Battlefield 3 – multiplayer

Robot
Battlefield 3 – multiplayer

Du har spelat betan. Vi har spelat conquest, rush och team deathmatch på briljanta nya banor. Här är vår rapport från en heldag hos Dice.

#battlefield-2, #battlefield-bad-company, #battlefield-bad-company-2, #battlefield-3, #dice, #battlefield-1942, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Battlefield 3 – multiplayer

Jag älskar Rush.


signatur

Memento Mori

Medlem

Bra artikel! Ser fram emot detta spel såpass att jag laddat ner en android-app som räknar countdown till release, dock för UK som får den 28e.

Appropå release: det är riktigt irriterande och LARVIGT att USA får spelet den 25e medan vi får det den 27e.
Är det någon som vet om man kanske kan koppla upp sig mot en amerikansk VPN temporärt när man köper spelet online, och på så sätt låsa upp det 2 dagar tidigare? Dom kanske har tänkt på sådant redan?


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Du har nog rätt att ibland får man som sagt jogga genom hela kartan för att ha nåt att göra och blir det för mycket av den varan kan man köra lite rush


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag älskar Rush.

Precis tvärtom för mig. Ogillar verkligen Rush, känns så instängt och icke-battlefield.

Conquest hela vägen för mig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Fanns det ingenting att kritisera med spelet?

Redaktör
Skrivet av donhenri:

Fanns det ingenting att kritisera med spelet?

Det kommer i recensionen.


signatur
Medlem

Kommer det vara dedikerade servrar till ps3 & xbox 360? har för mig att jag har läst det någonstans förut. Tacksam för svar

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av donhenri:

Fanns det ingenting att kritisera med spelet?

Det kommer i recensionen.

Tnx man

antar att det kommer att bli en lååång recension?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av donhenri:

Fanns det ingenting att kritisera med spelet?

Det kommer i recensionen.

Finns det något datum på när recensionen släpps? Kommer den komma innan den 27:e så man vet om man ska hämta ut sin förhandsbokning eller vänta tills priset gått ner?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av donhenri:

Fanns det ingenting att kritisera med spelet?

Det kommer i recensionen.

Finns det något datum på när recensionen släpps? Kommer den komma innan den 27:e så man vet om man ska hämta ut sin förhandsbokning eller vänta tills priset gått ner?

Vad jag vet brukar de alltid komma någon dag innan.

Medlem

Usch, vad man känner sig gammal om de som "veteranerna som hyllande BF2" är referenspunkten.
Om man är riktig veteran som älskade BF42 och ratade BF2 efter någon månad, vad tycker man om spelet då?

Jag både gillade och ogillade betan. Rush var ett välkommet inslag för min del, som hade som roligast när Town Square Trouble spelades i BF42. Conquest kändes "som vanligt". Men alla buggar gjorde att jag alt+f4:ade allt för ofta. Däremot har jag svårt för hundra stycken "unlocks" och annat bös, speciellt när menyerna för dessa unlocks var så jävla konsoloifierade att man fick huvudvärk.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av donhenri:

Fanns det ingenting att kritisera med spelet?

Det kommer i recensionen.

antar att det kommer att bli en lååång recension?

You bet!

Skrivet av Mellanare:

Finns det något datum på när recensionen släpps? Kommer den komma innan den 27:e så man vet om man ska hämta ut sin förhandsbokning eller vänta tills priset gått ner?

Vi har inget spikat datum än, men den kommer långt innan den 27:e.


signatur
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag älskar Rush.

Jag hatar rush. Det blir så grötigt kring objektiven så att man dör ett par gånger i minuten. Dom korta respawn tiderna hjälper knappast.
Jämfört med countdown i Red orchestra heroes of stalingrad så är RUSH verkligen skit.
Jag kommer nog att köpa BF3 oavsett, frågan är om det håller längre än bfbc2 som var kul i ett par veckor...

Medlem

Jag är bara 20 år men jag började med BF1942 och har spelat huvudspelen genom åren(BF1942, BF2, BC 1 & 2 och nu kanske BF3). Spelen är extremt bra och jag ser fram emot BF3.

Det är på många sätt fortfarande Battlefield i grunden men med nya Team Deathmatch och Rush så är jag också nöjd.

Conquest som en del arga debattörer försvarar nästan blodigt intensivt börjar jag också lätt tröttna på. Ibland är det riktigt roligt men då krävs en sjukt bra grupp att lira med(med andra ord: bara klanspel).

