Rage - då var det avklarat... mini-recension *spoilers*

Medlem
Rage - då var det avklarat... mini-recension *spoilers*

Tog ca 11-12 timmar att klara det, jag gjorde kanske hälften av alla sidouppdrag. Jag spelade på PC med 360-kontroller.

Sista uppdraget var bland det tråkigaste jag spelat på länge, speciellt när miljön påminde om slutet på Half-Life 2, men inte alls gjorde mig lika uppumpad som i HL2... Jag kände mig i princip odödlig (iom defibrilatorn) och använde knappt det senaste vapnet man fick och absolut inte BFG ammon till det vapnet... Det behövdes liksom inte. Slutfilmen var också en besvikelse, inte heller fick man träffa den store Generalen. Hela grejen med Authority blev liksom en sidogrej. Känns upplagt för ett Rage 2 där man fortsätter kämpa mot Authority... Hade varit roligare med ett one-shot spel med bra slut.

Racingen var OK men kändes ofta för lätt, träffade man bara boost-packsen så var resten kaka.
Ungefär två tredjedelar in i spelet så fattade jag att jag kunde balansera bilen i luften, det blir lite enklare att göra hopp då.

Kändes väldigt ofta som att AI:n satt där bakom sina skydd och väntade på att bli headshottade... Förutom mutanterna då. Dock tyckte jag de där Zulukillarna som lät som tarzan var lite mer scary än mutanterna, de tålde ju så förbannat mycket stryk.

Blev också lite less på att höra Claudia Black överallt, hon hade minst 4 roller. De andra karaktärerna störde jag mig inte på att de upprepades då de inte har lika tydlig karaktär på sin röst...
Claudia Black börjar bli lite som den kvinnliga Nolan North...

Det går ej att tagga posten med Rage...

Testpilot

Jag tog det på 20 timmar och gjorde alla uppdrag jag kunde hitta , kan inte påstå att jag tycker speciellt mycket annorlunda än dig. Sköt inte ett enda skott med plasmagevärets BFG ammo.

Medelmåttigt pang pang med vissa bra grejer och på tok för buggig grafik.

Medlem

Synd. :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Sjukt hur ett så hypat spel kunde sluta så här!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Mjo... personligen skyller jag på konsolmarknaden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nyhet att överhypade spel inte lever upp till hypen? Varit så ett antal år nu!

Hade själv inte grafik buggar i spelet överhuvudtaget bara lite i huvudmenyn. (mycket av strulet beror ju även på drivrutiner som jag förståt det)
Är ju inte konsolerna som gör dåliga portningar det är ju utvecklarna som gör det.

Blev riktigt besviken på cliffhanger slutet alltså... Skapade inte heller i närheten av samma vill ha fortsättningen nu begär som med t.ex HL2 ep2.

Ger spelet 6.5/10 helt ok spel men dröjer nog innan man spelar igenom det en andra gång (om det blir en andra gång)

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Slutfilmen var också en besvikelse, inte heller fick man träffa den store Generalen. Hela grejen med Authority blev liksom en sidogrej. Känns upplagt för ett Rage 2 där man fortsätter kämpa mot Authority... Hade varit roligare med ett one-shot spel med bra slut.

DLC, i massor. Finns redan i menyn för tusan. Knappast ett RAGE 2 IMO.

Edit: Fann över 30+ dörrar som man inte kan öppna, vilket garanterat kommer med alla DLC.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Blev också lite less på att höra Claudia Black överallt, hon hade minst 4 roller. De andra karaktärerna störde jag mig inte på att de upprepades då de inte har lika tydlig karaktär på sin röst...
Claudia Black börjar bli lite som den kvinnliga Nolan North...

