Se elva minuter från Syndicate

Medlem

Ser ut som ett helt ok spel även om alla super flashiga abilities blir lite jobbiga men syndicate, inte ens nästan.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Sterilt. Oinspirerat. Extrem korridorkänsla. Halvtaskiga animationer. Bedrövlig "mentor".

Seriöst, om de nu ska göra en skjutare i Syndicate-miljö kan de väl ändå anpassa sig liiiite?
Varför använder man ingen persuadertron för att psyka fienden? Varför pratar och muttrar karaktärerna som de gör? Blä.

Medlem

Ser ut som DE:HR, fast bra.
Vilket fortfarande gör det väldigt tråkigt.

Medlem

Det är verkligen gott om miserabla PC-spelare här ser jag, som inte kan göra annat än att anklaga konsolerna för att industrin gör nya FPS när genren faktiskt uppfanns på PC. Och trots att både Syndicate och Syndicate Wars portades till konsol när de var relativt nya spel. Egentligen är det ganska genialt, varför anklaga utvecklarna för att de har gjort ett dåligt beslut när man kan anklaga vilken plattform spelet släpps på? Det är ju så mycket enklare!

Själv tycker jag att originalet är ett av världens bästa spel men har lite svårt att se vad som är så hemskt med detta, bortsett från faktumet att man spelar som agenterna i stället för överhuvudet som kontrollerar allt. Jag menar, gameplay-aspekterna förändras ju i stort sett varenda spel-reboot man kan tänka sig men jag minns inte att någon klagade för att man inte fick slåss mot eländiga fåglar i Ninja Gaiden till Xbox.

Dessutom är skillnaden inte så himla stor. I gamla Syndicate så gick spelet ut på att man kontrollerade uppgraderings-bara agenter som utförde farliga uppdrag och skjöt sig igenom eller kontrollerade fienden i en isometrisk vy.

I nya Syndicate så gåt spelet ut på att man kontrollerar en uppgraderings-bar agent som utför farliga uppdrag och skjuter sig igenom eller kontrollerar fienden i en förstapersons vy.

Med andra ord så är Syndicate i stort sett fortfarande där, man råkar bara spela det igenom agentens ögon. Jag håller inte riktigt med det beslutet men gameplay-aspekterna, miljön, storyn och sånt är fotfarande relativt intakt (kommer dock sakna att kontrollera skatterna i alla världens länder). Och det är BETYDLIGT mycket mer än vad man kan säga om kommande XCOM.

(Det är också intressant att alla ytliga gamerfolk tjatar om Deus Ex hela tiden men har inte ens nämnt Hard Reset)

Medlem

Yuck! Såg precis så dåligt ut som jag förväntat mig och ändå har Fz mage att sitta och anklaga OSS för att ha fel om spelet. Här fick vi tydliga bevis som knappast går att förklara bort.

Faktumet är att även om det inte skulle hetat syndicate så skulle detta inte se ut som något mer än ett mediokert generiskt FPS

Medlem

Jag fick Shogo: Mobile Armor Division-vibbar och jäklar vilket gött vapen-ljud!!

Kommer säkerligen bli ett riktigt bra FPS-spel, lite härligt old-school dessutom. Men Syndicate!? Känner tyvärr även jag att det varumärket används som ett tomt skal.

Och spelet verkade inte allt för svårt heller, "vissa fiender måste man hacka innan man kan skjuta" verkar innebära att innan man trycker på LMB (Left Mouse Button) så trycker man på X för att hacka i en halv sekund först, sedan skjuter... Detsamma med de andra hackningarna, verkar inte så krävande eller utmanande.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Ser tyvärr fult och väldigt tråkigt ut.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Syndicoot:

Det är verkligen gott om miserabla PC-spelare här ser jag, som inte kan göra annat än att anklaga konsolerna för att industrin gör nya FPS när genren faktiskt uppfanns på PC. Och trots att både Syndicate och Syndicate Wars portades till konsol när de var relativt nya spel. Egentligen är det ganska genialt, varför anklaga utvecklarna för att de har gjort ett dåligt beslut när man kan anklaga vilken plattform spelet släpps på? Det är ju så mycket enklare!

Eftersom konsoler bidragit till att pc spel numera är "förenklade" så blir det ju även den som får "skulden" för det. Anledningen till detta beror i sin tur på att konsolspel säljer väldigt bra, de säljer så bra som de gör eftersom de är anpassade till en större målgrupp (alltså de är inte anpassade till en specifik målgrupp som till exempel bara de som gillar svåra spel).

