Precis köpt 360 hur aktiverar man den första gratis månaden av GOLD?

Medlem
Precis köpt 360 hur aktiverar man den första gratis månaden av GOLD?

Hej FZ! Som rubriken lyder, så är min fråga. Hur aktiverar man deen gratis månaden av Xbox Live Gold när man köpt Xbox 360?
Hade redan nämligen ett Xbox account när jag köpte det då jag har GTA4 till PC med GWL som numera är samma som XBL.

KoP
Medlem

Du får en månads gratis guld automatiskt då du skapar/aktiverar ett nytt konto för första gången på xboxen, det är allt jag vet. :/ Men som du säger: du har ju ett befintligt konto på gwl så.. bra fråga. Fick du en månads gratis guld då du skapade gwl kontot?

Medlem

Fick du ingen förfrågan då du länkade Xbox profilen till ditt livekonto så är det nog kört.

Guld gäller ju bara för NYA konton på Xboxen och det går bara att göra typ 3 gånger per konsoll, så om du köpte begagnat så kan det vara använt redan.

Är den inte begagnad och du vill utnyttja det så får du skapa nya konton på boxen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Fick du ingen förfrågan då du länkade Xbox profilen till ditt livekonto så är det nog kört.

Guld gäller ju bara för NYA konton på Xboxen och det går bara att göra typ 3 gånger per konsoll, så om du köpte begagnat så kan det vara använt redan.

Är den inte begagnad och du vill utnyttja det så får du skapa nya konton på boxen.

Ringde till Xbox och de sa också att jag var tvungen att skaffa ett nytt konto men vill ha samma gamertag som nu så blir att köpa 800 ms points imorgon

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Zymac:

Fick du ingen förfrågan då du länkade Xbox profilen till ditt livekonto så är det nog kört.

Guld gäller ju bara för NYA konton på Xboxen och det går bara att göra typ 3 gånger per konsoll, så om du köpte begagnat så kan det vara använt redan.

Är den inte begagnad och du vill utnyttja det så får du skapa nya konton på boxen.

Ringde till Xbox och de sa också att jag var tvungen att skaffa ett nytt konto men vill ha samma gamertag som nu så blir att köpa 800 ms points imorgon

Hur tänker du nu? Om du gör en ny tag för att få gratismånad så kan du ju inte byta namn på den till den gamla tagens namn, det är ju redan taget.

Dessutom kostar en månads guld mindre än att byta namn.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Zymac:

Fick du ingen förfrågan då du länkade Xbox profilen till ditt livekonto så är det nog kört.

Guld gäller ju bara för NYA konton på Xboxen och det går bara att göra typ 3 gånger per konsoll, så om du köpte begagnat så kan det vara använt redan.

Är den inte begagnad och du vill utnyttja det så får du skapa nya konton på boxen.

Ringde till Xbox och de sa också att jag var tvungen att skaffa ett nytt konto men vill ha samma gamertag som nu så blir att köpa 800 ms points imorgon

Hur tänker du nu? Om du gör en ny tag för att få gratismånad så kan du ju inte byta namn på den till den gamla tagens namn, det är ju redan taget.

Dessutom kostar en månads guld mindre än att byta namn.

Vill ändå inte ha ett barn konto så byter gamertag och gör ett nytt account istället så slipper jag parent grejen och så får jag min gratis månad. Så det är la ok.

1
Skriv svar