Dice visar upp Battlefield 3-banor

Medlem

Alltså provade du betan på caspian border? Om du gjorde det, vad är det för nått som inte är BF med det?

Inaktiv
Skrivet av Remus:

OMG! 2 veckor kvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!! Jag har så tråkigt! BLAAAAAAARGH!

Du skryter ju hela tiden om att du spelar SW:TOR-betan i varje tråd du får chansen så då kan du ju inte ha så tråkigt, eller?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Var det bara jag, eller snackade ryssarna engelska i betan??!


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Såg inget på det twitter meddelandet att den itne skulle komma till releasen, sluta dra upp domedags profetsier bara för att det inte står att den "KOMMER", Kan mycket väl vara att den kommer till "Day1 patchen".

Varför är det så svårt att se BF3 som just BF3 och inte ett BF2 HD?

Spel utvecklas, om det inte kom nya saker så hade en massa gnällt på att det är likt MW bara för att dom återanvänder samma motor osv, skärp er nu förfan och spela för att det är roligt och inte för att det saknas en sak som tydligen gör att spelet går från 5/5 till 0/5 -.-

Som sagt jämför jag inte bara med BF2. Jag jämför med alla föregående Battlefield spel. Och jag ser inte BF3 som BF3 pga av att det bara är ett lite förbättrat spel över Bad Company 2, villket i sig var ett jätte uselt spel som försöker härma CoDs snabba intensiva strider. Det försöker BF3 förövrigt också göra just nu.

Kolla bara på Caspian Border och videon som finns på Operation Firestorm. Dem 2 banorna är så jävla små. DICE drar sitt usla försäljning snack... Ohhh you can see farther than any other battlefield game... Vem fan bryr sig om jag kan se 5 km om banan är 1/3 av vad en 64 bana va i dem förra spelen.

Samt att det inte är många nya saker i spelet. Vapen och gear att låsa upp, Disable på fordon och destruction. Ja tack det god tar jag. Det är fina tillägg. Men jag accepterar fan inte att dem tar fungerande spel mekanik och total sågar skiten till hälften av vad det va. Det är inte utveckling när något som sprint blir oändligt, när fordon har oändligt med ammo, när spoting systemet helt plötsligt har små trianglar som visar fiendens position, när flygplan och helikoptrar flyger riktigt sakta(direkt relation till att banorna är mycket mindre). Det är bara rent ut bakåtsträvande. DICE förlöjligar sig mer och mer med att inte behålla större delen av Battlefield kännslan av att vara lugnare, mycket större och framförallt mer teamplay baserat. Allt detta är långt ifrån vad Battlefield va. Visst det är fortfarande lite teamplay. Visst det är större banor än andra FPS där ute men det är fan i mig inte lugnare än andra FPS. Allt detta bara för generalisera sig med samma spelstil som andra FPS.

Faktum är att BF3 skulle utvecklas till PC först. Då tar man det som gjorde Battlefield bra till PC som grund stomme. Men nej, DICE väljer att det sämsta av sina Battlefield spel ska få vara grundstomme. Det är bara rent av idiotiskt eftersom det är en Spinof title till Consoler. Och nu får alla som älskat original serien lida för att DICE måste göra ett Bad Company med lite större banor.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Elffors:

Alltså provade du betan på caspian border? Om du gjorde det, vad är det för nått som inte är BF med det?

Jag kunde inte spela betan.

Den kräver en nvidia drivrutin som är som ny att den inte finns förutom i beta då och den tänkar jag inte installera. Klantigt DICE.

Jag baserar helt enkelt det jag säger på videos och på skitspel som BC2 osv...

Men som sagt...hoppas jag har fel och det är BF på riktigt som du säger...


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Medlem
Skrivet av SuperFly_2000:
Skrivet av Elffors:

Alltså provade du betan på caspian border? Om du gjorde det, vad är det för nått som inte är BF med det?

Jag kunde inte spela betan.

Den kräver en nvidia drivrutin som är som ny att den inte finns förutom i beta då och den tänkar jag inte installera. Klantigt DICE.

Jag baserar helt enkelt det jag säger på videos och på skitspel som BC2 osv...

Men som sagt...hoppas jag har fel och det är BF på riktigt som du säger...

