Batman: Arkham City

Medlem

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

Skrivet av Friberg:

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

Haha ok skit i det då.. your loss..


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Friberg:

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

Haha ok skit i det då.. your loss..

Japp. Spel som har DLC INNAN det ens släppts är bara meningslöst och gjort för att håva in pengar för saker som redan skulle varit i spelet vid release.

Medlem
Skrivet av Friberg:

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

Kommer ihåg att det var något annat spel som snacka om samma sak då sa developerserna att när de har gått "gold" med spelet så kan de inte adda någe mer content aka dlc till släppdatumet

Medlem
Skrivet av Demacish:
Skrivet av Friberg:

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

Kommer ihåg att det var något annat spel som snacka om samma sak då sa developerserna att när de har gått "gold" med spelet så kan de inte adda någe mer content aka dlc till släppdatumet

Å andra sidan snackar utvecklare så pass mycket skit idag.

Medlem

Utvecklare har själva rätt att göra vad man vill med sin produkt.
Idag blir det allt dyrare att producera spel, ibland dyrare än storslagna långfilmer samt långa produktionstider.
Och eftersom man inte kan höja priset så försöker man sig på andra sätt att tjäna ihop mer pengar.
Jag klandrar dom inte.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Friberg:

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

So?

Spelet är väldigt komplett utan dessa skit DLC's, dem gör ingenting för main spelet.
Om du inte ska räkna med catwomen men detä r ju löjligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra recension, definitivt ett spel man vill ha..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Testpilot

Finemang , förbokad och klar! bara att vänta till releasedatum och gotta sig!

Medlem

Tack för en bra recension!

Arkham asylum var ju ett skoj spel, så det är kul att uppföljaren ser bra ut också.

Någon som vet om det kommer dyka upp på steam måntro ( finns inte att förboka ännu ), eller måste man köpa det annorstädes?


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Längtar! Arkham Asylum är ett genialiskt designat spel. Ser inte ut att bli något annat än just det denna gång heller.

Bra skriven recension, jag är dock konfunderad över betyget. Jag har inte spelat spelet, så jag ska inte säga att betyget är felplacerat - men motivationen till det känns lite svag. Hur kan Catwoman vara en sådan viktig del av betygsättningen när både huvudstoryn och dess uppdrag är så hyllade?

Medlem
Skrivet av Friberg:

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

Är verkligen tanken att en spelstudio vill tjäna pengar så ondskefull att du personligen bojkottar ett spel kritikerna redan hyllar?

Om Rocksteady struntat i att berätta om dessa DLC's de arbetar på, tills de stod klara för leverans - hade det då vart värt att prova detta spel?

Jag förstår verkligen inte logiken bakom sådana här kommentarer. Ska man även bojkotta uppföljningstitlar för att man börjat arbeta på de innan den första spelboxen hunnit till din brevlåda?

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Friberg:

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

Är verkligen tanken att en spelstudio vill tjäna pengar så ondskefull att du personligen bojkottar ett spel kritikerna redan hyllar?

Om Rocksteady struntat i att berätta om dessa DLC's de arbetar på, tills de stod klara för leverans - hade det då vart värt att prova detta spel?

Jag förstår verkligen inte logiken bakom sådana här kommentarer. Ska man även bojkotta uppföljningstitlar för att man börjat arbeta på de innan den första spelboxen hunnit till din brevlåda?

Jag förstår inte logiken i att mjölka. Spelen blir så otroligt dåliga när DLC annonseras innan spelet är släppt. Är det annonserat innan det är släppt ska det redan vara i spelet.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Friberg:

2 DLC annonserade för spelet innan det ens är släppt. Nej tack.

Är verkligen tanken att en spelstudio vill tjäna pengar så ondskefull att du personligen bojkottar ett spel kritikerna redan hyllar?

Om Rocksteady struntat i att berätta om dessa DLC's de arbetar på, tills de stod klara för leverans - hade det då vart värt att prova detta spel?