Skrivet av Syndicoot:

Själv tycker jag att originalet är ett av världens bästa spel men har lite svårt att se vad som är så hemskt med detta, bortsett från faktumet att man spelar som agenterna i stället för överhuvudet som kontrollerar allt. Jag menar, gameplay-aspekterna förändras ju i stort sett varenda spel-reboot man kan tänka sig men jag minns inte att någon klagade för att man inte fick slåss mot eländiga fåglar i Ninja Gaiden till Xbox.

Nu har jag inte spelat de ursprungliga NG spelen men jag har sett lite på Youtube när någon annan gör det. Det senare NG är visserligen förlagt till framtid men verkar fortfarande ha kvar det som många gillade med de tidigare spelen. I fallet Syndicate däremot kan jag inte se något spelelement som finns från tidigare Syndicate. Visst de har lyckats väldigt bra med hur saker ser ut med mera, de har däremot helt missat anledningen till att iaf jag gillade Syndicate, att man kunde välja själv hur man skulle göra för att uppnå sina mål.

Skrivet av Syndicoot:

Dessutom är skillnaden inte så himla stor. I gamla Syndicate så gick spelet ut på att man kontrollerade uppgraderings-bara agenter som utförde farliga uppdrag och skjöt sig igenom eller kontrollerade fienden i en isometrisk vy.

Som sagt, nej den är inte så stor om man går efter hur det ser ut, hur man spelar det däremot är som natt och dag.

Skrivet av Syndicoot:

I nya Syndicate så gåt spelet ut på att man kontrollerar en uppgraderings-bar agent som utför farliga uppdrag och skjuter sig igenom eller kontrollerar fienden i en förstapersons vy.

Hade väldigt gärna sett ett Syndicate i första person men detta är inte ett Syndicate i första person.

Skrivet av Syndicoot:

(Det är också intressant att alla ytliga gamerfolk tjatar om Deus Ex hela tiden men har inte ens nämnt Hard Reset)

Deus Ex kom ut 2000, Hard Reset kom ut i år, Deus Ex : HR är en uppföljare på en av de bästa fps som gjorts. Hard Reset verkar vara ett mediokert fps, finns saker som tilltalar men samtidigt finns det saker som inte gör det så därför är jag inte speciellt intresserad av det i nuläget. Syndicate ser ut att ha mer gemensamt med DE : HR än med Hard Reset dock och det blir således det spelet jag skriver att det liknar.

Medlem

Deprimerande gameplay. Nice Miljö.

Bab
Medlem

Oj så meningslöst användade av Syndicate varumärket. Spelbranchen har verkligen blivit otroligt fega när det gäller att komma med nya spel. Man gör ett nytt spel men använder namnet från gamla klassiker även om "uppföljaren" har noll likheter med orginalet. Hur fan kan man vara med om att totalt förstöra gamla klassiker på det här sättet utan att skämmas? Vill man ta upp nån gammal klassiker gör det då för fan i samma anda som orginalet... Ännu en konsolifierad dussin FPS shooter... fy tusan så tragiskt. Skämmes.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Snart kan de ju iaf inte pressa mycket mer ur Tech 4 motorn! Ser lite småfult ibland men annars väldigt vackert


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tycker inte gamla Syndicate var så bra att jag ställer mig och lipar över det nya.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av tokiih:

"Next up: Full Throttle Reloaded! Now in FULL 3D at FULL SPEED! No more annoying cutscenes or dialogs, just non-stop ACTION!"... det summerar ungefär hur jag känner inför det här spelsläppet. Blä.

Ser fram emot en (eventuell) andlig uppföljare i stället.

Du menar som det här..
Full Throttle 2

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av tokiih:

"Next up: Full Throttle Reloaded! Now in FULL 3D at FULL SPEED! No more annoying cutscenes or dialogs, just non-stop ACTION!"... det summerar ungefär hur jag känner inför det här spelsläppet. Blä.

Ser fram emot en (eventuell) andlig uppföljare i stället.

Du menar som det här..
Full Throttle 2

Full Throttle: Hell on Wheels....


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av tokiih:

"Next up: Full Throttle Reloaded! Now in FULL 3D at FULL SPEED! No more annoying cutscenes or dialogs, just non-stop ACTION!"... det summerar ungefär hur jag känner inför det här spelsläppet. Blä.

Ser fram emot en (eventuell) andlig uppföljare i stället.

Du menar som det här..
Full Throttle 2

Det hade jag faktiskt missat/förträngt. Men ja, ungefär så... De (LucasArts) hade ju iaf. vett att lägga ner när de insåg hur snett de hamnat.

12
Skriv svar