Eh, ok. Du missade verkligen chansen att uppleva spelet. Själv lirade jag 43 timmar i Betan och hade riktigt kul

Edit: trött, skrev en osammanhängande mening


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av SuperFly_2000:
Skrivet av Elffors:

Alltså provade du betan på caspian border? Om du gjorde det, vad är det för nått som inte är BF med det?

Jag kunde inte spela betan.

Den kräver en nvidia drivrutin som är som ny att den inte finns förutom i beta då och den tänkar jag inte installera. Klantigt DICE....

Jag kunde spela betan på min gamla 257.21 Driver på ett 8800M GTS..
Grymt jobbat DICE!

Det va bara att trycka cancel när rutan kom upp..

Medlem
Skrivet av Eottt:

Var det bara jag, eller snackade ryssarna engelska i betan??!

Det gjorde de nog, men det brukar ju gå att ställa in. I betan var det ju löjligt svårt att komma åt inställningarna, så jag är inte säker på om den möjligheten fanns, men den dyker nog upp till release i sådana fall.

Medlem

Får väl sluta vara en hobby-hipster och säga att jag verkligen ser fram emot släppet.

Vänjde mig vid origin och battle log till slut. Hela grejen med origin och b-log kändes som "i will f**k you till you love me"


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av ThreeZool:

Såg inget på det twitter meddelandet att den itne skulle komma till releasen, sluta dra upp domedags profetsier bara för att det inte står att den "KOMMER", Kan mycket väl vara att den kommer till "Day1 patchen".

Varför är det så svårt att se BF3 som just BF3 och inte ett BF2 HD?

Spel utvecklas, om det inte kom nya saker så hade en massa gnällt på att det är likt MW bara för att dom återanvänder samma motor osv, skärp er nu förfan och spela för att det är roligt och inte för att det saknas en sak som tydligen gör att spelet går från 5/5 till 0/5 -.-

Som sagt jämför jag inte bara med BF2. Jag jämför med alla föregående Battlefield spel. Och jag ser inte BF3 som BF3 pga av att det bara är ett lite förbättrat spel över Bad Company 2, villket i sig var ett jätte uselt spel som försöker härma CoDs snabba intensiva strider. Det försöker BF3 förövrigt också göra just nu.

Kolla bara på Caspian Border och videon som finns på Operation Firestorm. Dem 2 banorna är så jävla små. DICE drar sitt usla försäljning snack... Ohhh you can see farther than any other battlefield game... Vem fan bryr sig om jag kan se 5 km om banan är 1/3 av vad en 64 bana va i dem förra spelen.

Samt att det inte är många nya saker i spelet. Vapen och gear att låsa upp, Disable på fordon och destruction. Ja tack det god tar jag. Det är fina tillägg. Men jag accepterar fan inte att dem tar fungerande spel mekanik och total sågar skiten till hälften av vad det va. Det är inte utveckling när något som sprint blir oändligt, när fordon har oändligt med ammo, när spoting systemet helt plötsligt har små trianglar som visar fiendens position, när flygplan och helikoptrar flyger riktigt sakta(direkt relation till att banorna är mycket mindre). Det är bara rent ut bakåtsträvande. DICE förlöjligar sig mer och mer med att inte behålla större delen av Battlefield kännslan av att vara lugnare, mycket större och framförallt mer teamplay baserat. Allt detta är långt ifrån vad Battlefield va. Visst det är fortfarande lite teamplay. Visst det är större banor än andra FPS där ute men det är fan i mig inte lugnare än andra FPS. Allt detta bara för generalisera sig med samma spelstil som andra FPS.

Faktum är att BF3 skulle utvecklas till PC först. Då tar man det som gjorde Battlefield bra till PC som grund stomme. Men nej, DICE väljer att det sämsta av sina Battlefield spel ska få vara grundstomme. Det är bara rent av idiotiskt eftersom det är en Spinof title till Consoler. Och nu får alla som älskat original serien lida för att DICE måste göra ett Bad Company med lite större banor.

Håller med.

Som "äldre" BF spelare så känner man helt klart att kärnan har satt sig på sned. Det är synd att det blev consol. Men dem ska ju nödvändigtvis försöka tillfredställa alla, då blir det något som blir halvfjärs till mycket, och inte superbra till något.

