Assassin's Creed: Revelations får stöd för 3D

Robot
Assassin's Creed: Revelations får stöd för 3D

Alla format kan AssCreeda omkring som de vill, låter Ubisoft meddela.

#ubisoft, #assassins-creed-revelations


Inaktiv
Assassin's Creed: Revelations får stöd för 3D

Inte fan sätter jag på mig ett par glasögon när jag ska spela.. 3D kan gå och utplånas

Medlem

bitter? blir så suddigt om jag inte använder det...

Medlem

Behövs mer 3D spel.
Så mycket mer inlevelse i spelen med 3D.


signatur

// Bacon <3

Medlem

AssCreed är ett av de få spelen som faktiskt gör sig riktigt bra i 3D. Springandes på taket får man en fräck upplevelse som inte finns där utan den effekten. Annars är jag inget stort fan av 3D i spel även om jag själv har alla komponenter som behövs.

Medlem

Varför har folk sån fobi för glasögon? Det är ju inte direkt så att resten av en gamers utrustning är snyggt. Ja menar hur jävla ful är man inte i majoriteten av alla headset?

Medlem

Är inte van vid 3D användandet än. Blir så jobbigt med dom. Med andra ord inget big deal för min del

Medlem

Ännu en anledning att skaffa detta spel=)

Medlem

Hur fungerar 3d på Pc? Måste man ha en speciell skärm eller räcker det bara med 3d brillor?
Prövade lite Minecraft med Duke Nukem Forever 3d brillorna och det var awesome!

Funkar det att kolla på film med 3d glasögon med eller?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Aldrig 3D om man kan undvika, mycket sämre bildkvalité och färger, för att inte tala om glasögonkrav och jobbigt för ögonen. Varför ska man medvetet göra spelen både fulare och sämre? Man kan ju lika gärna ställa in på lägre grafik och spela ändå, enda skillnaden är att du slipper huvudvärk

Medlem

Coolt, då måste jag nästan köpa ett par brillor

Medlem
Skrivet av Javas:

Hur fungerar 3d på Pc? Måste man ha en speciell skärm eller räcker det bara med 3d brillor?
Prövade lite Minecraft med Duke Nukem Forever 3d brillorna och det var awesome!

Funkar det att kolla på film med 3d glasögon med eller?

Olika tekniker kräver olika hårdvara, sån som finns i Minecraft är ju sån med linser av olika färger (röd/grön) det kräver bara en vanlig skärm.

Sen finns det sån som de flesta biografer använder (Real3D kallar dom den) den kör med polariserat ljus och då har du istället för röd/gröna linser 2 st. bruna linser, som SER likadana ut, men har olika polarisering så dom släpper igenom olika bilder så att säga. Det kräver en speciell skärm/projektor.

Sedan så finns det även en teknik som renderar varannan frame för höger öga och varannan för vänster, det kräver då ett par aktiva glasögon som blinkar för motsvarande öga, den tekniken kräver även en skärm som klarar 120Hz (om man vill spela i 60 fps)

Sen så finns det säkert nån annan variant också, men det är dom vanligaste.

Själv så avskyr jag det, jag har redan glasögon, och att stapla på ett par till på näsan känns bara förbannant dumt, speciellt som det ger mig huvudvärk och illamående.
Kommer aldrig bli mer än en gimmick.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Blir att leta reda på brillorna då..


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Ja, man vill ju inte ha det i 2D...

Medlem

Ja, när 3D-teknologin inte ger mig huvudvärk eller illamående kanske. Men tills dess håller jag mig till det normala.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

...on...off...what´s the problem?
Rätt spel att ha 3D-stöd men skulle nog inte använda det speciellt mycket själv.

Medlem

Förstår inte varför folk är så negativa, 3d stödet påverkar ju inte 2d läget på något sätt, är ju endast en bonus för dem som har den hårdvaran som behövs för stereoskopisk 3d.

Medlem
Skrivet av mangler:

Förstår inte varför folk är så negativa, 3d stödet påverkar ju inte 2d läget på något sätt, är ju endast en bonus för dem som har den hårdvaran som behövs för stereoskopisk 3d.

Precis, och om spelen utvecklas för konsol är det ju bara en bonus man får ju ändå spela på PC om man har hårdvara som stödjer det, förstår inte vad folk klagar
Visst, i den bästa av världar kanske det vore som du tror/hoppas, dock ej i denna. Gran Turismo 5 är ett givet exempel, där grafiken på 3D banorna sänktes för att hålla samma låga nivå som 3D, för att folk med 3D inte skulle klaga.
Utvecklas spelen för 3D-visning är lägre upplösning och fulare grafik en given "bonus" som alla versioner får dras med som följd, speciellt då spelen ska sälja just 3D-läget och få det att framstå som så bra som möjligt. Lite som att PC-versioner av spel har samma grafik som konsol-versionen.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av mangler:

Förstår inte varför folk är så negativa, 3d stödet påverkar ju inte 2d läget på något sätt, är ju endast en bonus för dem som har den hårdvaran som behövs för stereoskopisk 3d.