Jag förstår verkligen inte logiken bakom sådana här kommentarer. Ska man även bojkotta uppföljningstitlar för att man börjat arbeta på de innan den första spelboxen hunnit till din brevlåda?

Jag förstår inte logiken i att mjölka. Spelen blir så otroligt dåliga när DLC annonseras innan spelet är släppt. Är det annonserat innan det är släppt ska det redan vara i spelet.

1. "Jag förstår inte logiken i att mjölka."
Logiken i att mjölka är ganska enkel att förstå. Uttrycket "mjölka" antyder att man utnyttjar succén hos en produkt genom att låta den marknadsföra nästa produkt. T.ex. en Superman t-shirt som uppföljare till en populär Superman film. Anledningen till att man gör en sådan t-shirt är för att fansen vill ha det och därmed kan man tjäna pengar. Samma anledning till att vi får extra innehåll till våra spel (DLC).

2. "Spelen blir så otroligt dåliga när DLC annonseras innan spelet är släppt."
På vilket vis blir en produkt sämre för att man utannonserat kommande material? Tycker du alla filmer som är uppföljare är sämre för att regissören planerat de innan han började filma första filmen? Är alla serietidningar eller tv-serier som släpps efter upplaga #1 sämre för att man redan skrivit manuset till de?

3. "Är det annonserat innan det är släppt ska det redan vara i spelet."
Anledningen till varför man utannonserar produkter som inte är färdiga är för att stärka värdet hos den ursprungliga produkten. Det är samma anledning till varför du ser "Captain America will return in The Avengers." i slutet på filmen. Både du och utgivaren tjänar massor på det. Du får information om att din ursprungliga investering kommer att belönas ytterligare i framtiden. Utgivaren och tillverkaren får mer uppskattning av fansen och är därmed mer effektivare i sin marknadsföring.

Du får ursäkta om det ser ut som jag försöker vara elak mot dig, men jag har deltagit i den här "Bojkotta spel för det finns DLC på väg"-diskussionen så många gånger utan att höra en genuin anledning till varför det skulle vara negativt att få mer material till spelen man tycker om. Jag är mer förstående om det är priset på DLC-materialet som känns fel, men det är ju en helt annan diskussion i sig.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

3. "Är det annonserat innan det är släppt ska det redan vara i spelet."
Anledningen till varför man utannonserar produkter som inte är färdiga är för att stärka värdet hos den ursprungliga produkten. Det är samma anledning till varför du ser "Captain America will return in The Avengers." i slutet på filmen. Både du och utgivaren tjänar massor på det. Du får information om att din ursprungliga investering kommer att belönas ytterligare i framtiden. Utgivaren och tillverkaren får mer uppskattning av fansen och är därmed mer effektivare i sin marknadsföring.

Du får ursäkta om det ser ut som jag försöker vara elak mot dig, men jag har deltagit i den här "Bojkotta spel för det finns DLC på väg"-diskussionen så många gånger utan att höra en genuin anledning till varför det skulle vara negativt att få mer material till spelen man tycker om. Jag är mer förstående om det är priset på DLC-materialet som känns fel, men det är ju en helt annan diskussion i sig.

Risken är väl kanske att man stympar standardutgåvan på kampanjer och har betal-DLC på massa saker istället - utan att sänka priset på spelet.

Så det är väl en balansgång - kritiker påtalar extremt kort kampanj och många köper inte spelet - och att man kommer undan med det.

Men det kan ju finnas tidsaspekt med att man kan börja sälja spelet och få intäkter för att göra DLC - men skiljer det inte väsentligt i tid mellan släppen så borde det varit i spelet från början.

Medlem

Det är väl inte svårt att förstå? att när en produkt begränsas för att utgivaren vill tjäna mer pengar, då det drabbar spelarna negativt, jämfört med en utvecklingsstudio som vill göra sitt spel så stort och bra som möjligt och bjuder på så mkt material de kan pressa in inför releese..