Dock så kunde jag iaf ha roligt när jag spelade betan, frågan är bara om det håller i sig eller om man till slut bara känner att det tar stop.

Kom ihåg när man började spela BFBC2 (Varför känner jag att man behöver ens upp skiten här) så var det stormkul i två veckor sen bara sluta man upp helt, mycket eftersom allt bara var så förbannat hyper-tempo och allt kändes konsolaktigt.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av ThreeZool:

Såg inget på det twitter meddelandet att den itne skulle komma till releasen, sluta dra upp domedags profetsier bara för att det inte står att den "KOMMER", Kan mycket väl vara att den kommer till "Day1 patchen".

Varför är det så svårt att se BF3 som just BF3 och inte ett BF2 HD?

Spel utvecklas, om det inte kom nya saker så hade en massa gnällt på att det är likt MW bara för att dom återanvänder samma motor osv, skärp er nu förfan och spela för att det är roligt och inte för att det saknas en sak som tydligen gör att spelet går från 5/5 till 0/5 -.-

Som sagt jämför jag inte bara med BF2. Jag jämför med alla föregående Battlefield spel. Och jag ser inte BF3 som BF3 pga av att det bara är ett lite förbättrat spel över Bad Company 2, villket i sig var ett jätte uselt spel som försöker härma CoDs snabba intensiva strider. Det försöker BF3 förövrigt också göra just nu.

Kolla bara på Caspian Border och videon som finns på Operation Firestorm. Dem 2 banorna är så jävla små. DICE drar sitt usla försäljning snack... Ohhh you can see farther than any other battlefield game... Vem fan bryr sig om jag kan se 5 km om banan är 1/3 av vad en 64 bana va i dem förra spelen.

Samt att det inte är många nya saker i spelet. Vapen och gear att låsa upp, Disable på fordon och destruction. Ja tack det god tar jag. Det är fina tillägg. Men jag accepterar fan inte att dem tar fungerande spel mekanik och total sågar skiten till hälften av vad det va. Det är inte utveckling när något som sprint blir oändligt, när fordon har oändligt med ammo, när spoting systemet helt plötsligt har små trianglar som visar fiendens position, när flygplan och helikoptrar flyger riktigt sakta(direkt relation till att banorna är mycket mindre). Det är bara rent ut bakåtsträvande. DICE förlöjligar sig mer och mer med att inte behålla större delen av Battlefield kännslan av att vara lugnare, mycket större och framförallt mer teamplay baserat. Allt detta är långt ifrån vad Battlefield va. Visst det är fortfarande lite teamplay. Visst det är större banor än andra FPS där ute men det är fan i mig inte lugnare än andra FPS. Allt detta bara för generalisera sig med samma spelstil som andra FPS.

Faktum är att BF3 skulle utvecklas till PC först. Då tar man det som gjorde Battlefield bra till PC som grund stomme. Men nej, DICE väljer att det sämsta av sina Battlefield spel ska få vara grundstomme. Det är bara rent av idiotiskt eftersom det är en Spinof title till Consoler. Och nu får alla som älskat original serien lida för att DICE måste göra ett Bad Company med lite större banor.

Alla har ju sin åsikt. Själv hade jag minst lika roligt i Bad Company 2 som jag hade under Battlefield 1942 och BF2. Tycker att BF3-betan var vanebildande roligt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Alla har ju sin åsikt. Själv hade jag minst lika roligt i Bad Company 2 som jag hade under Battlefield 1942 och BF2. Tycker att BF3-betan var vanebildande roligt.

Jag njöt med av betan. Jag tyckte det va as roligt i början. Det tyckte jag med om BC2 i några dagar. Men så är det med många spel. Dessvärre så vara inte den känslan länge för BC2 eftersom jag märkte vilken clusterf*** spelet blev. Det blev så att jag bara spelat 150 timmar Bad Company 2, varav 20-25 timmar är singeplayer. Det är skit lite tid jämför med spel jag verkligen älskar. Sammanlagd tid av battlefield jag har spelat ligger över 5 tusen timmar utspridd på alla PC versioner. Det är sjukt mycket. Tyvärr kommer det inte öka så pass mycket mer eftersom jag helt klart tröttnar snabbt på super intensiva spel.