Precis, och om spelen utvecklas för konsol är det ju bara en bonus man får ju ändå spela på PC om man har hårdvara som stödjer det, förstår inte vad folk klagar
Visst, i den bästa av världar kanske det vore som du tror/hoppas, dock ej i denna. Gran Turismo 5 är ett givet exempel, där grafiken på 3D banorna sänktes för att hålla samma låga nivå som 3D, för att folk med 3D inte skulle klaga.
Utvecklas spelen för 3D-visning är lägre upplösning och fulare grafik en given "bonus" som alla versioner får dras med som följd, speciellt då spelen ska sälja just 3D-läget och få det att framstå som så bra som möjligt. Lite som att PC-versioner av spel har samma grafik som konsol-versionen.

Crysis 2 och gears of war 3 hade då inte lägre upplösning och fulare grafik trots 3d stödet, och jag tror knappast att det var pga 3d stödet som de bantade ner grafiken i gt5, spelet klarar ju inte av att hålla 60fps hela tiden med den nuvarande grafiken.

Och angående 3d på pc:n, två spel som har fullt 3d stöd är metro 2033 och bf3, anser du att grafiken blev lidande pga 3d stödet i de två titlarna?

Kan väl också tillägga att metoden de använder i revelations för att leverera 3d effekten knappt har någon inverkan på prestandan, så 2d grafiken kommer inte på något sätt bli lidande av 3d stödet.

Medlem
Skrivet av mangler:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av mangler:

Förstår inte varför folk är så negativa, 3d stödet påverkar ju inte 2d läget på något sätt, är ju endast en bonus för dem som har den hårdvaran som behövs för stereoskopisk 3d.

Precis, och om spelen utvecklas för konsol är det ju bara en bonus man får ju ändå spela på PC om man har hårdvara som stödjer det, förstår inte vad folk klagar
Visst, i den bästa av världar kanske det vore som du tror/hoppas, dock ej i denna. Gran Turismo 5 är ett givet exempel, där grafiken på 3D banorna sänktes för att hålla samma låga nivå som 3D, för att folk med 3D inte skulle klaga.
Utvecklas spelen för 3D-visning är lägre upplösning och fulare grafik en given "bonus" som alla versioner får dras med som följd, speciellt då spelen ska sälja just 3D-läget och få det att framstå som så bra som möjligt. Lite som att PC-versioner av spel har samma grafik som konsol-versionen.

Crysis 2 och gears of war 3 hade då inte lägre upplösning och fulare grafik trots 3d stödet, och jag tror knappast att det var pga 3d stödet som de bantade ner grafiken i gt5, spelet klarar ju inte av att hålla 60fps hela tiden med den nuvarande grafiken.

Och angående 3d på pc:n, två spel som har fullt 3d stöd är metro 2033 och bf3, anser du att grafiken blev lidande pga 3d stödet i de två titlarna?

Kan väl också tillägga att metoden de använder i revelations för att leverera 3d effekten knappt har någon inverkan på prestandan, så 2d grafiken kommer inte på något sätt bli lidande av 3d stödet.

Crysis 2 var bantat på alla sätt när det gäller grafiken, inte bara pga 3D men tveklöst var det en av orsakerna. Gears 3 skulle stödja split-screen alltså var de redan tvugna att kunna "halvera" grafiken. BF3 är skitfult, mycket bloom men små banor, tomma miljöer, begränsad förstörelse etc. inget man väntar sig 2011, kanske 2004.
3D = fulare, så är det bara, speciellt då 2D grafiken offras.

Medlem

Hatar dagens 3D. Helt värdelöst.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av mangler:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av mangler:

Förstår inte varför folk är så negativa, 3d stödet påverkar ju inte 2d läget på något sätt, är ju endast en bonus för dem som har den hårdvaran som behövs för stereoskopisk 3d.

Precis, och om spelen utvecklas för konsol är det ju bara en bonus man får ju ändå spela på PC om man har hårdvara som stödjer det, förstår inte vad folk klagar
Visst, i den bästa av världar kanske det vore som du tror/hoppas, dock ej i denna. Gran Turismo 5 är ett givet exempel, där grafiken på 3D banorna sänktes för att hålla samma låga nivå som 3D, för att folk med 3D inte skulle klaga.
Utvecklas spelen för 3D-visning är lägre upplösning och fulare grafik en given "bonus" som alla versioner får dras med som följd, speciellt då spelen ska sälja just 3D-läget och få det att framstå som så bra som möjligt. Lite som att PC-versioner av spel har samma grafik som konsol-versionen.

