Battlefield 3 använder Online Pass

Robot
Battlefield 3 använder Online Pass

Bekräftat att du behöver kod för att lira online på din konsol.

#dice, #battlefield-3, #ea


Medlem
Battlefield 3 använder Online Pass

som sagt, Spelet Battlefield ska spelas på PC, Bad Company på console (;

Medlem

Vem köper ens begagnat?

Medlem

Johann48: Oerhört många. Spel som jag köper och tycker dom inte är värda att ha kvar i hyllan, bruka jag lägga ut på tradera. Faktiskt rätt bra pris på spel, kan "förlora" 100kr eller t.om. mindre jämfört med butikspriset.

Synd att dom håller på med dessa jävla online-pass, bra att folk med piratkopior inte kan spela online med hacks osv, men suger om man vill sälja det vidare.

Medlem

Online-pass gör inte så mycket, även om man köper spelet begagnat och köper till koden så är det ju oftast billigare än att köpa ett nytt i alla fall, även om skillnaden inte blir så stor.

Och vad är skillnaden på online-pass och "CD-Key" på PC spel? Skillnaden är att man KAN köpa till ett online-pass på konsollen, PC spel är ju inte värt ett skit begagnat...

Moderator | Testpilot

Fattar inte heller varför man vill köpa begangnat. Finns garanterat många anlednignar till VARFÖR men jag förstår dem bara inte.

Vill jag ha ett spel, köper jag det i butik för då vet jag spelat är nytt och utav bra skick. Enda gången jag gör det är om spelet inte finns i butik.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av rewoX:

som sagt, Spelet Battlefield ska spelas på PC, Bad Company på console (;

FPS ska njutas på PC Thats it..


signatur

//Peace out

Medlem

Online Pass är inget nytt så det känns lite malt att skriva en nyhet om det, det märks för övrigt när man öppnar fodralet.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

huh ? innebär detta att dom som tankar ner "piratversionen" får rabatt ?, alltså får betala 70kr för att få multiplayer ?

Medlem

Att sälja och köpa begagnade spel är så jävla amerikanskt, seriöst vem orkar?
Sen ere ju kul att ha kvar spelen i samlingen.

Medlem
Skrivet av Iguanodon:

huh ? innebär detta att dom som tankar ner "piratversionen" får rabatt ?, alltså får betala 70kr för att få multiplayer ?

Jag antar att det är som med de flesta andra spel, kör man på en piratkopia så blir man bannad, om de upptäcker det? Du måste ju vara uppkopplad på Live för att spela online

Medlem

Spelet ska spelas på PC så det är väl inte mer än rätt

Medlem

Så om man inte är intresserad av multiplayern så kan slipper man avgiften vid köp av begagnat? Som konsollspelare alltså.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Att sälja och köpa begagnade spel är så jävla amerikanskt, seriöst vem orkar?
Sen ere ju kul att ha kvar spelen i samlingen.

Varför skulle det vara så jävla amerikanskt att köpa/sälja begagnade spel? Är det amerikanskt att köpa/sälja begagnade bilar då också?
Anledningen till att man köper begnagnade saker är för att det oftast är billigare än att köpa nytt och att det oftast fungerar lika bra som om saken vore ny, om inte annat anges av säljaren.

Och orsaken till varför man säljer sina saker begagnat brukar vara att man helt enkelt inte vill ha kvar saken eller behöver pengar snabbt. Tänk dig att du köper ett spel, säg Guitar Hero 17, och du tycker att det är fruktansvärt tråkigt, inga bra låtar etc och du skulle aldrig få för dig att lira det igen; varför ska du då ha kvar spelet i hyllan istället för att sälja det och få tillbaka lite av de pengar som du slösade på spelet?

Medlem

Vem skulle ens vilja sälja spelet?

Medlem

btw jag är 80% PC spelare och vrf i helsike säger folk att det bara ska spelas på PC bara för att de har ''uber'' datorer värda 16 000 kr... Alla har inte råd.

Medlem

Problemet är att vissa kedjor tjänar storkovan på begagnade spel. Dessa företag skiter i spelutvecklarna. Inga pengar går då till utvecklarna av spelet. Därav sådana här försök att hidra begagnatmarknaden.

Nu går det ut över privatpersoner också tyvärr, men hur skulle du göra om du var utvecklare av spel och pengarna går till återförsäljare som roterar begagnade spel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

btw jag är 80% PC spelare och vrf i helsike säger folk att det bara ska spelas på PC bara för att de har ''uber'' datorer värda 16 000 kr... Alla har inte råd.

16000? Dagens överdrift?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

skräp .. skit spel .. zzzzZZZzzzZZZzZZZz

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

btw jag är 80% PC spelare och vrf i helsike säger folk att det bara ska spelas på PC bara för att de har ''uber'' datorer värda 16 000 kr... Alla har inte råd.

