Medlem
Grafikkort

Har testat betan och det känns som mitt grafikkort inte pallar trycket. har ett gtx570 phantom och kör på en 24" skärm från benq och måste därför köra i upplösningen 1920x1080 och det känns som jag får enormt mycket fps dropps eller vad det heter när bilden inte hänger med i svängarna.. har testat att köra ner upplösningen lite och det funkade lite bättre fast fick o-skarpare bild med mindre roliga färger (kör i high/medium på allt) kan det vara så att det blir bättre när spelet släpps eftersom det bara var en beta eller är det faktiskt så att mitt nyinköpta kort för ca 3 papp inte klarar trycket som jag vill.

isåfall funderar jag på detta kort som är lite prisänkt.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647767

all feedback uppskattas.


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

Körde själv med ett GTX480 (som motsvarar GTX570) i BF3 betan med allt på max och 1920x1080 utan problem. Fick som minst 30 fps och som högst 50+. Kan det vara någonting annat i ditt system som flaskhalsar? Hur ser resten av ditt system ut?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

i7 2600k processor/ 8 gb 1600mhz/ ssd disk mm..

förstår inte vart problemet ligger..


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem

Hur ser möjligheterna till SLI ut? Byter du till 580 så är det väldigt mycket pengar för inte så mycket mer prestanda. Själv körde jag på mitt 6870 (~mellan gtx460 och 560ti) och fick sänka till medium på 1680x1050 för att få nog fps för min smak (70-90). Är jävligt sugen på ett till kort men kassan är lite tunn då jag just införskaffat SSD ;P

Medlem

Hur du några andra program som körs i bakgrunden som kan sluka prestanda? Du borde kunna köra med bra FPS. Drivrutiner?

Medlem

Mmm drivers kanske, eller har du tex webbläsarn öppen (IE,FF, etc) i bakgrunden? Flashfönster typ reklamen på tex Aftonhoran är boven för många som råkar ut för grafikproblem.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Kom på en sak, körde du med Nvidias BF3 drivare? För de skulle väl ge 20-40% prestanda eller liknande.

Medlem

tack så hemskt mycket för all hjälp av alla till att börja med, känns lite frustrerande med detta problem

hursomhelst..

Brukar stänga av de mesta programmen, men kan ha det i åtanke när spelet släpps för ett nytt test. har en 19" som jag använder som multitask skärm när jag är inne i spel. har hört att den slukar mycket prestanda när man spelar? föresten spelar det någon roll vilket av utagen på grafikkortet jag använder? använder för nuvarande den nedre ingången för skärmen jag lägger focus på (spel skärmen)


signatur

Du kan kissa utan att bajsa men inte bajsa utan att kissa

Medlem
Skrivet av wafet:

tack så hemskt mycket för all hjälp av alla till att börja med, känns lite frustrerande med detta problem

hursomhelst..

Brukar stänga av de mesta programmen, men kan ha det i åtanke när spelet släpps för ett nytt test. har en 19" som jag använder som multitask skärm när jag är inne i spel. har hört att den slukar mycket prestanda när man spelar? föresten spelar det någon roll vilket av utagen på grafikkortet jag använder? använder för nuvarande den nedre ingången för skärmen jag lägger focus på (spel skärmen)

Uttaget spelar ingen roll.

Och ja, två skärmar är prestandakrävande. (Kortet behöver ju skicka ut olika bilder)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar