Might & Magic: Heroes VI

Medlem
Skrivet av shiko:
Skrivet av Mangan:

. Avsaknaden av simultaneous turns är ju däremot helt obegriplig och kommer att påverka multiplayerspelandet, om man inte gejmar hotseat. När en viktig funktion i spelet saknas, då anser jag att spelet inte känns färdigt, särksilt när funktionen funnits i tidigare spel.

Har det inte funnits i betan menar du då eller? Jag har inte kunnat läsa någonstans att det inte skulle finnas.

Det finns ganska bra information på forumet om detta.
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5861060878/m/4071057...

Medlem

Nej, recensionen håller inte. Jag förväntar mig förklaringar av hur spelet fungerar och framförallt jämförelser av alla funktioner i spelet mot de andra delarna i M&MH serien.

Du nämner Core, Elite & Champion men inte vad de är och hur de fungerar. Får ju säga att "I Heroes III och Heroes V fanns sju nivåer av trupper <klistra in stadsbild från Heroes III eller V > som alla kunde uppgraderas vilket också gäller här. Nivå två var bättre än nivå ett o.s.v men här får man välja mellan tre svaga core trupper som du får många av, tre elite trupper som du får typ 5 i veckan av och en champion som du får endast 2st i veckan."

Sen missade du också att riddarna förlitar sig på en defensiv strategi att med bra försvar och bra helare medans demonerna kör på massiv attack och förstörande magi. Sen har vi Nagas som förlitar sig på att förstärka en av sina trupper väldigt mycket och har förmågor för att störa fiendens taktik.

Jag anser du borde fokuserat mer på att berätta i detalj vad som skiljer sexan från femman o trean och då förklara varför du tycker vissa funktioner från sexan är bättre och vice versa. Nu känns det som en generell recension av nån som kört Heroes spelen i nån timme lr nåt....

Jobba inte du på Super Play förresten? Eller var det PC Gamer? Känner igen ditt namn.

Zax
Medlem

Det är inte lätt för dem i dagens spelindustri...fan. jag älskade heroes 2,3,4,5 men 6an? jag spelade bara några minuter, det känns nedstrippat och ogreppbart på något sätt, tråkigt. det blir att spela om en kampanj i några av föregående titlar istället.

Medlem

Låter väldigt grymt!! Looking forward too alot!

12
Skriv svar