Det är inget som säger att DICE nödvändigtvis behövde ändra på hela Battlefield mixen dem hade bara för att släppa det till consol. BF "var" känt för att ha en helt egen spelstil och det kunde dem behålla till consoler med. Det hade funkat. Men nu kommer vi ju aldrig veta eftersom DICE tog beslutet att härma CoD till en stor grad.

En annan trolig slutsats är att när dem släppte 2142 så tog dem inte i åtanke att BF2 fortfarande var rätt stort och att mycket folk inte va intresserade av att byta över från Modärn krigsföring till Sci-Fi. Därför tog dem det helt fel och gjorde Bad Company till vad vi har nu.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Har spelat hela BF-serien och kommer köpa BF3. Har spelat BF3 betan och det va ju kul...MEN, utan commorose och kunna ge order som gruppledare till sina gruppmedlemmar så faller allt tycker jag. Har läst någonstans att commorose kommer vara med men Dice har inte bekräftat. Fan! det viktigaste av allt enligt min mening är just teamwork, mäktigt att kunna rycka fram som grupp och hjälpa varann. Annars blir spelläget för likt allt annat som redan finns i action spel. Ett bra spel är inte bara snygg grafik...jaja, hoppas att allt fixas till den 27:de?

Medlem

Bara jag som ser problemet i Deverand Peak med hela klippan full av Recons som urholkar Attackers bara för de ska jaga höga marksman scores?

Inaktiv
Skrivet av Supr3me:

Bara jag som ser problemet i Deverand Peak med hela klippan full av Recons som urholkar Attackers bara för de ska jaga höga marksman scores?

Då får man väl bomba klippjäveln då problem solved.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av ThreeZool:

Såg inget på det twitter meddelandet att den itne skulle komma till releasen, sluta dra upp domedags profetsier bara för att det inte står att den "KOMMER", Kan mycket väl vara att den kommer till "Day1 patchen".

Varför är det så svårt att se BF3 som just BF3 och inte ett BF2 HD?

Spel utvecklas, om det inte kom nya saker så hade en massa gnällt på att det är likt MW bara för att dom återanvänder samma motor osv, skärp er nu förfan och spela för att det är roligt och inte för att det saknas en sak som tydligen gör att spelet går från 5/5 till 0/5 -.-

Som sagt jämför jag inte bara med BF2. Jag jämför med alla föregående Battlefield spel. Och jag ser inte BF3 som BF3 pga av att det bara är ett lite förbättrat spel över Bad Company 2, villket i sig var ett jätte uselt spel som försöker härma CoDs snabba intensiva strider. Det försöker BF3 förövrigt också göra just nu.

Kolla bara på Caspian Border och videon som finns på Operation Firestorm. Dem 2 banorna är så jävla små. DICE drar sitt usla försäljning snack... Ohhh you can see farther than any other battlefield game... Vem fan bryr sig om jag kan se 5 km om banan är 1/3 av vad en 64 bana va i dem förra spelen.

Samt att det inte är många nya saker i spelet. Vapen och gear att låsa upp, Disable på fordon och destruction. Ja tack det god tar jag. Det är fina tillägg. Men jag accepterar fan inte att dem tar fungerande spel mekanik och total sågar skiten till hälften av vad det va. Det är inte utveckling när något som sprint blir oändligt, när fordon har oändligt med ammo, när spoting systemet helt plötsligt har små trianglar som visar fiendens position, när flygplan och helikoptrar flyger riktigt sakta(direkt relation till att banorna är mycket mindre). Det är bara rent ut bakåtsträvande. DICE förlöjligar sig mer och mer med att inte behålla större delen av Battlefield kännslan av att vara lugnare, mycket större och framförallt mer teamplay baserat. Allt detta är långt ifrån vad Battlefield va. Visst det är fortfarande lite teamplay. Visst det är större banor än andra FPS där ute men det är fan i mig inte lugnare än andra FPS. Allt detta bara för generalisera sig med samma spelstil som andra FPS.

Faktum är att BF3 skulle utvecklas till PC först. Då tar man det som gjorde Battlefield bra till PC som grund stomme. Men nej, DICE väljer att det sämsta av sina Battlefield spel ska få vara grundstomme. Det är bara rent av idiotiskt eftersom det är en Spinof title till Consoler. Och nu får alla som älskat original serien lida för att DICE måste göra ett Bad Company med lite större banor.