Crysis 2 och gears of war 3 hade då inte lägre upplösning och fulare grafik trots 3d stödet, och jag tror knappast att det var pga 3d stödet som de bantade ner grafiken i gt5, spelet klarar ju inte av att hålla 60fps hela tiden med den nuvarande grafiken.

Och angående 3d på pc:n, två spel som har fullt 3d stöd är metro 2033 och bf3, anser du att grafiken blev lidande pga 3d stödet i de två titlarna?

Kan väl också tillägga att metoden de använder i revelations för att leverera 3d effekten knappt har någon inverkan på prestandan, så 2d grafiken kommer inte på något sätt bli lidande av 3d stödet.

Crysis 2 var bantat på alla sätt när det gäller grafiken, inte bara pga 3D men tveklöst var det en av orsakerna. Gears 3 skulle stödja split-screen alltså var de redan tvugna att kunna "halvera" grafiken. BF3 är skitfult, mycket bloom men små banor, tomma miljöer, begränsad förstörelse etc. inget man väntar sig 2011, kanske 2004.
3D = fulare, så är det bara, speciellt då 2D grafiken offras.

Du bör nog ta en titt på vilken grafisk standard som gällde 2004 igen.

Medlem
Skrivet av Javas:

Hur fungerar 3d på Pc? Måste man ha en speciell skärm eller räcker det bara med 3d brillor?
Prövade lite Minecraft med Duke Nukem Forever 3d brillorna och det var awesome!

Funkar det att kolla på film med 3d glasögon med eller?

du behöver ett par sådana här : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=640550 + en skärm som klarar 120Hz . komplett här även ett sådant paket med skräm inkluderat http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=608640 och om jag inte minns helt fel så finns det ca 400 titlar till pc som du kan lira i 3d, gamla som nya.

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-system-requirements.ht...


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Javas:

Hur fungerar 3d på Pc? Måste man ha en speciell skärm eller räcker det bara med 3d brillor?
Prövade lite Minecraft med Duke Nukem Forever 3d brillorna och det var awesome!

Funkar det att kolla på film med 3d glasögon med eller?

du behöver ett par sådana här : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=640550 + en skärm som klarar 120Hz . komplett här även ett sådant paket med skräm inkluderat http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=608640 och om jag inte minns helt fel så finns det ca 400 titlar till pc som du kan lira i 3d, gamla som nya.

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-system-requirements.ht....

Uhm, dum fråga men hur kollar man hur många mhz skärmen stöder? Jag köpte nämligen min begagnat genom en klasskompis i somras utan manual osv.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Javas:

Hur fungerar 3d på Pc? Måste man ha en speciell skärm eller räcker det bara med 3d brillor?
Prövade lite Minecraft med Duke Nukem Forever 3d brillorna och det var awesome!

Funkar det att kolla på film med 3d glasögon med eller?

du behöver ett par sådana här : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=640550 + en skärm som klarar 120Hz . komplett här även ett sådant paket med skräm inkluderat http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=608640 och om jag inte minns helt fel så finns det ca 400 titlar till pc som du kan lira i 3d, gamla som nya.

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-system-requirements.ht....

Uhm, dum fråga men hur kollar man hur många mhz skärmen stöder? Jag köpte nämligen min begagnat genom en klasskompis i somras utan manual osv.

hmm vet faktiskt inte vart man kan kolla det, vad är det för märke? dock är det nog liten chans att den skulle vara 120Hz såg förresten precis att nvidia ska släppa 3d vision 2 med bättre glasögon så vänta på den släpps om du har funderingar på att köpa.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Javas:

Hur fungerar 3d på Pc? Måste man ha en speciell skärm eller räcker det bara med 3d brillor?
Prövade lite Minecraft med Duke Nukem Forever 3d brillorna och det var awesome!

Funkar det att kolla på film med 3d glasögon med eller?

du behöver ett par sådana här : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=640550 + en skärm som klarar 120Hz . komplett här även ett sådant paket med skräm inkluderat http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=608640 och om jag inte minns helt fel så finns det ca 400 titlar till pc som du kan lira i 3d, gamla som nya.

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-system-requirements.ht....

Uhm, dum fråga men hur kollar man hur många mhz skärmen stöder? Jag köpte nämligen min begagnat genom en klasskompis i somras utan manual osv.

hmm vet faktiskt inte vart man kan kolla det, vad är det för märke? dock är det nog liten chans att den skulle vara 120Hz såg förresten precis att nvidia ska släppa 3d vision 2 med bättre glasögon så vänta på den släpps om du har funderingar på att köpa.

Ok, väntar nog till nästa årm tack för hjälpen


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar