AssCreed-utvecklare: ett spel per år funkar utmärkt

Robot
AssCreed-utvecklare: ett spel per år funkar utmärkt

Ett nytt Assassin's Creed-spel varje november är inget problem för teamet, säger uppdragsdesignern Falco Poiker.

#assassins-creed-revelations


Medlem
AssCreed-utvecklare: ett spel per år funkar utmärkt

Skulle bli tokig om jag fick vänta 2 år på nya Assassins Creed.
Och ni som kommer säga att dom spottar ut ett spel varje år. För det så tycker jag Ubisoft gör det jävligt bra. Inget b spel som kommer precis.

Inaktiv

Assassin's Creed '12, Assassin's Creed '13, Assassin's Creed '14... Försöker alla utvecklare ta efter sportspelen nu och spotta ut ett nytt spel varje år?

Inaktiv

Var det inte Final Fantasy som började med höga nummer efter namnet?

Medlem

Sålänge de håller måttet så kör på.

Medlem

Jag klagar inte såvida spelen fortsätter att hålla en hög standard.

Medlem

Rehash incoming!


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ubisoft har varit mycket bra på att förstöra spel, genom att släppa dem för tidigt, exempel: Rainbow Six Vegas 2 och Silent Hunter V...

Medlem

Och där slutade jag bry mig om Assassins Creed. Av samma anledning jag inte kollar på LOST eller spelar WOW. Det måste finnas ett slut...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Jag spelar Brotherhood nu och måste säga att jag gillar det för att vara släppt ett år efter 2an.
Låt det inte spåra ur som Guitar Hero och Call of Duty så kan väl 1 års släpp fungera ett tag.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Så börjar mjölkandet.

Medlem

Som nån sa tidigare, så länge det är bra varför klaga :S

Medlem

så länge dom gör en ny högre standar hela tiden så är jag nöjd

Medlem

Var inte Assassin's Creed sagt att bli en trilogi när det första spelet kom ut? Nåja.. Inget för mig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Själv har jag tappat intresset på grund av att det känns som att de har tappat storyn någonstans på vägen. Bättre om de hade gjort klart trilogin och sen börjat pumpa spel efter det tycker jag.

Medlem
Skrivet av kyostize:

Skulle bli tokig om jag fick vänta 2 år på nya Assassins Creed.
Och ni som kommer säga att dom spottar ut ett spel varje år. För det så tycker jag Ubisoft gör det jävligt bra. Inget b spel som kommer precis.

Jag måste hålla med dig. Älskar Assassin's Creed-stämningen. Spelen har varit lite för lätta ända från start och Brotherhood nådde inte riktigt 2:ans höjder men jag är glad att jag får uppleva ett nytt spel varje år.


signatur

Memento Mori

Medlem

Släpp hur mycket spel som helst hur ofta som helst. Om de är bra allihopa så är det bra, om de är skräp allihopa så gör det ingenting heller.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Tycker att Assassins creed börjar kännas mer och mer som CoD, de två första var bra spel men sen övergår det till att ge ut ett spel varje år utan några egentliga förändringar (brotherhood eller vad det nu hette var det första jag tyckte kändes så på), ger oss en lövtunn handling och karaktärer som är totalt ointressanta.

Medlem

Det är väl inga problem att släppa ett spel per år om det är typ samma spel som släpps varenda gång.

Har spelat dom 2-3 sista spelen och ser inga större ändringar mellan dom, kul spel, okej kvalitet.

Medlem

Nej, inte dom också. Tro mig, jag är smått frälst i Assasins Creed men att göra årliga släpp dödar vilket spel som hälst. Man tröttnar på det oavsett hur bra det än må vara. Snälla, döda inte AssCreed! :/

Medlem

Hahaha, CoD syndrom, snart ska väl dice börja spotta ut ett spel per år också ?

Skrivet av FUtech:

Nej, inte dom också. Tro mig, jag är smått frälst i Assasins Creed men att göra årliga släpp dödar vilket spel som hälst. Man tröttnar på det oavsett hur bra det än må vara. Snälla, döda inte AssCreed! :/

+1
Risken blir att man tröttnar som sagt och det vill jag inte bästa spel serien :heart:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kan ni inte försöka hålla namnet till Assasssin's Creed istället för AssCreed låter bara väldigt töntigt.

Är inte sidan seriös försvinner folk, eller riktar ni er endast till p12s?


signatur

AYY LMAO

Medlem

oj vad ointreserad jag just blev av AC:R

Medlem

Gäääääsp!!!! Man kan inte göra bra spel på ett år när ska alla FATTA!!!!???

Sluta betala för sådan här skit så kommer dom lägga lite mer krut bakom tills nästa släpp...
Titta bara på Metal gear solid tex.. Tror någon här inne man kan göra ett nytt Mgs varenda år så att dom blir med lika hög kvalité som tidigare??

Man kan inte trolla med magiska händer ihop ett bra spel på ett år. Finns en anledning till att det tar minst 3 år för alla bra spel att släppas.. Så, sluta stödja sådan här skit innan alla spel blir ett års utvecklade!!!

Medlem
Skrivet av Haziza:

Kan ni inte försöka hålla namnet till Assasssin's Creed istället för AssCreed låter bara väldigt töntigt.

Är inte sidan seriös försvinner folk, eller riktar ni er endast till p12s?

Obvious troll.

Är glad att jag inte tillhör deras dev avdelning som knackar på det här spelet. Dock kanske dom har världens mest kreativa och flitigaste människor i sitt förvar. Men det låter som lite läderpiska och väldigt lite fritid för dessa människor för att hålla sitt time table.

Men visst, håller spelet bra standard vid släpp så kan man väl inte klaga.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Haziza:

Kan ni inte försöka hålla namnet till Assasssin's Creed istället för AssCreed låter bara väldigt töntigt.

Är inte sidan seriös försvinner folk, eller riktar ni er endast till p12s?

Obvious troll.

Är glad att jag inte tillhör deras dev avdelning som knackar på det här spelet. Dock kanske dom har världens mest kreativa och flitigaste människor i sitt förvar. Men det låter som lite läderpiska och väldigt lite fritid för dessa människor för att hålla sitt time table.

Men visst, håller spelet bra standard vid släpp så kan man väl inte klaga.

Hur får du mig till troll? Du påstår alltså att om man tycker något är fel och ger det kritik så är man troll? Trollet här är väl du, försök ta reda på vad ordet först betyder innan du börjar använda det, ett tips.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Hur får du mig till troll? Du påstår alltså att om man tycker något är fel och ger det kritik så är man troll? Trollet här är väl du, försök ta reda på vad ordet först betyder innan du börjar använda det, ett tips.

Fattar inte hur du hittar energin till och skriva hur folk ska diska och skriva artiklar med löjliga argument om p12or och töntfaktorn.
Speciellt när du själv stavar assassin's med 6st S. Därav är ju tydligen AssCreed helt ok för oss och dig som slirar lite extra på tangenterna.

FZ. Fortsätt skriv på samma sätt så det sticker i ögonen på folk.
Fyfan vad hemskt att vara annorlunda. Nå nää.

Medlem
Skrivet av red_laces:

Tycker att Assassins creed börjar kännas mer och mer som CoD, de två första var bra spel men sen övergår det till att ge ut ett spel varje år utan några egentliga förändringar (brotherhood eller vad det nu hette var det första jag tyckte kändes så på), ger oss en lövtunn handling och karaktärer som är totalt ointressanta.

Tycker snarare tvärtom jag, 1:an var då sämsta utav dom 3 som finns, det om något är enformigt. 2:an och 3:an vart bara bättre o bättre, hoppas på stort för Revelations nu.

Skrivet av Palpatine666:

Gäääääsp!!!! Man kan inte göra bra spel på ett år när ska alla FATTA!!!!???

Sluta betala för sådan här skit så kommer dom lägga lite mer krut bakom tills nästa släpp...
Titta bara på Metal gear solid tex.. Tror någon här inne man kan göra ett nytt Mgs varenda år så att dom blir med lika hög kvalité som tidigare??

Man kan inte trolla med magiska händer ihop ett bra spel på ett år. Finns en anledning till att det tar minst 3 år för alla bra spel att släppas.. Så, sluta stödja sådan här skit innan alla spel blir ett års utvecklade!!!

Dom måste vara ett undantag för dom är jävligt bra på att trolla med magiska händer ihop ett bra spel på ett år. Sen detdär om man kan göra nytt Mgs varenda år vet jag inte, har inte kört ett endaste förutom nåt jäkla skit till gameboyen.

Sen så ska jag tamefan köpa 2st utav Revelations, ett till datan (om det kommer till datan) och ett till xboxen, kanske två ifall det inte finns till datan då, bara för att jävlas med dig. Brukar annars hålla mig till xboxen ja

Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Haziza:

Hur får du mig till troll? Du påstår alltså att om man tycker något är fel och ger det kritik så är man troll? Trollet här är väl du, försök ta reda på vad ordet först betyder innan du börjar använda det, ett tips.

Fattar inte hur du hittar energin till och skriva hur folk ska diska och skriva artiklar med löjliga argument om p12or och töntfaktorn.
Speciellt när du själv stavar assassin's med 6st S. Därav är ju tydligen AssCreed helt ok för oss och dig som slirar lite extra på tangenterna.

FZ. Fortsätt skriv på samma sätt så det sticker i ögonen på folk.
Fyfan vad hemskt att vara annorlunda. Nå nää.

Sen så förstår jag inte riktigt vart du hittar energin för att sitta och påpeka små fel i andras meningar. Ska jag vara så pass petnoga så kan jag säga att i Sverige så skriver vi inte "...energin till och skriva....", utan vi skriver: "...energin till att skriva...."

Medlem

Tycker att kommentatorerna idag inte vet hur man gör research.

Jag har sett flera videor om Assassins Creed: Revelations, alltid så brukar de gå efter fansen, och alltid så gör dem det rätt. Det senaste Assassins Creed kommer att vara svårare, samt ha en förbättrat multiplayer som inte tillåter vem som helst att skutta runt hej-vilt som i Brotherhood (Detta bevisar flera trailers, samt som en skribent från kotaku provade spelet, och kunde därmed själv bevisa att det var ett svårare spel)

Spelet har även förbättrade animationer och förbättrad grafik, samt som det sägs att ha roligare gameplay.

Det jag inte har fått reda på är ifall det kommer att vara mer taktiskt när man gör uppdrag, vilket jag i för sig inte tvekar på att det kommer att vara, på grund av att man nu använder sig av minor och bomber, samt så har man två olika inventories. En för små-saker så som knifar, postiler och bomber, och den andra för större vapen.

Det enda jag kan tycka vara onödigt med Assassins Creed: Revelation är att man kan förbeställa det för "Vlad the Impaler" Barnan som enbart består av att Ezio springer runt i en mörk kammare för att hämta ett svärd, som enligt spelet är det starkaste svärdet.

Sen återstår det att se hur det blir.

Men som sagt, gör research innan ni börjar säga kommentarer så som "Nu blir det som ett CoD spel." För som vi alla vet, så är alla CoD närintill likadana, till skillnad från Assassins Creed, där spelet ändras och förbättras hela tiden. (Ni kanske tänker att brotherhood borde vara ett undantag, men jag säger att det är olikt de andra två AC på grund av att det har en multiplayer.)

12
Skriv svar