Håller med till 100%.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av ThreeZool:

Såg inget på det twitter meddelandet att den itne skulle komma till releasen, sluta dra upp domedags profetsier bara för att det inte står att den "KOMMER", Kan mycket väl vara att den kommer till "Day1 patchen".

Varför är det så svårt att se BF3 som just BF3 och inte ett BF2 HD?

Spel utvecklas, om det inte kom nya saker så hade en massa gnällt på att det är likt MW bara för att dom återanvänder samma motor osv, skärp er nu förfan och spela för att det är roligt och inte för att det saknas en sak som tydligen gör att spelet går från 5/5 till 0/5 -.-

Som sagt jämför jag inte bara med BF2. Jag jämför med alla föregående Battlefield spel. Och jag ser inte BF3 som BF3 pga av att det bara är ett lite förbättrat spel över Bad Company 2, villket i sig var ett jätte uselt spel som försöker härma CoDs snabba intensiva strider. Det försöker BF3 förövrigt också göra just nu.

Kolla bara på Caspian Border och videon som finns på Operation Firestorm. Dem 2 banorna är så jävla små. DICE drar sitt usla försäljning snack... Ohhh you can see farther than any other battlefield game... Vem fan bryr sig om jag kan se 5 km om banan är 1/3 av vad en 64 bana va i dem förra spelen.

Samt att det inte är många nya saker i spelet. Vapen och gear att låsa upp, Disable på fordon och destruction. Ja tack det god tar jag. Det är fina tillägg. Men jag accepterar fan inte att dem tar fungerande spel mekanik och total sågar skiten till hälften av vad det va. Det är inte utveckling när något som sprint blir oändligt, när fordon har oändligt med ammo, när spoting systemet helt plötsligt har små trianglar som visar fiendens position, när flygplan och helikoptrar flyger riktigt sakta(direkt relation till att banorna är mycket mindre). Det är bara rent ut bakåtsträvande. DICE förlöjligar sig mer och mer med att inte behålla större delen av Battlefield kännslan av att vara lugnare, mycket större och framförallt mer teamplay baserat. Allt detta är långt ifrån vad Battlefield va. Visst det är fortfarande lite teamplay. Visst det är större banor än andra FPS där ute men det är fan i mig inte lugnare än andra FPS. Allt detta bara för generalisera sig med samma spelstil som andra FPS.

Faktum är att BF3 skulle utvecklas till PC först. Då tar man det som gjorde Battlefield bra till PC som grund stomme. Men nej, DICE väljer att det sämsta av sina Battlefield spel ska få vara grundstomme. Det är bara rent av idiotiskt eftersom det är en Spinof title till Consoler. Och nu får alla som älskat original serien lida för att DICE måste göra ett Bad Company med lite större banor.

Smaken som baken antar jag. Att man kan sprinta i all evighet och att fordon har oändligt med ammo kan jag hålla med om att det är ganska surt. Flygplan skulle kunna flyga en aning(rejält) snabbare men det är inte en dealbreaker för min del. Det ser en aning knasigt ut men känns bra enligt mig.

Resten har jag inga som helst problem med, fast jag hade inte heller haft några problem ifall de hade valt att ändra på det heller. En sak som störde mig enormt i Battlefield 2 var storleken på banorna och Jets t.om. Igen - smaken som baken, men jag upplevde det frustrerande att flyga i BF2 då pga farten kändes det som att banorna var för små, nästan klaustrofobiskt. Kanske bara jag som inte var bra på att flyga men hamnade ofta utanför kartans gränser bara för att allt gick så fort. Kändes inte okej. Detta kan virdas och vändas på olika vis.

Nu har jag i och för sig inte flygit så värst mycket (jets) i BF3 heller, så jag kan inte uttala mig så värst mycket hur det känns, men som sagt, det finns både positiva och negativa bitar med det här angående fart osv.

Angående fordon finns det åtminstone en sak jag tycker de gjort rätt, och det är helikoptrarna. De känns verkligen inte som helikoptrarna från Bad Company(som inte var helt dåliga men inte helt okej heller), men samtidigt oerhört mycket bättre än Battlefield 2(som var bra men enligt mig men något som saknades). Hade väldigt kul med helikoptrarna.

Lite nyfiken - då det låter som allt är skit, men det är nog inte så du menar - vad är det du finner att de har gjort rätt isåfall?

Edit: Om det är till lite hjälp så kommer även Hardcore-läget finnas i och för sig. Något jag föredrar åtminstone. Ingen HUD, ingen 3D spotting, man dör lättare osv osv.

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Har spelat hela BF-serien och kommer köpa BF3. Har spelat BF3 betan och det va ju kul...MEN, utan commorose och kunna ge order som gruppledare till sina gruppmedlemmar så faller allt tycker jag. Har läst någonstans att commorose kommer vara med men Dice har inte bekräftat. Fan! det viktigaste av allt enligt min mening är just teamwork, mäktigt att kunna rycka fram som grupp och hjälpa varann. Annars blir spelläget för likt allt annat som redan finns i action spel. Ett bra spel är inte bara snygg grafik...jaja, hoppas att allt fixas till den 27:de?

Hm, Commorose saknar jag inte, men det hade varit en bra sak att ha för åtminstone squad leaders. Hade gärna velat se det åt dom åtminstone, så att de kan beodra sin squad. Kan ju vara en ganska dämpad version t.om, behöver inte ha "Vehicle/infantry spotted" längre osv. Artillery request bör finnas i någon form åtminstone till hela squaden då alla squad leaders kan kalla in det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Smaken som baken antar jag. Att man kan sprinta i all evighet och att fordon har oändligt med ammo kan jag hålla med om att det är ganska surt. Flygplan skulle kunna flyga en aning(rejält) snabbare men det är inte en dealbreaker för min del. Det ser en aning knasigt ut men känns bra enligt mig.

Resten har jag inga som helst problem med, fast jag hade inte heller haft några problem ifall de hade valt att ändra på det heller. En sak som störde mig enormt i Battlefield 2 var storleken på banorna och Jets t.om. Igen - smaken som baken, men jag upplevde det frustrerande att flyga i BF2 då pga farten kändes det som att banorna var för små, nästan klaustrofobiskt. Kanske bara jag som inte var bra på att flyga men hamnade ofta utanför kartans gränser bara för att allt gick så fort. Kändes inte okej. Detta kan virdas och vändas på olika vis.

Nu har jag i och för sig inte flygit så värst mycket (jets) i BF3 heller, så jag kan inte uttala mig så värst mycket hur det känns, men som sagt, det finns både positiva och negativa bitar med det här angående fart osv.

Angående fordon finns det åtminstone en sak jag tycker de gjort rätt, och det är helikoptrarna. De känns verkligen inte som helikoptrarna från Bad Company(som inte var helt dåliga men inte helt okej heller), men samtidigt oerhört mycket bättre än Battlefield 2(som var bra men enligt mig men något som saknades). Hade väldigt kul med helikoptrarna.

Lite nyfiken - då det låter som allt är skit, men det är nog inte så du menar - vad är det du finner att de har gjort rätt isåfall?

Edit: Om det är till lite hjälp så kommer även Hardcore-läget finnas i och för sig. Något jag föredrar åtminstone. Ingen HUD, ingen 3D spotting, man dör lättare osv osv.

Nej allt är inte dåligt. Jag gillade infantri delen otroligt mycket. Det är något som DICE har lyckats bra med. Det är dock resterande saker som storleken på banorna, Commo rose, fordon.

Jag gillar faktist förändringar i spel. Jag har aldrig något emot det. Men då ska det också vara något som inte byter ut grunden och spelmekaniken ur ett spel. Ett bra exempel är alltid Hoppet från PC till Consol för CoD. Den serien började på PC. Dem gjorde inga förändringar som helst . All core gameplay är desamma. Sen fortsatte det med små förändringar och introducerade nya element till spelet. Men det håller fortfarande samma grundmekanik som första spelet.
Dice kunde ha gjort samma sak med att hålla grunden av spelet. Men istället valde dem att ändra exakt allt i spelet.

Allt detta med tron om att grundmekaniken aldrig skulle fungera på consoler.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av spel_15:

4 banor??

Det är 9 banor i spelet. I Strike at Karkand-paketet är det 4 BF2-kartor som är konverterade till BF3.