Det talas ofta om att BF-folket är äldre(vilket stämmer) och därmed också smartare och mer teamplaybenägna. Det senare har faktiskt jag inte märkt. BF på public är ungefär som CoD på public. Skillnaden är att din spelupplevelse är mycket mindre begränsad av dina lagkamrater på CoD än på BF(även om det också har en betydelse).

BF3 kan bli ett köp för mig då man kan kombinera mer rena och intensiva stridsfajter som Rush eller TDM med några omgångar avslappnad Conquest på 64 spelare med varandra.

Själv skulle jag uppskatta 64 vs 64 som Conquest för att hetta upp matcherna lite grann.

Blir nog ett köp, detta, samt möjligtvis MW3 beroende på viktigt Elite blir(om det blir för viktigt så skippar jag).

Och för övrigt synd att du bara nämnde ljudet i filmen och inte i artikeln. Ljudet på BF3 är det mest sinnesjuka jag har varit med om. Extremt professionellt. DICE borde få pris för det.

Medlem
Skrivet av Lightweight:

Bra artikel! Ser fram emot detta spel såpass att jag laddat ner en android-app som räknar countdown till release, dock för UK som får den 28e.

Appropå release: det är riktigt irriterande och LARVIGT att USA får spelet den 25e medan vi får det den 27e.
Är det någon som vet om man kanske kan koppla upp sig mot en amerikansk VPN temporärt när man köper spelet online, och på så sätt låsa upp det 2 dagar tidigare? Dom kanske har tänkt på sådant redan?

Om jag förstått det rätt så skeppas spel till butikerna på specifika veckodagar, och i USA råkar detta vara på tisdag medan det i Europa sker på fredag. Spel som kommer först i Europa brukar därför dyka upp veckan före, men oftast vill man väl få ut allt under samma vecka. Det är alltså inget "USA förtjänar spelet mer" i baktankarna.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Lightweight:

Bra artikel! Ser fram emot detta spel såpass att jag laddat ner en android-app som räknar countdown till release, dock för UK som får den 28e.

Appropå release: det är riktigt irriterande och LARVIGT att USA får spelet den 25e medan vi får det den 27e.
Är det någon som vet om man kanske kan koppla upp sig mot en amerikansk VPN temporärt när man köper spelet online, och på så sätt låsa upp det 2 dagar tidigare? Dom kanske har tänkt på sådant redan?

Om jag förstått det rätt så skeppas spel till butikerna på specifika veckodagar, och i USA råkar detta vara på tisdag medan det i Europa sker på fredag. Spel som kommer först i Europa brukar därför dyka upp veckan före, men oftast vill man väl få ut allt under samma vecka. Det är alltså inget "USA förtjänar spelet mer" i baktankarna.

Fast då är ju frågan varför de inte kan skeppa spelet till butik men inte ge tillåtelse att sälja förrän den 27:e då både Europeiska och Amerikanska butiker har spelet i lager?

Medlem

13 dagar kvar....bara 13 dagar kvar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Lightweight:

Bra artikel! Ser fram emot detta spel såpass att jag laddat ner en android-app som räknar countdown till release, dock för UK som får den 28e.

Appropå release: det är riktigt irriterande och LARVIGT att USA får spelet den 25e medan vi får det den 27e.
Är det någon som vet om man kanske kan koppla upp sig mot en amerikansk VPN temporärt när man köper spelet online, och på så sätt låsa upp det 2 dagar tidigare? Dom kanske har tänkt på sådant redan?

Om jag förstått det rätt så skeppas spel till butikerna på specifika veckodagar, och i USA råkar detta vara på tisdag medan det i Europa sker på fredag. Spel som kommer först i Europa brukar därför dyka upp veckan före, men oftast vill man väl få ut allt under samma vecka. Det är alltså inget "USA förtjänar spelet mer" i baktankarna.

Fast då är ju frågan varför de inte kan skeppa spelet till butik men inte ge tillåtelse att sälja förrän den 27:e då både Europeiska och Amerikanska butiker har spelet i lager?

Men varför skulle man göra det? Man är ute efter pengar, inte rättvisa.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Lightweight:

Bra artikel! Ser fram emot detta spel såpass att jag laddat ner en android-app som räknar countdown till release, dock för UK som får den 28e.

Appropå release: det är riktigt irriterande och LARVIGT att USA får spelet den 25e medan vi får det den 27e.
Är det någon som vet om man kanske kan koppla upp sig mot en amerikansk VPN temporärt när man köper spelet online, och på så sätt låsa upp det 2 dagar tidigare? Dom kanske har tänkt på sådant redan?

