DRM orsakar Heroes 6-trubbel

Robot
DRM orsakar Heroes 6-trubbel

Skriv in fel cd-nyckel och spelet låses. Åtminstone tills Ubisoft får tummen ur.

#nyhetstips, #might-magic-heroes-vi-1


Medlem
DRM orsakar Heroes 6-trubbel

Hah, Ubisoft och deras DRM. Det funkar ALDRIG bra.
Och spelet finns ju crackat och klart på nätet sen länge misstänker jag.

Gogo powerDRM


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Oj vilken rage jag hade fått om det hade hänt mig även om man har fått lite rage-management genom Dark Souls.

Medlem

Ubisoft i ett jäkla nötskal.

Medlem

Fattar inte varför de ska fortsätta att köra med sådan här skit, de vet redan att det kommer finnas till att ladda ner direkt ändå. Det ända som inte verkar funka är sakerna som man måste vara inloggad för att få tillgång till.

Medlem

Håller med, lönt att hålla på o mecka.
Jag kan förstå om man väljer att ha nån sorts cdkey till multiplayer-delen. Men alla vet ju som sagt att spelet crackas direkt när det kommer ut more or less.
Finns ju många spel(CS t.ex.) där det knappt finns någon som kör piratkopia, iom att man inte kan spela med folk på Steam. Har man bara ett sådant skydd, så känns det som singleplayer-delen nog kan vara med ett enklare skydd, tillräckligt för att svensson inte ska bränna ut spelet till alla sina vänner, men enkelt så det inte krångla för köpare.

Inaktiv

Nå, glöm ej att Ubisoft håller piratkopieringen nere enligt de själva. Kanske bristen på nöjda betalande kunder sänker hypen och får piraterna att tappa intresset? Genialt!

Medlem

Det är ju lika härligt varje gång sådant här skit händer. Folk kommer att bagatellisera det hela genom "Ubisoft patchar det snart" eller "det är piraternas fel som tvingar fram drm så sådant här får man tåla nuförtiden".

Själv tycker jag det här är hemskt på precis alla sätt och vis. De som har betalat för det här har inte köpt ett spel, inte ens hyrt det. Som mest har de köpt sig möjligheten att kanske få spela. Om de har tur.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sen när orsakar inte DRM problem?

Medlem

varför ha drm ens, dom säljer ju inte lika mycket när spelen har drm


signatur

Meep!

Medlem

är en av dom drabbade, skrev in en bonus nyckel då jag inte hittade någon annan nyckel som kom med spelet (collector's edition) verkar inte bättre att dom har glömt o skickat med huvudnyckel till spelet jag fick. :/

Medlem
Skrivet av Deathshead:

är en av dom drabbade, skrev in en bonus nyckel då jag inte hittade någon annan nyckel som kom med spelet (collector's edition) verkar inte bättre att dom har glömt o skickat med huvudnyckel till spelet jag fick. :/

Det låter ju som en listig plan från deras sida. Snart säljer de den riktiga CD-nyckeln som DLC


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Är ju dock inte enda problemet, är ett jävla gäng med missnöjda laptop ägare som inte får igång spelet i överhuvudtaget, även fast systemkraven uppfyllts..

Inaktiv

Spelet fanns ute tre dagar innan release, crackat och klart - fungerade perfekt. Synd att betalande kunder ska straffas i vanlig ordning.

Inaktiv

Även om man är sugen på Heroes 6 så finns det inte en chans att jag köper spel med den där DRMen.

Medlem

Som vanligt är det de hederliga konsumenterna som drabbas.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Japp, ännu ett fall av drm där det endast är de som köper spelet som blir drabbade. När folk hellre laddar ner spelet pga drm:et och inte pga att de är snåla så är det något fel.

Medlem

Spelet är så buggigt och trasigt att det spelar ingen roll om du piratar det eller inte, förutom att du har mer anledning att vara förbannad när du märker hur många problem det har. Jag fick inte mitt att funka först, men när jag gjorde det och kom in i spelet så var grafiken så kraftigt glitchad att det inte gick att spela.
Ungefär som Rage.
Kan spel göras till PC överhuvudtaget nu för tiden? Många stora titlar på sistone har varit extrema besvikelser inte bara i ett spelen inte håller hälften av vad de lovar, utan att de också har väldigt många problem när det gäller att fungera korrekt överhuvudtaget.

Medlem

slutade köpa ubisofts spel för länge sen. tankade hommVI & installera. det funka finfint. inga probs. jag, som många andra har slutat köpa spel pga drm. vara ständigt uppkopplad för att kunna spela är ju ren idioti.

Medlem

Är själv drabbad. Reggade ett nytt konto och skrev in den egentliga CD-keyn efter att jag råkat skriva in bonus code, så jag iallafall kan lira. Kontaktade supporten, men inte till mycket hjälp.

OML
Medlem

Personligen så har jag aldrig haft några som helst problem med drm, antagligen har jag haft en väldans tur.
Jag förstår att det kan vara jobbigt och allt men till alla de som inte köper sina spel utan alltid tankar dem måste jag säga fy skäms, och att de sedan skyller på exempelvis drm tycker jag är väldigt fel då det oftast ligger ren och skär snålhet bakom.

Medlem

Detta är anledningen till att jag inte betalar en krona till Ubisoft.
Deras DRM-varianter blir ju bara mer spännande för varje år...

Medlem
Skrivet av OML:

Personligen så har jag aldrig haft några som helst problem med drm, antagligen har jag haft en väldans tur.
Jag förstår att det kan vara jobbigt och allt men till alla de som inte köper sina spel utan alltid tankar dem måste jag säga fy skäms, och att de sedan skyller på exempelvis drm tycker jag är väldigt fel då det oftast ligger ren och skär snålhet bakom.

Parasiter kommer alltid att finna ursäkter att göra det dom gör.

Inget att bry sig om. De får växa upp i sin egen takt.

Medlem

Blir att ladda ner då

Medlem

Är det någon som helt seriöst är förvånad? Ubisofts DRM har väl funkat bra på typ 1 av 20+ titlar som använder det. Att de inte själva inser att det inte är en fungerande lösning är ju bara tragiskt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Haha, alla som hängt med ett tag vet väl att man drar det korta stråt när man köper en ubisoftprodukt. Bättre att köpa det, låta boxen vara inplastad och tanka piratversionen. Dom fungerar vad jag vet till och med bättre än om du använder din DVD.

Synd på nya kunder som blev helt chockade att det alltid ska vara nåt med ubisoft. De lär ju inte ens köpa nästa spel och låta förpackningen stå, dom lär väl helt sonika bara tanka hem skiten?
Så många skyldigheter och så få rättigheter... Tänk er DRM i en livsmedelsbutik! LOL på den tanken.

Inaktiv
Skrivet av OML:

Jag förstår att det kan vara jobbigt och allt men till alla de som inte köper sina spel utan alltid tankar dem måste jag säga fy skäms, och att de sedan skyller på exempelvis drm tycker jag är väldigt fel då det oftast ligger ren och skär snålhet bakom.

Jag ska inte ljuga och påstå att jag skulle köpt alla spel som jag i dagsläget laddar ned ifall de fanns DRM-fria då min ekonomi helt enkelt inte hade kunnat hålla jämna steg med min spelkonsumtion nu när jag studerar.
Dock så kan jag säga att jag sedan jag som vuxen börjat få bättre tyglar på min ekonomi köper mycket fler spel och numera sorterar efter DRM. Har en gedigen spelsamling hemma som jag kan lämna fotobevis på ifall någon är skeptisk.

Givetvis kan man kritisera fildelning och fildelare för att de tar för sig utan att betala för sig och därmed inte supportar spelmakarna (och möjliggör nya spel) och det med rätta men att DRM inte fungerar har seriöst bevisats otaliga gånger och likt förbannat så fortsätter spelbolagen, främst Ubisoft, med att göra sina titlar extremt oaptitliga för betalande kunder - att de inte ändrar sig beror sannerligen på att de är handfallna snarare än på att de faktiskt tror att de funnit ett fungerande koncept.

Medlem

Haha det har var ju precis underbart! Hade klickat i på greenmangaming att jag skulle betala, den ville bara konfirmera men så började jag kika runt lite om spelet och bestämde mig för att ladda hem det för några timmar sen!
Verkar som att jag gjorde helt rätt i det


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Ariae:

...Bättre att köpa det, låta boxen vara inplastad och tanka piratversionen.

Hur är det bra? Ubisoft får ju fortfarande pengarna och räknar det som en bra grej

Medlem

Ubisoft är VIDRIGA

Det förvånar mig inte att de sabbar ytterligare ett spel. Fyfan för dessa vidriga publiceringsbolag!

123
Skriv svar