Se detta om du tvekar på att köpa Dark Souls

Robot
Se detta om du tvekar på att köpa Dark Souls

Minns du första gången du dog i Dark Souls, och minns du första gången du besegrade en boss som först verkade helt omöjlig?

#dark-souls


Medlem
Se detta om du tvekar på att köpa Dark Souls

Enligt mig en av Dark Souls sämsta trailers. inget som får mig att avboka köpet dock

Medlem

Såhär spel ska vara... Man ska dö som fan, det som får en att kämpa vidare!

Medlem

Riktigt trevlig trailer ^^

Medlem

Det som är kul är att det här spelet verkar läskigare än survival horror spel som verkligen försöker skrämmas xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Köp det här spelet. Sluta tveka, så ruskigt bra spel!

Medlem

Tvekar pga har ingen lust att köpa ny tv eller handkontroll pga all frustration som lär uppkomma när man spelar det.

Medlem

vovvar som fäktas med svärd i mun, creepy...


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Så äckligt bra spel, jag älskar det! Lätt ett av årets höjdpunkter, låt oss hoppas att From Software släpper ännu ett liknande.

Medlem

Jag tvekar fortfarande, vet inte riktigt om jag har det tålamod som krävs för det här spelet.

Medlem

Nu blev jag ju sugen på att köpa spelet :D. Får vänta till den 25e bara. Har inte hört så mycket om det här spelet faktiskt. Får väl läsa på lite då innan jag köper det.

Medlem

Riktigt bra spel, men man måste nog säga att det inte är för alla.
Tror lätt att många köper det, lirar några timmar sedan kommer det bara bli liggandes pga av att man inte kommer vidare.

Men ni som är intresserade men som tvekar pga av att ni är rädda att tålamodet tryter så kan jag bara säga att jag var själv fundersam i början. Det ska erkännas att jag inte alltid har det bästa tålamodet, eventuellt kort stubin i vissa tillfällen där ett dödsfall kan få en att bryta ut i kortvarig nerdrage.
Men med detta spel så känns det okej att dö, man vet att det är svårt, man måste dö lite för att förstå hur man ska ta sig vidare.
Learn by doing helt enkelt, så ger man det tid och tålamod så är det ett riktigt guldkorn!

Medlem

Gåstilen på första gubben där skriker "like a boss"!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Låter som ett spel där man kommer vara frustrerad 80% av tiden. Personligen är jag glad att spel INTE är som på den "gamla goda tiden" längre. Frustration och ilska är inte det jag söker när jag spelar.

Se detta ifall du tvekar att på att köpa: http://www.youtube.com/watch?v=UnUGxY_b00Y&feature=player_emb...

haha. usch. jag avstår. bara att se "you defeated"(!??) gör mig förbannad.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Låter som ett spel där man kommer vara frustrerad 80% av tiden. Personligen är jag glad att spel INTE är som på den "gamla goda tiden" längre. Frustration och ilska är inte det jag söker när jag spelar.

Se detta ifall du tvekar att på att köpa: http://www.youtube.com/watch?v=UnUGxY_b00Y&feature=player_emb...

haha. usch. jag avstår. bara att se "you defeated"(!??) gör mig förbannad.

Ni som tvekar, kolla inte på det klippet ? Han spelar ju inte ens seriöst, för om han är så dålig, då får han skylla sig själv

Medlem

Jaha, ja jag måste väl klara mitt Demon's souls först känner jag nu

Medlem

Äger Dark Souls nu och jag gillar svårighetsgraden, väldigt nice... men de hade gärna fått lov skippa all grinding. Grejen är den, grindar man inte så är spelet omöljigt. Grindar man så har man en chans, men det är fortfarande svårt. Varför inte bara ta bort "väntetiden" där man grindar bort timmar vid ett bonfire innan man börjar faktiskt spela den riktiga utmaningen? Anledningen till varför jag klagar är för jag spela nyss igenom Super Castlevania IV igen på två timmar och det är ett spel där varje sekund och minut kräver uppmärksamhet och skicklighet. Dark Souls är exakt så också... fast med skillnaden att man är tvungen att grinda mellan varje "bana".

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Äger Dark Souls nu och jag gillar svårighetsgraden, väldigt nice... men de hade gärna fått lov skippa all grinding. Grejen är den, grindar man inte så är spelet omöljigt. Grindar man så har man en chans, men det är fortfarande svårt. Varför inte bara ta bort "väntetiden" där man grindar bort timmar vid ett bonfire innan man börjar faktiskt spela den riktiga utmaningen? Anledningen till varför jag klagar är för jag spela nyss igenom Super Castlevania IV igen på två timmar och det är ett spel där varje sekund och minut kräver uppmärksamhet och skicklighet. Dark Souls är exakt så också... fast med skillnaden att man är tvungen att grinda mellan varje "bana".

Har klarat spelet nu och "grindade" faktiskt inte en enda gång Men till alla som tänkt solo'a sista bossen, you're in for a treat hahahaha

Medlem
Skrivet av Frgr:
Skrivet av DarkZide8:

Äger Dark Souls nu och jag gillar svårighetsgraden, väldigt nice... men de hade gärna fått lov skippa all grinding. Grejen är den, grindar man inte så är spelet omöljigt. Grindar man så har man en chans, men det är fortfarande svårt. Varför inte bara ta bort "väntetiden" där man grindar bort timmar vid ett bonfire innan man börjar faktiskt spela den riktiga utmaningen? Anledningen till varför jag klagar är för jag spela nyss igenom Super Castlevania IV igen på två timmar och det är ett spel där varje sekund och minut kräver uppmärksamhet och skicklighet. Dark Souls är exakt så också... fast med skillnaden att man är tvungen att grinda mellan varje "bana".

Har klarat spelet nu och "grindade" faktiskt inte en enda gång Men till alla som tänkt solo'a sista bossen, you're in for a treat hahahaha

Vilken lvl var din gubbe på slutet då?

Medlem

lvl 69 i slutet

Medlem

Har snart klarat spelet igen nu, fast med en sorcerer. Väldigt mycket enklare när man kan alla bossar och magi var enklare än melee. klockar nog in på 30h istället för 60h som på första genomspelningen.

1
Skriv svar