Om jag förstått det rätt så skeppas spel till butikerna på specifika veckodagar, och i USA råkar detta vara på tisdag medan det i Europa sker på fredag. Spel som kommer först i Europa brukar därför dyka upp veckan före, men oftast vill man väl få ut allt under samma vecka. Det är alltså inget "USA förtjänar spelet mer" i baktankarna.

Fast då är ju frågan varför de inte kan skeppa spelet till butik men inte ge tillåtelse att sälja förrän den 27:e då både Europeiska och Amerikanska butiker har spelet i lager?

Men varför skulle man göra det? Man är ute efter pengar, inte rättvisa.

Självklart, men spelutgivare är ju livrädda för piratkopiering och släpps det tidigare i USA kommer man oftast få tag på det snabbare via torrent än på en europeisk affär och därav är det säkert så att vissa laddar hem istället för att vänta, så frågan är om de inte skulle kunna tjäna mer på så sätt.. Sen vet jag på vilket sätt de skulle tjäna mer genom att släppa på olika datum?

Medlem

Jo det är ju klart att folk som njuter av små intensiva matcher tröttnar på stora öppna ytor. Det va just det som va den starka sidan för dem som gillade stora öppna ytor. Möjligheten att flankera stort utan att bli synlig för andra laget.
Det hade varit sjukt trevligt om dem behåller storleken på Oman och wake. Men det är upp till bevis om dem 2 banorna är lika storslagna som förut.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Adex:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Lightweight:

Bra artikel! Ser fram emot detta spel såpass att jag laddat ner en android-app som räknar countdown till release, dock för UK som får den 28e.

Appropå release: det är riktigt irriterande och LARVIGT att USA får spelet den 25e medan vi får det den 27e.
Är det någon som vet om man kanske kan koppla upp sig mot en amerikansk VPN temporärt när man köper spelet online, och på så sätt låsa upp det 2 dagar tidigare? Dom kanske har tänkt på sådant redan?

Om jag förstått det rätt så skeppas spel till butikerna på specifika veckodagar, och i USA råkar detta vara på tisdag medan det i Europa sker på fredag. Spel som kommer först i Europa brukar därför dyka upp veckan före, men oftast vill man väl få ut allt under samma vecka. Det är alltså inget "USA förtjänar spelet mer" i baktankarna.

Fast då är ju frågan varför de inte kan skeppa spelet till butik men inte ge tillåtelse att sälja förrän den 27:e då både Europeiska och Amerikanska butiker har spelet i lager?

Men varför skulle man göra det? Man är ute efter pengar, inte rättvisa.

Självklart, men spelutgivare är ju livrädda för piratkopiering och släpps det tidigare i USA kommer man oftast få tag på det snabbare via torrent än på en europeisk affär och därav är det säkert så att vissa laddar hem istället för att vänta, så frågan är om de inte skulle kunna tjäna mer på så sätt.. Sen vet jag på vilket sätt de skulle tjäna mer genom att släppa på olika datum?

Nja, det finns alltid folk som får tag på spel från nåt lager långt före release, tror inte den här frågan påverkar piratkopieringen särskilt mycket. Annars känns det väldigt ologiskt att man skulle behöva sitta och hålla på en massa spel bara för att det ska vara samma release världen över. Menar hur hade du känt om du visste alla butiker i Sverige hade BF3 men vi var tvungna att vänta flera dagar för att det släpps lite senare i USA?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Usch, vad man känner sig gammal om de som "veteranerna som hyllande BF2" är referenspunkten.
Om man är riktig veteran som älskade BF42 och ratade BF2 efter någon månad, vad tycker man om spelet då?

Jag både gillade och ogillade betan. Rush var ett välkommet inslag för min del, som hade som roligast när Town Square Trouble spelades i BF42. Conquest kändes "som vanligt". Men alla buggar gjorde att jag alt+f4:ade allt för ofta. Däremot har jag svårt för hundra stycken "unlocks" och annat bös, speciellt när menyerna för dessa unlocks var så jävla konsoloifierade att man fick huvudvärk.

Man undrar ju egentligen hur svårt eller hur lång tid det kan ta för en programmerare att gör en riktig lista eller drop-downmeny eller något annat för saker som unlocks egentligen, så man slipper klicka och klicka och klicka...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

BF3 kommer äga sönder MW3. synd bara att det är så kefft att lira på konsol. blir att spara till ett nytt graffecard nu!

