Skyrim genomspelat på 136 minuter

Robot
Skyrim genomspelat på 136 minuter

Bethesdas QA-testare sätter tiden som alla speedrun-fanatiker kommer vilja slå...

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #fallout-3


Medlem
Skyrim genomspelat på 136 minuter

Måste säga att det är katastrof om så är fallet, 136min som rekord i ett såhär gitantiskt RPG är inte bra nog av utvecklaren imo.

Medlem
Medlem
Skrivet av Dralle:

Måste säga att det är katastrof om så är fallet, 136min som rekord i ett såhär gitantiskt RPG är inte bra nog av utvecklaren imo.

På vilket sätt? Både Oblivion och Fallout 3 gick det ju riktigt bra för och som det står i artikeln gick dessa att klara på 75 minuter, vilket är bra mkt kortare än 136

Medlem
Skrivet av Dralle:

Måste säga att det är katastrof om så är fallet, 136min som rekord i ett såhär gitantiskt RPG är inte bra nog av utvecklaren imo.

Katastrof? Hurdå? De som spelar känner till varenda lilla detalj, de har kört igenom det flertal gånger tidigare. De stoppar inte för minsta detalj, de slåss inte mot något förrutom om de absolut måste, vi får inte veta vilken svårhetsgrad de spelar på, vi får inte veta om de pumpar sig fulla med droger(potions osv). De använder sig även utav Fast Travel hela tiden. Det är en speedrun, inte en playthrough.

Morrowind kunde man ta på 5 minuter, och Oblivion på 13 eller något sådant. Fallout 3 på lite över en timme, så detta är dubbelt så länge. För någon som spelar det för första gången, och faktiskt vill spela, lär ta MYCKET längre på sig. Som sagt - dessa spelar inte för att spela, men för att vinna. Det är SPEEDRUNS.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Måste säga att det är katastrof om så är fallet, 136min som rekord i ett såhär gitantiskt RPG är inte bra nog av utvecklaren imo.

"När Bethesda anordnat interna speedrun-tävlingar tidigare så har både The Elder Scrolls IV: Oblivion och Fallout 3 avklarats på 75 minuter vardera"

Då de tydligen klarade att lira igenom både Oblivion och Fallout 3 på betydligt kortare tid så tycker jag att det bådar gott.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

136 minuter gör mig orolig.. borde välvara 136 timmar åtminstonde

Medlem

Horniak: Det bara känns så
Tycker att spelet ser episkt ut, hade hoppats man forcerades att köra längre hehe.

Medlem
Skrivet av showerguy:

136 minuter gör mig orolig.. borde välvara 136 timmar åtminstonde

136 timmar kan du lätt uppnå bara du inte satsar på en speedrun. Detta(skyrim speedrun) är t.om längre än Baldur's Gate 2.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Måste säga att det är katastrof om så är fallet, 136min som rekord i ett såhär gitantiskt RPG är inte bra nog av utvecklaren imo.

Youtube Morrowind Speed run... rekordet är typ 7.30 minuter.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Dralle:

Måste säga att det är katastrof om så är fallet, 136min som rekord i ett såhär gitantiskt RPG är inte bra nog av utvecklaren imo.

På vilket sätt? Både Oblivion och Fallout 3 gick det ju riktigt bra för och som det står i artikeln gick dessa att klara på 75 minuter, vilket är bra mkt kortare än 136

Tänkte precis säga samma sak, men du hann först ^^ Och Dralle, tänk på att de som gör dessa speedruns förmodligen har spelat igenom spelet ganska många gånger för att lära sig exakt hur man snabbast tar sig igenom det. Dom gör så minimalt lite som bara går för att komma vidare över huvud taget.

Riktigt imponerande i vilket fall, skulle nog aldrig orka ens försöka slå det


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Medlem

rekordet för morrowind är väl typ 12 minuter?

Medlem
Skrivet av Typhor:

rekordet för morrowind är väl typ 12 minuter?

4 minuter, 19 sekunder, tydligen.

Medlem

Elder scrolls spelen är inte linjära spel så att alla kommer inte att följa samma väg. Alltså varierar speltiden rätt rejält om du inte vet exakt vart du ska gå. Även om man kan klara fallout 3 på 1 och en halv timme så spenderar man väl minst 20-30 timmar i spelet ändå.

Medlem

Bara jag som reagerar på att dom lyckats riktigt bra än att de gjort dåligt ifrån sig?

136min på ett speedrun är rätt långt för ett speedrun, men sedan vet vi inte heller svårighetsgrad etc...

Medlem

Speed runs är well... speed runs. Inte därför man spelar Elder Scrolls.

Medlem

Räknar nog med minst samma antal, fast timmar istället för minuter, när det väl är dags ^^

Medlem

Undrar om Notch slår rekorder och skriver om det i sin blogg, fast då blir han väl stämd
badabing!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag kommer slänga ner minst 150 timmar i spelet, och det bara i det som redan finns. Släng sedan på valfri summa timmar på mods och allt som alla moddare kommer skapa


signatur

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Medlem

Underbart! Jag gillar att de inte ramat in och begränsat oss spelare med osynliga väggar och annat skit som omöjliggör speedruns.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av showerguy:

136 minuter gör mig orolig.. borde välvara 136 timmar åtminstonde

136 timmar kan du lätt uppnå bara du inte satsar på en speedrun. Detta(skyrim speedrun) är t.om längre än Baldur's Gate 2.

Det jag menar är att en Speedrun borde vara 136 timmar och sen kan hela spelet vara "lite" längre

Medlem

Ehehe, den här tråden är intressant.

Medlem
Skrivet av toern:

Ehehe, den här tråden är intressant.

Mycket intressant kommentar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

En fånig fråga kanske. Men vad är speedrun? Vad menar dom med att det tog 136 minuter? Hur går det till egentligen?

Medlem
Skrivet av spel_15:

En fånig fråga kanske. Men vad är speedrun? Vad menar dom med att det tog 136 minuter? Hur går det till egentligen?

Helt enkelt att man försöker klara spelet så fort som möjligt. Med tanke på att det tog 136 minuter så måste det i Skyrims fall mena huvud storyn/main questet/eller vad du nu vill kalla det.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Typhor:

rekordet för morrowind är väl typ 12 minuter?

4 minuter, 19 sekunder, tydligen.

Vet inte riktigt vad en speed run innebär. Men om det är att klarar storyn.. fyra minuter?

Hur är det ens möjligt?

Avstängd

Man dödar "sista bossen" !

Inaktiv

Att Skyrim gick att klara på 136 minuter betyder ingenting. I de allra flesta RPG går det att skippa uppskattningsvis 60-70% av allt innehåll. Mass Effect 2, ett av mina absoluta favoritspel tar cirka 30-40 timmar att fullt spela igenom. Däremot vet jag att det går att klara på cirka 2 timmar det med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Profan55:

Att Skyrim gick att klara på 136 minuter betyder ingenting. I de allra flesta RPG går det att skippa uppskattningsvis 60-70% av allt innehåll. Mass Effect 2, ett av mina absoluta favoritspel tar cirka 30-40 timmar att fullt spela igenom. Däremot vet jag att det går att klara på cirka 2 timmar det med.

Mass effect på 2 timmar? Känns högst osannolikt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar