Att göra ingenting

Flakmonkey
Att göra ingenting

Idag har jag inte lämnat TV-soffan i många minuter. Jag har varit och handlat, gått på toa och lagat mig lite mat men annars har jag spenderat dagen med att se en herrans massa fotboll (har man viasat sport och canal+ fyller det lätt en hel lördag). Ska nu avsluta det hela med att se på A-team vilket känns som ett lämpligt sätt att följa upp gårdagens King's Speech och sen är det direkt i säng, hoppas jag.

Med tanke på det här så tror jag faktiskt att jag kommer lyckas med konststycket att vara utvildad när jag kommer till jobbet på måndag och det hör verkligen inte till vanligheten. Nu ska jag visserligen inte ta det lika lugnt imorgon för då skulle jag bli knäpp men det kommer handla om träning och kanske lite shopping så inget som kommer förstöra helgens vila.

Kanske framstår det som en trist helg men det var precis det som jag behövde känner jag. Speciellt som jag verkar ha fullt upp kommande helger. Gäller ju att ta möjligheten när den presenterar sig, även om det ibland handlar om att inte göra något...

#blogg

Medlem
Att göra ingenting

Att så många anser att en trist helg är lika med ingen fest/öl/party numera. Jag förstår inte det..

Flakmonkey

Det är dock rejält kul med party och alla borde parta tycker jag (behöver inte innebära sprit) ... Allt handlar om balans, lite av allt så att man får en bra mix. Då blir livet rikt

Medlem

Jo, det stämmer nog. Men bara för att man inte partajar betyder inte det att man har en tråkig helg.

Att partaja är nog inte allt för tråkigt, men att ha en lugn helg är nog inte allt för tråkigt heller.

LYCKA!!! Frysen var ju full med Piggelin som inhandlades tidigare i somras


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

En dag då du inte gör någonting säger du? Låter som varannan dag för min del, det lovliga med att vara distans student.


signatur

The definition of insanity?

1
Skriv svar