Medlem

Är det bara jag eller känns rush som en nödlösning för dåligt designade conquest banor? Då menar jag t.ex 90% av banorna i BF2 där alla vägar leder till alla flaggor. Man kör runt lite random i en jeep och plockar flagga efter flagga utan att stöta på en enda människa, sen när du väl tagit ett par flaggor har fi tagit tillbaka några så det är bara köra runt runt igen. Må fungera på clanmatcher då man har lite motiv att hålla flaggor men public är det bara en enda röra.

Jämför med BF1942 kartorna, framförallt tobruk men även aberdeen, battleaxe, bocage, bulge och många andra, där man verkligen måste kötta sig igenom de första flaggorna för att ens komma till de bakre. Jag säger inte att dessa kartor är ultimata i sig men det behövs definitivt inget påtvingat rush läge på dem då det naturligt blir som rush fast med mer strategi. Det går ta sig till alla flaggor men det är inte lätt och belöningen är därför mycket större för laget om du lyckas.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Adex:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Lightweight:

Bra artikel! Ser fram emot detta spel såpass att jag laddat ner en android-app som räknar countdown till release, dock för UK som får den 28e.

Appropå release: det är riktigt irriterande och LARVIGT att USA får spelet den 25e medan vi får det den 27e.
Är det någon som vet om man kanske kan koppla upp sig mot en amerikansk VPN temporärt när man köper spelet online, och på så sätt låsa upp det 2 dagar tidigare? Dom kanske har tänkt på sådant redan?

Om jag förstått det rätt så skeppas spel till butikerna på specifika veckodagar, och i USA råkar detta vara på tisdag medan det i Europa sker på fredag. Spel som kommer först i Europa brukar därför dyka upp veckan före, men oftast vill man väl få ut allt under samma vecka. Det är alltså inget "USA förtjänar spelet mer" i baktankarna.

Fast då är ju frågan varför de inte kan skeppa spelet till butik men inte ge tillåtelse att sälja förrän den 27:e då både Europeiska och Amerikanska butiker har spelet i lager?

Men varför skulle man göra det? Man är ute efter pengar, inte rättvisa.

Självklart, men spelutgivare är ju livrädda för piratkopiering och släpps det tidigare i USA kommer man oftast få tag på det snabbare via torrent än på en europeisk affär och därav är det säkert så att vissa laddar hem istället för att vänta, så frågan är om de inte skulle kunna tjäna mer på så sätt.. Sen vet jag på vilket sätt de skulle tjäna mer genom att släppa på olika datum?

Nja, det finns alltid folk som får tag på spel från nåt lager långt före release, tror inte den här frågan påverkar piratkopieringen särskilt mycket. Annars känns det väldigt ologiskt att man skulle behöva sitta och hålla på en massa spel bara för att det ska vara samma release världen över. Menar hur hade du känt om du visste alla butiker i Sverige hade BF3 men vi var tvungna att vänta flera dagar för att det släpps lite senare i USA?

Ja klart det händer, men det är inte ofta. Jag skulle nog inte bry mig så mycket eftersom spelet släpps på den dagen då det är sagt att det ska släppas, det är ju samma med andra varor också, bara för att de finns i butik betyder inte att man får sälja samma dag.

Medlem

Själv gillar jag båååde rush och conquest.
Har inte spelat bf sen bad company (1) och då var det mest rush som gällde men conquest kom ju senare och det var också kul.
Har spelat alla bf och faktiskt så kom inte rush i bad company utan i den väldigt populära modden Desert Combat som kom till BF1942.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Tänkte först: Det här blir ett riktigt bra spel!
Nu tänker jag: Vem fan vill köpa Bad Company 3?

Ish
Medlem

TDM fanns väl i BC2 eller?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tänkte först: Det här blir en riktigt bra spel!
Nu tänker jag: Vem fan vill köpa Bad Company 3?

DU har tydligen inte läst denna eller lyssnat/kollat på videon FZ.se drog up för någon dag sedan om bf3 utan du har bara kommit hit, gåt in på andra sidan och sen till kommentar fältet.
Jag har spelat nästan alla bf spel ända sen bf42, var btw 6-7 år då jag spela bf42 med mina kompisar.
I bf så måste du ha teamet med dig du kan inte köra one stand mot alla andra, det funkar bara i COD.
Att se och återuppleva den gamla BF andan som jag tycker släppte mycket vid bad company serien, fast den var mer komedi shooter, ändå väldigt roligt

EDIT
Kommer det vara som i bf42,vietnamn och bf2 där man kan köra mot botar?

12
Skriv svar