Om man har en genomtänk marknadsplan för delar man ska sälja in efter att spelet släppts så ligger inte hjärtat i projektet till 100% utan man vill först och främst bli rik på det. Till skillnad ifrån om motivationen är att göra det bästa spelet som någonsin gjorts av sitt slag..

Nu tror jag iofs att Arkham City kommer bli tillräckligt bra för att jag ska skaffa det oavsett dlcer, men det är att föredra när utvecklare är pasionerade gamers och inte giriga försäljare.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Till alla som undrat över betyget och de minus som ges som anledning till varför det "bara" blev en fyra: jag glömde att påpeka att jag tycker att det är lite väl likt Arkham Asylum, då främst striderna och smygandet. Det var skitkul att spela igenom, men när jag skulle starta new game plus kändes det inte lika hot längre. Och samtidigt tyckte jag nog att det var roligare att samla gåtor i Asylum. Catwoman kan man ju mycket riktigt strunta i, men det där med Jokern... ja, det får ni ju själva se när ni väl får tag på liret. Hur som helst kändes fyran given.


signatur

Kittens are for real!

Medlem
Skrivet av toast:

Det är väl inte svårt att förstå? att när en produkt begränsas för att utgivaren vill tjäna mer pengar, då det drabbar spelarna negativt, jämfört med en utvecklingsstudio som vill göra sitt spel så stort och bra som möjligt och bjuder på så mkt material de kan pressa in inför releese..

Om man har en genomtänk marknadsplan för delar man ska sälja in efter att spelet släppts så ligger inte hjärtat i projektet till 100% utan man vill först och främst bli rik på det. Till skillnad ifrån om motivationen är att göra det bästa spelet som någonsin gjorts av sitt slag..

Nu tror jag iofs att Arkham City kommer bli tillräckligt bra för att jag ska skaffa det oavsett dlcer, men det är att föredra när utvecklare är pasionerade gamers och inte giriga försäljare.

Absolut, en sådan här oro kan jag förstå till 100%. Det är ju av denna anledning som vi alla läser recensioner innan vi går och handlar.

Det jag tycker är tråkigt är inställningen att förkasta spel, eller bojkotta som i det här fallet, för att en utvecklare har delat med sig om sina planer att ge ut extra innehåll efter release. Alla utvecklare vill att deras spel ska få 100% eller 5/5 och hyllas som årets spel, men faktum är att alla utvecklare måste jobba mot en budget och en tidsplan. Även de spel vi personligen älskar mest har haft delar som skurits ut p.g.a. pengar/tidsbrist.

Allting är väl en fråga om värdet för pengarna?

Det farliga tycker jag är när vi är så snabba på att ge extremt negativ feedback till en utvecklare som faktist gör kvalitetsspel - då styr vi hela spelindustrin till att vara mer tystlåtna med deras framtidsplaner.

Medlem

ja inställningen är tråkig i de flesta forum som handlar om spel, mkt gnäll om allt och alla..

folk verkar tycka att det är viktigare att utrycka negativa tankar än positiva, det ser man ofta när två konkurerande titlar släpps, fans av båda parter kritiserar på respektive sidor vigda för det där andra spelet oftare än de faktiskt hyllar spelet de har tro på i dess eget forum..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Detta ska spelas när jag behöver en paus från Dark Souls

Medlem

Tycker det förtjänar 5/5 för det låter inte som om något är jätte negativt. Men bra skrivet annars

Medlem
Skrivet av badpop:

Detta ska spelas när jag behöver en paus från Dark Souls

QFT!

Har väntat på Batman: AC sedan de drog igång utvecklingen, men ett Dark Souls "in progress" blir ändå svårt att slita sig ifrån. Inte ens mr Batman har sådan power. Men så fort sista bossen i DS har fått däng så blir det åka av i AC!

Medlem

Köpte spelet idag men har redan tröttnat lite smått.. Kul att lira ett tag men jag tyckte ettan var roligare. För mycket med side-missions och jag vet inte. Det kanske måste växa på mig.

Medlem

Klara spelet igårnatt och jag tyckte det var väldigt mycket Joker i spelet. Just saying

12
Skriv svar