Dom sa att det SKA spelas på PC, inte bara.

Såklart inte alla har råd, men det roliga är att dom som spelar konsol ändå klagar på att dom inte får 64 spelare, 60fps, stora banor osv. Vad förstår dom inte? Det var DOM som köpte en konsol för ynka 2 lapp, då får man stå ut med ynka 24 spelare, mindre banor, 30fps, dålig grafik och skrikande 10 åringar som fått ett xbox i julklapp.

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

btw jag är 80% PC spelare och vrf i helsike säger folk att det bara ska spelas på PC bara för att de har ''uber'' datorer värda 16 000 kr... Alla har inte råd.

När folk säger så så menar dem egentligen att FPS spel samt en del RPG-spel etc ska spelas på PC för att dem gör sig bäst där, dvs utnyttjar kontrollerna på största möjliga sätt samt att känslan oftast blir bättre.

Men det finns också spel som passar mycket bättre till konsoll, t.ex. sportspel, vissa bilspel, vissa RPG-spel, plattformsspel etc.

Just när det gäller FPS-spel så kan man _ALDRIG_ reagera lika snabbt på konsoll som man kan på PC. Spelar ingen roll hur snabbt man ser fienden eftersom man begränsas av joysticken på handkontrollen medan man på PC kan dra musen olika snabbt och ställa in känslighet etc.
Och det är detta som leder till klagomål; att utvecklarna "dummar" ner spelen så att det skall anpassas till konsollspelarnas handkontroller.

Sedan så handlar det inte om man har råd med en dator eller inte.
Ett Xbox360 kostar i dagsläget mellan ca 1500kr och 2000kr och ett splitternytt spel ligger mellan 500 och 600kr (finns givetvis spel som släpps billigare, men majoriteten är svindyra).
En riktigt bra dator kostar i dagsläget ca 7-8000kr (i5 2500K, 8GB RAM, GTX560Ti) och ett splitternytt spel kostar mellan 300-500kr.
I längden så skulle jag säga att PC:n faktiskt är billigare, samt att du kanske bara behöver köpa ett nytt grafikkort var 2/3e år för 2-3000kr om du verkligen måste använda de högsta grafikinställningarna på alla nya spel.

Medlem
Skrivet av LoA.:
Skrivet av cyberzaikoo:

btw jag är 80% PC spelare och vrf i helsike säger folk att det bara ska spelas på PC bara för att de har ''uber'' datorer värda 16 000 kr... Alla har inte råd.

Dom sa att det SKA spelas på PC, inte bara.

Såklart inte alla har råd, men det roliga är att dom som spelar konsol ändå klagar på att dom inte får 64 spelare, 60fps, stora banor osv. Vad förstår dom inte? Det var DOM som köpte en konsol för ynka 2 lapp, då får man stå ut med ynka 24 spelare, mindre banor, 30fps, dålig grafik och skrikande 10 åringar som fått ett xbox i julklapp.

Vill bara tillägga att hårdvaran som används i ett Xbox360 och PS3 är ca 6 år gamla (och om jag inte minns fel så har varken M$ eller Sony uppgraderat hårdvaran sen 2005/2006).

Edit: Håller med dig (om det inte framgick via det jag skrev.)

Medlem

Jag köper begagnade spel om det är single player jag är ute efter. Är det multiplayer köper jag nytt. Att skriva in en cd-key skadar inte, särskilt om det bara handlar om att låsa upp multiplayer läget. (Dvs drabbar ej de som är offline ändå.)

För övrigt - blir PC för min del. Det är där Battlefield, särskilt Battlefield 3, hör hemma. (och för att jag kan)

Medlem

Gött, nu måste jag och min bror köpa varsin nyckel!

Medlem
Skrivet av rewoX:

som sagt, Spelet Battlefield ska spelas på PC, Bad Company på console (;

dmn
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Vem köper ens begagnat?

Vem spelar ens fps på konsol? lol. Det finns då folk till allt.

Medlem

Fast fattar inte varför de inte har stöd för mus/tngtbord på konsol. Möjligheten finns ju. Tänker på de som kanske nöjer sig med konsol. Vet flera personer som sitter med konsol och inte vill ha en pc för konsollen fungerar fint att spela på. Deras enda PC är en macbook och de tycker den fungerar fint att surfa med.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Jag ser bara fördelar med att köpa begagnat. Varför betala fullt när man inte behöver? Är helt ointresserad av Multi Player i 100% av spelen som kommer ut idag.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Nåväl. Några epostkonton till att hålla reda på.

Medlem

ingenting nytt...

12
Skriv svar