Mmmm Claudia's röst is riktigt shäkshyy var nog lika paranoid som du och tyckte jag hörde hennes röst från flera npc'er också, trots att hon bara gör rösten till Mel i Subway town. Man hör visserligen hennes röst i radiosystemet när hon säger att det finns kvar positioner i racen.
Hon gör dock rösten till riktigt många stora spel. Dragon Age, Mass Effect 2, Uncharted 2 & 3, Gears of War 3 etc etc så har man spelat dem så kanske det etsas fast rätt lätt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Kör på andra omgången, nu på Nightmare, och det är ju klart skillnad tycker jag, när man mött authority.
Har blivit instant gibbad av authority flera gånger (dött 4 ggr so far) men eftersom ID har scriptat varenda fiende i spelet och alla kommer upp vid samma ställe så är det inte lika upphetsande som första gången.

Slutade nyss innan jag ska ta över Authority bron och har spelat i drygt 9 och en halv timme. Gör också allt annat skräp vid sidan av (achievement hunting)
också men utan någon dynamik så blir det inte SÅ svårt. "Hoppades" på att det skulle vara fler mutanter i Dead City men det var lika många. De tål lite mer (eller så fick jag in dåliga träffar) och de gröna spottarna tog fler "Fat Mammas" än i normal.
ID har inte lyckats tillfredställa mig med Rage iaf. Att de sedan kommer göra några små DLC'er som de tar 100kr styck för är riktigt uselt. Kan iaf hoppas de kommer vara större än "Wasteland Sewer Missions" dlc'n.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Kan iaf hoppas de kommer vara större än "Wasteland Sewer Missions" dlc'n.

På tal om sewers, missade jag nåt eller är det bara typ 2-3st?

I övrigt så är det väl inte det värsta spelet jag spelat, men långt ifrån det bästa också. Ska väl gå igenom det en gång till och försöka ta dom sista achievements dock, rätt lätt spel på den fronten

Medlem

Håller med trådskaparen till hundra procent. Tycker att hela spelet kändes som du beskriver det sista uppdraget. En stor besvikelse.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

På tal om sewers, missade jag nåt eller är det bara typ 2-3st?

Det finns 9 st sewers totalt, varav 7 är i den "första" wasteland (Western wasteland? ). Och det man "missar" är att man kan få tag i rocket launchern istället för att vänta tills man måste till Dead City.
Du måste kunna ta dig till Kvasir för att få tag i hans sewer, där finns rocket launchern. Man får också lite crafting saker som är "svåra" att få tag i.
Alla sewers:
http://rage.wikia.com/wiki/Wasteland_Sewer_Missions_%28DLC%29

http://rage.wikia.com/wiki/Kvasir%27s_Sewers
Kvasir's sewers innehåller rocket launchern, men den fanns tydligen inte på normal.
Det är inte så stor skillnad mellan normal och nightmare tycker jag. Fiender tål liiiite mer, ibland har det sett ut som flera fiender kommer på vissa platser, men inte överallt. Vet inte hur authority lyckades instant gibba mig dock =/
Det som jag tycker är överlag svårare är själva racingen. Fiendebilarna tål mer och verkar vara snabbare (inte de man möter ute i wasteland).
"Samla 50 poäng" racen i Subway town var riktigt jobbiga för att pickup pointen spawnade fram helt random.

Medlem

Blev grymt besviken. Som flera här ha sagt, så är DLC's det som lär hända. Däremot så känns det lite som att det sades mycket som inte hölls, och spelet var aldelles på tok för kort. Visst, alla spel idag är kortare än de brukade vara, men detta var inte okej imo. Jag gillade dock det jag spelade, förutom alla dessa halv-obligatoriska race.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag lyckades undvika hypen väldigt bra denna gången och blev glatt överraskad av spelet faktiskt, det hade den härliga Id känslan över sig som bara dem lyckas med i ett fps och när det kommer till handlingen så var den som förväntat för ett fps. Håller dock med om att sista banan påminner mycket om hl2 sista bana, bara det att den tyckte jag var ännu sämre då man var ännu mäktigare där. När man ändå är inne på de jämförelsen så tycker jag Rage slut var betydligt bättre än hl2s

Medlem

Jag tycker nog att spelet var precis så långt som det kunde vara utan att bli mer upprepande.

Slutet var visserligen bättre än det i HL2 men upptackten var inte alls det.

1
Skriv svar