Xbox 360 Wireless Speed Wheel

Robot
Xbox 360 Wireless Speed Wheel

En trådlös, rörelsekänslig ratt man håller i luften låter som säsongens mest givna haveri. Förbered dig på en chock.

#microsoft, #forza-motorsport-4


Medlem
Xbox 360 Wireless Speed Wheel

Gillas! Plsu att den e fan snygg

Medlem

Bra recension.

Jag var helt övertygad om att det skulle vara ett riktigt dumköp jag hade gjort, men jag kände mig ändå tvingad att testa den..
Och den fungerar faktiskt, som herrn säger, klockrent till just körningen.
Visst saknar man axelknapparna ibland, visst hade man velat ha en sticka på den för finlir som korset inte kan erbjuda.
Men..
Satan va nöjd jag är.

Positiv överraskning, minst sagt.

Medlem

Så man blir inte trött i armarna av att sitta med bockstyret i luften?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Så man blir inte trött i armarna av att sitta med bockstyret i luften?

Jag sitter inte med armarna rakt framför mig i luften, lägger armbågarna på knäna..
Eller slött tillbakalutad i soffan med ratten vilandes på benen..
Den är faktiskt väldigt förlåtande i hur man håller den.
Hur otroligt det än låter..

Medlem

Lite skumt att de inte har med alla knappar på ett officielt tillbehör, verkar helt galet korkat. Annars bra grej om den nu funkar hyffsat vilket det låter som och inte onödigt dyr heller.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

_78
Medlem

Köpte ratten inkl. Forza 4 från Elgiganten för 699, spelade några timmar igår och är riktigt nöjd.
Tanken var att pojken som älskar Wii med ratt skulle kunna köra lite, men den här behåller jag själv


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Plastigt skräp.. fortfarande uselt att man inte kan använda logitech rattarna till t.ex. forza, microsofts egna rattar är sunkiga!

Medlem

Om man skall få ratt-känsla är det nog något monterat som man vilar armarna på och kan flytta greppet som man gör på en ratt..

Förstår inte dessa nymodigheter med Kinekt, Move och annat där man skall sitta och vifta i luften när man spelar. Känns lika off som detta försöket.

Inaktiv

Har själv testat den och den är bättre än vad man trodde innan billig också!

Inaktiv

ingen force-feedback -- no buy.

dmn
Medlem

Ni som tycker den här är bra har garanterat aldrig spelat med en bra ratt med force feedback.

Medlem

Hur i helvete skulle det kunna vara Force Feedback i en sån här..?

Och det var nog aldrig meningen att den skulle konkurrera ut "riktiga" rattar.
Snarare ge folk ett mer lättillgängligt alternativ.

Det den gör gör den jävligt bra.

_78
Medlem
Skrivet av dmn:

Ni som tycker den här är bra har garanterat aldrig spelat med en bra ratt med force feedback.

Det handlar inte om att ställa denna mot andra mer avancerade och givetvis bättre alternativ.
Jag spelar annars med en G25:a vilken jag är väldigt nöjd med, men sett till pris och funktion är detta en riktigt bra "ratt".

Någon timme i soffan med fötterna på bordet med den här funkar klockrent, enligt mig.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Inget för mig, riktig ratt som gäller eller handkontroll, det känns bara konstigt att hålla en ratt i luften, nej lägger hellre pengarna på en Fanatec.

Skrivet av LariosoDog:

Om man skall få ratt-känsla är det nog något monterat som man vilar armarna på och kan flytta greppet som man gör på en ratt..

Förstår inte dessa nymodigheter med Kinekt, Move och annat där man skall sitta och vifta i luften när man spelar. Känns lika off som detta försöket.

När det gäller ratten håller jag med till fullo. Men Move verkar, till skillnad från Kinect, vara en värdig ersättare till en handkontroll eller mus och tangentbord. Kinect, sett ur mina ögon, borde inte användas till spel, iaf inte helt ersätta en handkontroll, med detta inte sagt att den är värdelös utan bara det att den mer är ett komplement till en handkontroll (om man använder den till spel då vill säga, annars verkar det vara en riktigt bra produkt för andra ändamål).

Medlem

Går den använda till PC med Xbox 360 kontroll-dongle?


signatur

Det var detta...

Medlem

Verkar inte som det men det finns säkert någon som kommer "modda" den som de gjorde med Kinect, Xbox 360 och Windows har ju en hel del gemensamt.

Medlem

Måste nog vara högsta betyget detta. Har fått flera stucken 3/10-5/10

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Plastigt skräp.. fortfarande uselt att man inte kan använda logitech rattarna till t.ex. forza, microsofts egna rattar är sunkiga!

Ja men det finns en tillverkare som gör rattar för samtliga, är själv rätt sugen på den trots att jag redan äger en G25=) http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/127650-fanatec_porsche...

Medlem

Köpte detta ihop med forza för 699, lätt värt varenda jävla krona.
Var en chansning som lönade sig

Medlem

Btw den har visst force feedback...eller vibration då.
Det weird i forza är att den inte fungerar när den tror att kontrollern är vad den är, stäng av kontrollern ( när du är inne i spelet, var som) oc hstarta den igen, då tror den att kontrollern är en ratt och då får man mkt bättre vibrationer konstigt

Medlem

Plus: Fungerar

Helt klart ett plus!

KoP
Medlem
Skrivet av RaymonD:

Plastigt skräp.. fortfarande uselt att man inte kan använda logitech rattarna till t.ex. forza, microsofts egna rattar är sunkiga!

Logitech? Vem behöver plastigt skräp då Fanatec Porsche 911 GT2 wheel finns att tillgå?

Medlem

Hah, ser man på!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av RaymonD:

Plastigt skräp.. fortfarande uselt att man inte kan använda logitech rattarna till t.ex. forza, microsofts egna rattar är sunkiga!

Logitech? Vem behöver plastigt skräp då Fanatec Porsche 911 GT2 wheel finns att tillgå?

+1


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av RaymonD:

Plastigt skräp.. fortfarande uselt att man inte kan använda logitech rattarna till t.ex. forza, microsofts egna rattar är sunkiga!

Logitech? Vem behöver plastigt skräp då Fanatec Porsche 911 GT2 wheel finns att tillgå?

Känns lite idiotiskt att köpa så dyr ratt... vore bättre o spara ihop pengarna till en riktig bil istället.

Eller några rundor på en bana i en sådan bil ifall man inte vill spara så länge.

Medlem

cool . En av dem få saker dem lyckas fått te snygga oxo : ) ,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av RaymonD:

Plastigt skräp.. fortfarande uselt att man inte kan använda logitech rattarna till t.ex. forza, microsofts egna rattar är sunkiga!

Ja men det finns en tillverkare som gör rattar för samtliga, är själv rätt sugen på den trots att jag redan äger en G25=) http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/127650-fanatec_porsche...

Adapter cable to connect Logitech G25 /G27 pedals

Perfekt då om man blir sugen på att köpa en kryssbox för Forza. Det som hållit mig ifrån detta är ju avsaknaden av stöd för G25 på Xbox 360. Fast nu har jag återupptäckt Shift efter att köpt 2:an som var betydligt sämre så har nu fullt upp med ratten.

PS - angående Shift, hur kan en uppföljare ha sämre körkänsla och grafik än originalet. Observera att jag körde 2:an först.


signatur

Det var detta...

Medlem

Nån som vet om det går att ratta flyg med den?


signatur

Jag vill ha page...

12
Skriv svar