Edit: Så 13 kartor med Strike at Karkan-paketet


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Damavand Peak

Ska bli kul och se hur de löst spawnkilling, jag räknar med kaos från dag ett på den banan..

Teheran Highway däremot såg underbar ut!

EDIT: BC2 skadad, tänkte på rush..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Dagens skämt: "Buggkraschar fixar vi direkt". Jo tjena.

Medlem
Skrivet av Manley:

Fy helvete!
Firestorm ftFw..
Damavand, omnomnom..

Sitter vid min nya dator som jag köpt enbart för att kunna spela BF3.
Den kom idag, jag är så glad.
Jag gjorde precis ett rim, nu ska jag ta mig ett... Umm..

...Rus med lim ? nej skämt osido här är en video preview av Operation firestorm:

http://www.youtube.com/watch?v=QUZcIcrdZaY

Medlem
Skrivet av galth:
Skrivet av Manley:

Fy helvete!
Firestorm ftFw..
Damavand, omnomnom..

Sitter vid min nya dator som jag köpt enbart för att kunna spela BF3.
Den kom idag, jag är så glad.
Jag gjorde precis ett rim, nu ska jag ta mig ett... Umm..

...Rus med lim ? nej skämt osido här är en video preview av Operation firestorm:

http://www.youtube.com/watch?v=QUZcIcrdZaY

Tack och tack igen faktiskt..

Medlem

@ Manley

Vad blev det för dator då? finns ju otroligt många trådar om bestyckning inför BF3

Jag gick efter "Sweclockers sommardator" fast den lyxigare varianten med Asus GTX 580 DirectCU II
det grafikkortet då tillsammans med en 2500k och 8 gig vengeance,

körde allt på ultra i 1080P uppfattade det som om jag låg runt 50 fps ofta högre ibland under, men det var absolut inget jag uppfattade som "segt" har aldrig spelat en BF spel i sådant flyt faktiskt, inte ett ryck om så det kraschade en heli framför dig samtidigt som 10 pers slåss i samma lilla "område"

ska se hur den färdiga koden fungerar, enl FZ här så kändes den ju smidigare, sedan kan man ju prova att dra ner på vissa krävande inställningar och se hur det känns att köra i 60-70,, eller ta några öl så man synkar fps'en

Medlem

Med 2 barn som kostar en del i drift fanns inte utrymme att dundra på ordentligt.

Men:

2600k
Asus GTX 570
8GB Vengeance
120 GB Force GT

Hoppas det håller en bit upp mot Ultra, även om just ultra inte är målet..

Drog till med en 27" Led också, men frågan är om inte det var i största laget, men det är kanske en vanesak..

Skål

Medlem
Skrivet av galth:

@ Manley

Vad blev det för dator då? finns ju otroligt många trådar om bestyckning inför BF3

Jag gick efter "Sweclockers sommardator" fast den lyxigare varianten med Asus GTX 580 DirectCU II
det grafikkortet då tillsammans med en 2500k och 8 gig vengeance,

körde allt på ultra i 1080P uppfattade det som om jag låg runt 50 fps ofta högre ibland under, men det var absolut inget jag uppfattade som "segt" har aldrig spelat en BF spel i sådant flyt faktiskt, inte ett ryck om så det kraschade en heli framför dig samtidigt som 10 pers slåss i samma lilla "område"

ska se hur den färdiga koden fungerar, enl FZ här så kändes den ju smidigare, sedan kan man ju prova att dra ner på vissa krävande inställningar och se hur det känns att köra i 60-70,, eller ta några öl så man synkar fps'en

Sen var det väl ändå så att "allt" i betan innefattade bara skuggor! Så du kan vänta dig lite mer smask..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Alltså.. lite mycket Iran här va O.o

Medlem
Skrivet av galth:
Skrivet av Manley:

Fy helvete!
Firestorm ftFw..
Damavand, omnomnom..

Sitter vid min nya dator som jag köpt enbart för att kunna spela BF3.
Den kom idag, jag är så glad.
Jag gjorde precis ett rim, nu ska jag ta mig ett... Umm..

...Rus med lim ? nej skämt osido här är en video preview av Operation firestorm:

http://www.youtube.com/watch?v=QUZcIcrdZaY

Gott

123
Skriv svar