.

Har hänt flera gånger att man har varit sugen på att köpa ett spel till xbox för att lira online, men sen så räknar man ut att det blir ganska dyrt om man ska köpa spelet + live. köper alltid 1år så att man inte behöver oroa sig för att tiden ska ta slut.

Men nu så köper jag spel till ps3 ifall jag ska lira online ist, xboxet har jag bara kvar för att det är mer polare som har xbox och för att kunna köra gears of war

Medlem

Du behöver inte vara oroligt för PSN och vad media alltid skriver du kan alltid köpa spelen i CD format och du kan undvika att använda kreditkort. Det är är bara att använda Game Card.
Kom ihåg att ingen system är 100% säkert.

Några Exklusiva spel till xbox 360 som jag känner är:
- Trails HD
- Trials Evolution
- Kengo Legend of the 9

Det fanns 2 st grattis spel på Xbox Live du kan ladda ner grattis glömt deras namn tror det var "Tetris" och "Harms Way", de är inte så bra.

** Glöm inte EA har stäng deras multiplayer servrar för deras gamla spel då det går inte spela online alla spel som berörs du kan se här:
http://www.ea.com/1/service-updates

Medlem
Skrivet av OhNoSpyware:

Tycker att det är lite synd att du måste välja mellan konsolerna. Tycker nämligen att båda har fina spel och fördelar.

Skrivet av laxan96:

1:Kan man installera alla spel man köpt på skivor eller frå utvecklarna välja det själva?

Man kan, vad jag vet, installera alla. Det är dock inte alla som bör installeras. Halo 3 har en varning som berättar att spelet är skapat för att spelas endast från skiva, och att det blir sämre om man installerar.

Skrivet av laxan96:

2.Vilka bra 360 exklusiva spel finns det? och vilka bra ps3 exklusiva spel finns det?

Väldigt, väldigt subjektivt. Men några av mina exklusiva (om man bara räknar konsoler och inte PC där några av dem finns) favoriter är följande:
360: Alan Wake, Mass Effect 1, Gears of War-serien, Torchlight, ilomilo, Dead Rising: Case Zero (jag är inte superförtjust i de stora Dead Rising-spelen, men i så litet format fungerade det ypperligt! Case West är säkert lika bra) och Viva Piñata. Andra exklusiva titlar jag hört gott om men inte hunnit testa själv är Shadow Complex, Bastion och From Dust, tex.
PS3: Metal Gear Solid 4, Uncharted-serien, LBP, Pixeljunk-spelen, Flower, inFAMOUS-serien, Demon's Souls, Katamari Forever, Ratchet & Clank-serien och Valkyria Chronicles.
jag har säkert missat några, eftersom jag bara tar det ur huvudet. Men faktum är att de flesta riktigt himla bra spelen är multi ^^

Skrivet av laxan96:

3:Slutligen så vill jag få reda på fördelar och nackdelar för båda konsolerna? Ni får gärna skriva om ni har båda konsolerna eller vilken av dom ni har.

Jag tycker att båda är ungefär likvärdiga och båda har en självklar plats i mitt hem. PS3 har bäst exklusiva spel i min mening, och jag använder den som Blu-Ray-spelare. Kontrollen passar vissa spel bättre och vissa spel fungerar bättre på PS3. Men detsamma gäller 360, kontrollen funkar bättre med vissa spel (och ligger överlag bättre i handen) och vissa spel fungerar bättre på 360 istället. Jag är ingen onlinespelare så Live/PSN har jag inga åsikter om.

Skrivet av laxan96:

Får man några grejer gratis från XBL Marketplace när man är gold-meber?

Vad jag vet är det bara deals som gäller, inga gratisprylar. Finns väl säkert ett par undantag, men det är inte som PSN+ tex.

Hoppas svaren var till någon nytta, lycka till med ditt byte om du gör det!

Tack så mycket det gav mig nästan alla svar. Nästan helt säker på att jag byter in imorn barar min bror följer med då jag måste ha någon myndig med när man ska sälja på GAME här i spanien.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Ps3:
Uncharted 1,2,3
Resistance 1,2,3
Killzone 2,3
Infamous 1,2
Metal Gear Solid 4
God of War 3
Yakuza 3,4
Socom 4
LittleBigPlanet 1,2

Xbox 360:
Gears Of War 1,2,3
Halo 3,Reach,Wars
Fable 2
Crackdown 1,2
Mass Effect 1
Alan Wake

Har både ps3 och xbox, fast personligen så gillar jag ps3 bättre. tycker det är skönt att slippa betala för att lira online.

Har hänt flera gånger att man har varit sugen på att köpa ett spel till xbox för att lira online, men sen så räknar man ut att det blir ganska dyrt om man ska köpa spelet + live. köper alltid 1år så att man inte behöver oroa sig för att tiden ska ta slut.

Men nu så köper jag spel till ps3 ifall jag ska lira online ist, xboxet har jag bara kvar för att det är mer polare som har xbox och för att kunna köra gears of war

Gör inte så mycket att detn kostar en femhundring om året då jag tycker det är helt ok för det jag får ut av det.

Bestämt mig för att köpa några exclusives.

Halo Reach, Alan Wake, Mass Effect 1, Midtown Madness, Fable the journey (när det släpps) och kanske något Gears of war (tror inte det).

Medlem
Skrivet av Bonik:

Du behöver inte vara oroligt för PSN och vad media alltid skriver du kan alltid köpa spelen i CD format och du kan undvika att använda kreditkort. Det är är bara att använda Game Card.
Kom ihåg att ingen system är 100% säkert.

Några Exklusiva spel till xbox 360 som jag känner är:
- Trails HD
- Trials Evolution
- Kengo Legend of the 9

Det fanns 2 st grattis spel på Xbox Live du kan ladda ner grattis glömt deras namn tror det var "Tetris" och "Harms Way", de är inte så bra.

** Glöm inte EA har stäng deras multiplayer servrar för deras gamla spel då det går inte spela online alla spel som berörs du kan se här:
http://www.ea.com/1/service-updates

Tack för tipset. men bor i spanien så och har ett svenskt PSN konto så kan inte använda Game cards

Medlem

Glöm int5e att du på 360 kan ladda hem alldeles undewrbara småspel via indie games för 10-50kr, allt från 8/16-bitar J-RPG till äventyr och action. Finns otroligt mycket bra där som bara kostar några få kronor

Medlem

GOW är ju bästa spelet på xbox ! fast alla har väl inte samma smak

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

GOW är ju bästa spelet på xbox ! fast alla har väl inte samma smak

Jag är bara inte så mycket för third person shooters. Men jag tycker ändå att GOW verkar skitbra.

KoP
Medlem

Som Grumbledock nämnde, finns över 1000 indiegames att ta del av via marketplace vilket för egen del känns som ett stort plus. Finns många pärlor att hitta för en billig slant.

Medlem

Jag glömde Splinter cell conviction! Ännu en titel värd tiden till 360.

Inaktiv

Deadly Premonition är ett intressant och rejält bisarrt äventyrsspel som släpptes till 360 i Europa.

1
Skriv svar